Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Odds baserer seg jo basically pÄ arbitrage, dvs at bookmakeren gÄr i pluss samme hva utfallet blir. Da mÄ de jo justere oddsen etter hva folk vedder pÄ.

1 Like

Husker du Hellas krisen i fjor, det var fÞrst i August at markedene falt drastisk og da var jo dette lÞst kortsiktig. Tror ikke det ser sÄ lyst ut for bÞrsen selv om vi fÄr Bremain.

1 Like

Enig. Dukker vel opp et nytt bear case snart etter Bremain/Brexit som skaper litt kaos, Trump?

1 Like

Norne securities rapporterte om svakere vekst i boligprisene i Kina.

1 Like
1 Like

Sjekk jpy +10%

Lurer pÄ hvor mye Brexiten for Ä si for kursene idag. Jeg har prÞvd Ä hedge litt, men var egentlig best forberedt pÄ en bremain


1 Like

Mange som har lÄnt i JPY?
Var borti JPY pÄ -90 tallet, da styrket JPY seg kortsiktig 10-15% men falt tilbake.

Gullet stiger nesten 6%:

2 Likes

BÞr jeg selge fondet mitt dnb nordic technology i dag? Angrer jo litt pÄ kjÞpet fra fÞr, mest fordi jeg ikke vet hvilken kurs jeg i sÄ fall fÄr solgt for!

Mulig fallet dempes av den sterke dollaren, pÄ den annen side er dette negativt for selskapene som har inntekter eller konkurrenter i eur, GBP osv

Blir det noen gode kjÞpsmuligheter pÄ bÞrsen idag? Kan det komme en overreaksjon nedover? Eller er det best Ä komme seg ut selv?

1 Like

Ja, si det!
Tror jeg sitter i ro, skulle en solgt sÄ burde en gjort det i gÄr. Jeg gjorde ikke det.
Dette blir en langdryg prosess over flere Ă„r.
Lurt Ă„ ha is i magen? Kanskje det beste er Ă„ logge av?

3 Likes

Jeg tror dette ikke blir kortvarig. NÄ fÄr vi en lang nedtur. Men mulig akkurat dagen i dag fÄr en overreaksjon, tenker jeg.

Verst blir det vel for Olja i dag,spesielt de smÄ. AVM blir kanskje en av trading favorittene?

Dax 30 Future ned 8% og Eurostoxx Future ned 5.5%. Vurderer AVM, dersom nedgangen fortsetter mandag sÄ fortsetter vel gullet opp? Edit, PAddy slo meg :smiley:

Det blir nok en god overreaksjon i dag, og sikkert en nedtur en god stund fremover. Men det er vel dette finansgribbene Þnsker seg. De tjener jo ikke sÄ mye pÄ at markedet gÄr sidelengs. Markedet har blitt pumpet opp de siste dagene, slik at det kan bÞi en sikkelig nedtur i dag.

Vi fÄr holde pÄ hatten. Det blir muligheter for Ä handle. Lykke til til dere som tÞr Ä handle.

Det gÄr nok bra til slutt.

1 Like

Da ble det brexit. Et mulig resultat er at de med sekkepipe forlater Storbritannia. :stuck_out_tongue_winking_eye: Brexit vil uten tvil medfĂžre usikkerhet i aksjemarkede i LANG TID. (Ca 2 Ă„r har jeg hĂžrt, men hvem vet)

1 Like

Sjekk DAX -9.5%

2 Likes