Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Da var en uke gÄtt.
Status er at tallene dessverre viser en eksplosiv utvikling og delstatene nÄ selv bestemmer seg for Ä stenge ned en etter en. Donald er mest opptatt av Ä dekke over hvordan han latterliggjorde situasjonen i en periode hvor de hadde muligheter Ä hindre en katastrofe.
Jeg ser ikke lyst pÄ hva som nÄ skal utspille seg og hvordan markedene vil reagere pÄ det, noe jeg tror vi ser full effekt av etter neste uke.

(Beklager til de som vil holde trÄden fritt for coronarelatert innhold).

4 Likes

Hvordan skal den norske bank klare Ă„ styrke kronen?

Hva er “fair” pris for USD/NOK dersom oljen skal ligge pĂ„ 20-40 usd i lang tid?

Jeg har en fÞlelse av at USA ikke har tatt inn over seg alvoret enda
 det vil fÞrst treffe dem skikkelig de neste 2 ukene nÄ som alt har begynt Ä stenge ned.

Mulig vi fÄr en solid dead cat bounce, men jeg ser for meg fall pÄ YTTERLIGERE 40-50%.

8 Likes

Er usikker pÄ sell-offen i gull, sÞlv, metaller.

Egentlig tror jeg den skal fortsette videre, men slik som sÞlv tenker jeg at bunnen ligger pÄ rundt 8 usd (ned fra 12 i dag).

Gull tenker jeg kan falle til rundt 1200

sÄ fÄr vi tidenes rally de neste 3 Ärene

1 Like

Hele New York blir bedt om Ä sitte hjemme fra og med mandag (Bortsett fra essensielle jobber). Det begynner Ä kjennes pÄ kroppen der borte nÄ.

Klarer ikke Ă„ se for meg hva som skal fĂ„ markedet til Ă„ skyte i vĂŠret nÄ ?

6 Likes

Shiiiiit

7 Likes

Absurde tall


1 Like

Det er en meningsmÄling og ikke reelle tall, men det er jo skremmende.

2 Likes

PÄ mandag skal pensjonsfondene med 60% - 40% aksjer / obligasjoner vekte om etter et dramatisk fall pÄ 30%, sÄ de skal kjÞpe 17% flere aksjer enn de sitter pÄ nÄ, eller noe mer ettersom rentedelen trolig er opp.

3 Likes

Ikke vekte seg ned i cash slik at andelen blir korrekt? Det er kanskje begrensninger pÄ hvor mye cash de har lov Ä sitte med?

1 Like

Jeg tror Norge er tilbake til mer normal hverdag over pĂ„ske, hvor man gradvis “implementerer” det normale.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e74d31636637c001195c951

Test av malariamedisin i Norge, nÄ handler det ikke om Ä finne en kur kortsiktig, men Ä Þke forutsetningen for syke kropper og komme seg igjen.

Med dette i mente kan fint Norge vri seg over i positivt territorie igjen, men kunne godt tatt en ny knekk pÄ oljen sÄ sjefsapene fÄr pÄ plass en deal igjen

Jeg tror pÄske er litt tidlig, men dersom det kommer effektive legemidler pÄ banen(ikke vaksine, det tar lenger tid), sÄ kan man vel Äpne opp samfunnet igjen under forutsetning om at man faktisk kan behandle de som blir alvorlig syke. Og stable dem pÄ beina igjen relativt raskt, i Kina lÄ de jo pÄ sykehus i ukevis, det er jo et problem for kapasiteten.

2 Likes

En avtale rundt oljen kan vÊre startskuddet Norge trenger for Ä snu for alvor, og skulle i tillegg medisin ha en liten positiv effekt ref feks Malariamedisin over sÄ snus all negativitet til en liten positiv, jeg har troen pÄ klodens smarteste skapning (nei, ikke Donald).

1 Like

Det bÞr vÊre greit Ä hÄpe pÄ at enkelte kommunar kan fÄ letta litt pÄ seg etter pÄske. :ok_hand:

1 Like

Hele California skal holde seg inne til 19/4. Det er verdens #5 stĂžrste Ăžkonomi. Samme med New York (#12).

USA er inne for en
ubehagelig periode fremover. Ord blir litt fattige, slik det ser ut.

7 Likes

De sitter med obligasjoner og aksjer, sÄ det vil jo ogsÄ bli interessant i obligasjonsmarkedet nÄr mye skal selges

2 Likes

I fĂžlge JP.Morgan sĂ„ har resturanter i gjennomsnitt kontanbeholdning til 16 dager. Samme tall for smĂ„ bedrifter er 27 dager. SĂ„ nĂ„r man kan rekne med 2-3 mnd uten sĂŠrlig aktivitet sĂ„ er det ikke vanskelig Ă„ spĂ„ hvordan dette kommer til Ă„ gÄ 

Edit: De foregÄende data er fra 2016. Her har dere oppdaterte data fra august 2019.

11 Likes

Kryddre det med litt nedgraderte obligasjoner i samme smell sÄ skal det fort bli intresant


2 Likes


7 Likes

2 Likes

Interessant graf :ok_hand:

Men man kan vel like gjerne si at den tracker 1929?

At det blir en nedgang uten resesjon som i -87 er vel sÄ godt som avskrevet allerede?

4 Likes