Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Spennende Ä se hvordan det gÄr med svenske aksjer i dag

2 Likes

[quote]“The real elephant in the room is not the U.K. vote or a Trump presidency,” Major said. “The real elephant in the room is we’ll have low and negative rates for a very long period of time.”

While the Brexit vote roiled financial markets and caused a surge in haven demand, Major says investors in the $100 trillion bond market need to look at deeper structural problems plaguing the world: demographics, the explosion of debt globally and the disparity in wealth between the rich and poor.

Low rates are also a natural consequence of too much government borrowing after the financial crisis. While it gave economies a much-needed boost, the debt burden robbed many countries of their spending power, which could have supported growth over the next decade. This month, the Organisation for Economic Cooperation and Development warned the world economy is slipping into a self-fulfilling “low-growth trap.”[/quote]

Omx s30 Ă„pner ned -6.3%

Omxs30 -7.14% eller pluss for den som ligger short

Edit: slutt -8.42%

3 Likes

Kvitta meg med bjÞrnene under Brexitkaoset. Sitter du fortsatt pÄ disse @holmes?

Skal ha disse tilbake igjen, Þnskelig pÄ enda lavere kurs. Liker veldig godt strategien din om at dette funker som en forsikring i portefÞljen. Det hjalp meg opp pÄ beina nÄ i alt oppstyret.

4 Likes

Har beholdt det meste, solgte unna litt jeg hadde med 1.5 gearing

1 Like

Det var visst stÞrste fallet pÄ 30 Är

3 Likes

Og nÄ stuper oljeprisen igjen. Oppskriftsmessig siden lagertallene falt hehe

Jeg hĂžrer pĂ„ ‘welcome to the new age’ :slight_smile:

Lagertallene falt mindre enn forventet da eller?

Hehehe
 De falt faktisk mer :upside_down: :gun:

2 Likes

China has abandoned a solemn pledge to keep its exchange rate stable and is carrying out a systematic devaluation of the yuan, sending a powerful deflationary impulse through a global economy already caught in a 1930s trap

2 Likes

De gjĂžr det vel fĂžr Trump kommer til makten og skal lage krĂžll med dem, han prater jo hele tiden om dette her.

1 Like
1 Like

Hvis mitt bear scenario skal slÄ til bÞr august-oktober bli dÄrlig, har beholdt posisjonene og fÞlger med. Fortsatt komfortabel med Ä ligge short, og hovedscenario er en dÄrlig sensommer, men samtidig overrasket over hvor godt markedet tross alt holder seg. I mellomtiden gleder jeg meg over ath i aksjeportefÞljen.

3 Likes

interessant webinar om huspriser i canada, men med et makroperspektiv som gjor det gjeldende for hele verden og med fokus paa kina som trigger:

OMXS30, brutt den sterkt fallende trenden, og har gÄtt over til en sidelengs trend. Sterk stÞtte rundt 1250. Fundamentale utfordringer gjenstÄr og jeg er fortsatt negativ til bÞrsen, men det tekniske ser litt bedre ut her nÄ (men overkjÞpt pÄ kort sikt). Jeg tror vi fÄr svaret pÄ hvordan veien gÄr videre i lÞpet av august og september.

1 Like

OSEBX synes jeg ser litt mer negativ ut, sterk motstand i disse traktene, og lang vei ned til stĂžtte.

5 Likes

Har litt vansker med Ă„ bestemme meg for om jeg er positiv eller negativ til bĂžrsen om dagen.
RentenivÄet globalt er fortsatt synkende og pengetrykkingen fortsetter. Samtidig sÄ er prisingen pÄ bÞrs hÞy ifht selskapenes inntjening.

3 Likes

Oljen videre ned, kanskje det vil smitte over pÄ bÞrsene igjen som vi sÄ i januar

1 Like

jepp
 Bestemte meg for Ă„ redusere aksjebeholdningen litt. Vil ha litt kontanter tilgjengelig hvis det skulle komme en korreksjon

1 Like