Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Der var det mye bra Nimrod. Jeg hÄper virkelig at tiden for bloggere og influensere sin pÄvirkning og oppmerksomhet pÄ og fra vanlige ungdommer er over nÄ og at virkelige eksperter og proffe rÄdgivere fÄr overta mer den rollen de har hatt. Det er den endringen jeg ser mest frem til.

8 Likes

Det er her de som er dyktige til Ä forutse store trender kan tjene penger etter hvert, hvilke behov/tjenester vil endre seg, vil vi reise mindre med fly? Vil Kina fÄ en aha-opplevelse av den rene luften og fase ut flere kullkraftverk? Vil vestlige nasjoner produsere mer medisin selv?

Det er selvfÞlgelig ogsÄ en mulighet at disse futuristene bare liker Ä hÞre sin egen stemme og at samfunnet gÄr tilbake til Ä fungere omtrent som fÞr.

4 Likes

Kanskje lockdown fungerte bedre i Kina? USA fikk jo 30 dÞde pÄ ETT sykehjem nÄr viruset begynte Ä herje med eldre.

3 Likes

Det kan ogsÄ vÊre en mulighet :slight_smile:

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/BR15r7/new-york-og-california-stenger-for-aa-takle-pandemien

2 Likes

Mulig OHS hvis den snur her:

1 Like

Jeg gjentar min tidligere vurdering: OSE bunner fÞrst ut rundt 320-350. Cash is king en god stund framover, tÄlmodigheten skal virkelig settes pÄ prÞve.

2 Likes

Tror du at den kommer til Ä gÄ hele veien ned i en rett linje?

1 Like

Nei, absolutt ikke. Jeg tror ikke den endelige bunnen nÄs fÞr i 2021. Fram til det vil det
gÄ i store bÞlgedaler med stadige tilbakeslag nÄr man endelig tror det skal gÄ opp igjen - stor grad av volatilitet.

2 Likes

Pga teknisk eller makroĂžkonomi? Corona?

UtlÞst av korona som trigget kritiske tekniske nivÄer, og som vil medfÞre nÊrmeste uoverskuelige makroÞkonomiske konsekvenser. StÞvet legger seg mest sannsynlig fÞrst godt ut i 2021, eventuelt i 2022 i det verste scenarioet.

1 Like

Tror ogsÄ vi skal betydelig lenger ned, men at markedet vil prise inn Þkonomisk elendighet som fÞlge av pandemien innen utgangen av 2020. Dvs. at oppturen begynner fÞr nyttÄr nÄr vaksine er klar og stÞvet har lagt seg.

2 Likes

Ja, det kan ogsÄ skje selvsagt.

Jeg tror som deg at vaksine er pÄ plass i slutten av 2020, men konsekvensene av koronaen pÄ det makroÞkonomiske tror jeg vil ta lang tid Ä fÄ reparert (2021-2022).

Indeksen er vel pÄ vei ned til 2100 nÄ? NÄr tenker du at bruddet er etablert ned?

2 Likes

Kommer nok mer sÄnt i tiden som kommer
!

2 Likes

When you think you've figured out the market's rhythm, but then the market does something completely unexpected.pic.twitter.com/DE7Tb3tkdV

— Sven Henrich (@NorthmanTrader) March 20, 2020

VirkelighetsnĂŠrt. :smiley:

2 Likes

Trading firm*

Ronin Capital is a global, multi-strategy proprietary trading firm headquartered in Chicago with offices in New York, London (Ronin Capital UK Limited) and Hong Kong (Ronin Capital Hong Kong Limited). We are focused on providing our traders with a level of independence they desire, while inviting them to play a collaborative role in the creation and growth of profitable trading strategies.

1 Like

Skal vi sitte og ruge pÄ kÊsjen vÄr til 2022?

Helt riktig, men det er en mulighet dersom vi Ăžnsker Ă„ styrke den norske kronen.

3 Likes