Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Bra timing pÄ de bjÞrnene du satt der @holmes

1 Like

Tendenser til brudd ned

7 Likes

Utrolig bra Holmes, du ser ut til Ă„ treffe igjen.
Bredt fall i Asia, samt olja gÄr inn for landing, kan tÞft pÄ ose nÄ.
Blir spennende Ä se hvor og nÄr olja snur oppigjen, fÄr vi ett dypdukk ?

2 Likes

Gratulerer. Bra sett :slight_smile:

2 Likes

Phone and online polls show support for Brexit growing to 53%, with proportion backing remain campaign falling to 47%

http://www.theguardian.com/politics/2016/jun/13/eu-referendum-leave-campaign-takes-six-point-lead-in-guardianicm-polls

2 Likes

Jeg har ikke sÄ stor tro pÄ en brexit, men hvis det skjer, sÄ tror jeg det blir store forandringer i hvordan EU/EØS fungerer.

1 Like

Jeg lurer pÄ nÄr jeg skal begynne Ä bruke meg av disse tipsene dine rundt shorting av indeks. Jeg tror jeg nesten mÄ se dem selv for Ä ta sjansen. Her sÄ du vel nesten mer pÄ oljen enn noe annet?

FÞrst og fremst indeks som jeg er negativ til, men med olje opp mot motstandsnivÄer sÄ var Obx en grei indeks Ä velge, men den har ikke gÄtt noe sÊrlig verre enn omx og dax disse dagene tror jeg.

1 Like

Jeg vil tro terrorangrepet i Orlando styrket kampanjen for Brexit og at mye av nedgangen de siste dagene skyldes usikkerheten rundt Brexit. Men har noen ideer rundt hva konsekvensen for Norske aksjer vil bli?

Politisk risiko spiller inn, bÄde Brexit og valget i USA. Samtidig har vi Kina som lurer i bakgrunnen med voksende gjeld, nok av ting Ä ta tak i for oss med bjÞrnebriller. Slik jeg tolker markedene det siste Äret sÄ er det lurt Ä vÊre litt contrarian, faller det ekstremt mye sÄ kan man kjÞpe litt forsiktig, stiger det med ny optimisme sÄ gjelder det Ä Þke short posisjonene

" det er ingenting som tyder pÄ at vi har satt en endelig bunn enda"

http://www.nordnetbloggen.no/ikke-la-dere-lure/14/06/2016/

1 Like

OSEBX RT:582

Hvor langt tror dere vi skal?
Min gjetning er ~560, som var forrige bunn

FÄr vi en en dobbelbunn sÄ er jo det et bullish signal. Jeg som har et mer pessimistisk syn pÄ bÞrsen tror at denne bunnen kan bli dypere enn den forrige, men vi kan sikkert sikk-sakke nedover og bounce opp fra tidligere stÞtter pÄ vei ned.

Dette er ogsÄ grunnen til at jeg for det meste kjÞrer uten eller svÊrt lav gearing (max 1.5). Hver gang vi fÄr et minirally vil det spise opp avkastningen fra gearete produkter.

1 Like

Dette gÄr jo virkelig bare en vei. Hvor langt ned skal man fÞr en evt Brexit prises inn?

Rally i yen

[quote]IMF warns of political risk to eurozone recovery

The International Monetary Fund has warned that a marked rise in political risks threatens to derail the eurozone’s still fragile recovery, adding that the region is at a “critical juncture”, a week ahead of the UK’s vote on whether to remain in the EU.

In an unusually strongly phrased intervention, the fund urged the eurozone’s economic decision makers to take swift action to counter growing political divisions and scepticism about the EU project.

The fund is increasingly concerned over rising political risks around the world ranging from protectionist rhetoric in the US presidential campaign to support for populist parties in Europe.

It also is anxious about the potential impact on the global economy and financial markets of British voters deciding to quit the EU.

The IMF used the concluding statement of its annual policy assessment of the eurozone to call on political leaders to reform their labour and product markets and for countries to spend more if they have the capacity to do so.

“Without more decisive actions to boost growth and strengthen integration, the euro area may be subject to instability and repeated crises of confidence,” the IMF said, while also stressing the importance of complying with rules on budget deficits and debt-to-GDP ratios.[/quote]

http://www.ft.com/cms/s/0/4c69acc6-33d4-11e6-ad39-3fee5ffe5b5b.html#axzz4BlyS54K8

[quote]Teknisk analys pÄ OMXS30 - En etablering under 1246 kan starta en stark korrektion ner

En etablering över 1430 kan indikera att den lÄnga trenden Àr neutral. Notering över 1545 kan indikera att den lÄnga trenden Àr uppÄtgÄende.

Viktiga nivÄer att hÄlla koll pÄ Àr just nu 1317 samt 1246. En fortsatt notering under 1317 kan starta en nedÄtgÄende trend. En etablering under 1246 kan starta en stark korrektion ner. [/quote]

https://introduce.se/artiklar/2016/6/teknisk-analys-pa-omxs30---en-etablering-under-1246-kan-starta-en-stark-korrektion-ner/

Siste
1 298,38

1 Like

Party pÄ Oslo BÞrs idag.

Etter forrige ukes nedtur tenkte jeg at det kansje lÄ muligheter for et lettelsesrally pÄ Fredag. NÄ nÊrmer vi oss et nivÄ hvor en Bremain muligens kun vil resultere i et skuldertrekk i markedet, mens nedsiden ved en Brexit bare Þker.

2 Likes

Sitter du fortsatt med bjĂžrnene dine?

Ja, det er en langsiktig posisjon sÄ lenge den lange trenden er fallende eller sidelengs. OMX short har jeg fra fÞr nyttÄr og ikke rÞrt, ingen fantastisk avkastning pÄ noen av disse nÄ (sÄvidt en prosent eller to i pluss), men det gjÞr at jeg er trygg i Ä sitte med aksjene som har gÄtt bra. Ved at jeg ikke bruker gearing sÄ faller de ikke noe sÊrlig i verdi dersom bÞrsen fortsetter sidelengs (bortsett fra avgifter osv). Dersom bÞrsen fÄr et tydelig brudd opp fÄr jeg vurdere Ä selge, men der vi er nÄ er det mer interessant Ä Þke enn Ä selge disse.

1 Like

Oddsen pÄ Brexit har idag blitt lavere.

http://www.oddschecker.com/politics/british-politics/eu-referendum/referendum-on-eu-membership-result

Stay = ca 1.25x
Leave = 3x