Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

@Snoeffelen linket denne i covid fundamental tråden. Den passer absolutt inn her også

Cuomo ; “Stock market would drop like a stone”

1 Like

He`s got that right

1 Like

Rett på sak:

Men hva er status med denne lockdown? Er den fortsatt på bordet eller iverksatt eller hur?

Hvis man ikke har tatt høyde for krisescenario i sitt forbruk / gjeldsgrad, hvem sin feil er dette?

Merk at jeg skriver dette med høy gjeldsgrad selv. Jeg har masse lån. Jeg har ikke regnet på hvordan en permittering vil slå ut hos meg, men derfor har jeg også satt av en del cash skulle uhellet være ute. Vi har også redusert forbruket veldig de siste ukene.

Jeg er klar over at det er mange alene-foreldre og selvstendig næringsdrivende som vil slite. Disse må man kanskje tenke på først og fremst. Men å gi folk penger ved å trykke opp mer har jeg liten tro på. Det må finnes andre måter å hjelpe på (Google “debasing currency”).

3 Likes

Fra NYtimes

Så de er jo basically allerede i lockdown

2 Likes

Ikke alltid man kan planlegge, Noc. Noen ganger hender det flere ting på en gang.

2 Likes

Ja, same shit new wrapping. Bare for å lure markedet. Spørs om dem lar seg lure.

1 Like
1 Like

Ser fram til at AP fremmer forslag om at fagorganiserte statsansatte må ta del i dugnaden og kutte i lønn, så vi ikke rammer folk så ulikt.

7 Likes

Og det har jeg full forståelse for. Jeg er ikke i mot statlig hjelp, bare helikopterpenger :wink:

1 Like

Så evig tragisk. Liv > penger og stress🕯️

4 Likes
2 Likes

Forferdelig tragisk!
Det er mange folkevalgte og private arbeidsgivere som bærer tunge bør om dagen. Jeg blir ikke mindre bekymret av å se dem som sitter tallenes-tale nærmest, velger å heller fronte et høyhastighetstog face to face. Nå kan det selvsagt også ligge psykisk sykdom som bakteppe her, men uansett…

Skjermbilde 2020-03-29 kl. 14.30.23

2 Likes

Og noen tenker vi skal opp allerede…

Har ikkje sett nokon proklamere at “Bunnen er nådd”?

Er vel heller ein diskusjon om retningen dag til dag, som trass stigande tal smitta har vist seg å ikkje være ned kvar bidige dag :joy:.

1 Like

Very Beautiful pressekonferanse incoming

Kl 23

3 Likes

Er vel da futures åpner?

1 Like

Han karen der vet å forsøke, pleie markedet. Forståelig nok.

2 Likes

Får vi Kina runde nummer to snart nå som de åpner opp igjen? :see_no_evil:

1 Like