GrÞnner seg til igjen pÄ futures nÄ, Vix droppet 2% pÄ noen minutter.
Det samme skjedde i futures i gÄr fÞr market open, mÄ se an bÞrsdagen i US. Det som er dritt er at gappen kommer den ene eller andre veien pÄ mandag. 50/50
det er dog begrenset volum i premarket, noe som gjĂžr at jeg ikke tar disse bevegelsene like seriĂžst.
Herlig Ă„ se USA svinge i pluss en fredag kveld
hehe, ikke nÄ lengre.
MÄ ikke sjekke sÄ ofte
svinger noe helt jĂŠvligâŠ
Helt sykt. Jeg fÞlte meg ganske bra her i kveld med med min short obx posisjon nÄr oljen var ned 5% og US ned 2%! Ikke like kult nÄ lenger heh.
sitter 2/3 cash, usikker pĂ„ om dette er teknisk bounce for Ă„ sĂ„ falle igjenâŠ
Kjekt den gikk oppigjen, hÄper pÄ at det fortsetter noe til slik jeg fÄr sÄtte solide shorter! Synd om jeg gÄr glipp av det jeg har ventet sÄ lenge pÄ.
Honestly, om du ikke har klart Ä handle i lÞpet av denne uken, sÄ har du det vel mest i kjeften.
Nei, jeg har hele veien sagt at jeg ikke tror dette er det endelige krĂŠsjet.
Problemet mitt er at jeg Ăžnsker Ă„ kjĂžpe mini futures, da kan jeg bli likvidert om jeg bommer.
Jeg kjÞpte det i fjor kun i tilfelle noe uforutsett skulle skje, sÄnn black swan type of event. Men den ble likvidert nÄ nylig SÄ de pengene gikk i dass.
Er ikke sĂ„ drevet nĂ„r det gjelder aksjederivater, heller ikke trading i seg selv. De fleste krever at man er svĂŠrt âpĂ„â Ă„ fĂžlger med hele tiden hvilken retning det gĂ„r.
Jeg Þnsker Ä treffe toppen ca med mini future, da kan jeg fÄ med meg hele krakket med giring. Uten risiko for Ä bli likvidert pÄveien ned ettersom jeg da har gode marginer. Men Ä treffe slik er jo ikke lett, men nÄ begynner vi Ä toppe ut Ä det burde gÄ an nÄ om vi henter oss inn litt til. Ble bare for risikabelt Ä kjÞpe nÄr vi allerede var nede 10%. Da kunne jeg bli likvidert ved normalisering + par prosent til⊠Det blir for risky. LÄ Ä tenkte pÄ det i natt om jeg burde kanskje bare begynne med delvis av det jeg tenker Ä gÄ inn med for Ä se. Bare i tilfelle det skulle faktisk fortsette. ForhÄpentligvis gÄr det noe opp slik jeg fÄr en tryggere inngang.
Jeg Þnsker ikke Ä handle pÄ FOMO heller, tror ikke folk har virkelig innsett hvor forferdelig tilstanden er, var en panikk av at noen innsÄ rente problematikken osv, samt litt robottrading. Tror media har klart ordnet opp en god del i dette nÄ. Men det underliggende problemet er langt i fra over. HÄper egentlig pÄ Ä kunne vente pÄ bekreftelse fra FED i mars, gÄr de virkelig for 3 Þkninger + kanskje kutt i stÞttekjÞp/salg av balanse osv er vi vanvittig i trÞbbel.
HÄper du skjÞnner litt hvorfor jeg har litt problemer med Ä slenge meg pÄ, syntes ikke aksjederivater er like enkelt som krypto(derivater). Bitmex er superenkelt forhold til dette hehe. Har ikke konto med kreditt heller slik jeg fÄr shortet ordinÊre selskaper pÄ den tradisjonelle metoden. Det hadde sikkert vÊrt bra, ettersom fallet vil gÄ bredt. Men indeks syntes jeg er en grei mÄte fÄ med seg mesteparten av fallet. Slipper jeg Ä forsÞke spÄ hvilke selskaper som er best Ä shorte. Tenker at bankene vil gÄ pÄ vanvittige smeller, men kanskje ikke helt med det fÞrste?
Edit:
Jeg har heller aldri anbefalt noen Ă„ SHORTE nĂ„. Kun Ă„ vĂŠr forsiktig med kjĂžp av aksjer/fond. Ă
det ser jeg pÄ som svÊrt gode rÄd. Jeg lagde trÄden om Ä tjene penger pÄ finanskrise slik vi fikk diskutere temaet, men har ikke gÄtt innpÄ spesifikke derivater osv for jeg er deserre langt fra kompetent pÄ det omrÄdet. HÄpte andre skulle vÊre det, men har ikke blitt sÄ mye diskusjon der. Jeg burde vel vÊr mer aktiv pÄ bear/bull sertifikat trÄden.
Den plassen jeg fokuserer mest energi nĂ„ er i krypto. Og der har jeg i vertfall det ikke bare i kjeften, er ALL IN i Vericoin/Verium med alt jeg har tjent opp siden i fjor sommer + mer innskudd nĂ„ under bitcoin krĂŠsjet. SĂ„ der stĂ„r jeg for mine anbefalinger Ă„ utĂžver det i det virkelige liv hehe SĂ„ jeg er allerede eksponert med svĂŠrt hĂžy risk i krypto. Det fĂ„r meg til Ă„ vĂŠre noe mer forsiktig i nĂ„r jeg velger Ă„ gĂ„ inn med shortingen. Jeg spiller hĂžyt Ă„ risikerer en god del av âformuenâ min med dette. Uansett er jeg fast bestemt pĂ„ Ă„ tjene penger pĂ„ finanskrisen som jeg har forutsett sĂ„ lenge, men jeg er desverre ikke sĂ„ godt forberedt som jeg burde vĂŠrt. Brukt mye tid pĂ„ andre ting. SĂ„nn er det vi lever et liv utenom aksjer ogsĂ„, krypto er desverre 24/7 sĂ„ mellom alt annet er jeg ganske oppslukt der. NĂ„ som jeg er 100% pĂ„ et prosjekt mĂ„ jeg ogsĂ„ vĂŠr svĂŠrt aktiv Det er selvsagt helt objektivt ikke et âsmartâ valg Ă„ ha hele portefĂžljen slik, men forelĂžpig er det slik jeg gjĂžr det. Tenker Ă„ diversifisere ut litt ved skikkelige peaker. Men det er sĂ„ mye bra pĂ„ vei jeg har egentlig ikke hjerte til Ă„ selge heller. Rett og slett for god tro pĂ„ mine spĂ„dommer der.
Det var et lengre svar enn IPA-smurte sleivkjeften fortjente, god natt
Jeg tar slikt alvorlig. Jeg er seriÞs her pÄ forumet og Þnsker faktisk Ä hjelpe folk! Sprer ikke bare FUD om aksjer/Þkonomien pÄ gÞy, men mener det svÊrt genuint. Vanlige folk gÄr alltid pÄ de verste smellene, og her er folk oppegÄendes nok til Ä kanskje ta til seg advarslene Ä lese seg opp litt mer etter at jeg fÄr dem til Ä tenke.
Godnatt!
Vi skal nok tjene penger uansett
Haha pÄgrunn av skattekuttene setter fart i Þkonomien
SÄlenge FED ikke skal kjÞpe obligasjonene de trykker nÄr de mÄ Þke gjelden som fÞlge av vanvittige underskudd, sÄ mÄ rentene opp. Dette har jeg undervurdert tidligere Ä ikke helt sett hvordan renteÞkningen skal komme. Har gjort som folk flest Ä fokusert pÄ renten som FED Ä sentralbankene setter selv. Men det er ikke bare det en mÄ se pÄ.
SÄ hvordan de skal fÄ solgt gjelden sin aner jeg ikke. Det er ikke smÄ underskudd USA holder pÄ med⊠FÄr Trump til infrastruktur avtalen ogsÄ blir det vel noen hundre milliarder dollar $ mer gjeld/underskudd ogsÄ.