Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

5 Likes

Og der kom bruddet opp, sweet!

5 Likes

Futtene har etablert seg over…

5 Likes

Vix futures under 16.

2 Likes

Samme om det er ackumulasjon eller distribusjon, tror vi skal opp og få en UT rundt all time high.

2 Likes

Kanskje en test av ST først, så en JAC og deretter opp. Får se. Liker godt de nye grafene dine, de er veldig oversiktlige og fokuset forblir på det viktigste :slight_smile:

Føles svært uvant. Men skal prøve meg frem =)

1 Like

47

1 Like

Hvor mye penger tror dere står på siden av og venter på nytt kjøp signal? Når indeks bryter opp så kommer det. Det stemmer også overens med att volatiliteten på børsen kommer synke fremover, perma-bears kommer forsvinne, og 1987/2000/2008/2011 teoriene forsvinner, indeks går mot $3000 og alle skratter hele veien til banken.

#FASIT

5 Likes

IMG_1343

Haha, nei det er fakte!!

Når indeks tar ut en konsolidering som vi ser nå så gir det kjøp signal. Det betyr at trend traders får nya signaler (mer penger inn), futures priser skjutes opp (nye penger kommer inn), crash-klovn folk forsvinner og erstattes av optimisme (nye penger kommer inn), fear-off-loss sentimentet erstattes med fear-off-missing-out sentimentet (nye penger kommer inn) og volatiliteten dropper.

#FASIT2

6 Likes

Det som er ok er jo at du skrev for en liten stund tilbake at du ikke trodde det ble noe skikkelig kræsj nå (implisitt, kjøpsanledning nå), og det ser ut som børsene kommet til samme konklusjon.

Jeg vet i hvert fall at det ene industriselskapt jeg har aksjer i (Kitron) økte backloggen sin med 30% i Q4-rapporten. Det er ikke noe man gjør i nedgangstider. De har vanligvis kanskje 5% endring i backlog. :stuck_out_tongue:

Du må gjerne si i fra når du synes ting begynner å se skummelt ut igjen :stuck_out_tongue:

3 Likes

Fint i USA generelt, men NASDAQ opp 2.12% er markant… S&P opp litt over prosenten.

1 Like

Gode greier, lover godt for norske tekaksjer :+1:

Jeg vet aldri riktig om jeg tror Babyrage kødder eller ikke. :smiley:

Men det du sier her stemmer jo med den makrosituasjonen mange beskriver: Vi er mot slutten av et enormt bullmarked, men veldig mange tror vi skal ha et skikkelig drag til over før nachspielet er over.

Og det er vel omtrent den samme historien indeksene forteller nå?

Beste måten å få fram ett budskap - cliff hangers. Leave them hangle to dangle.

3 Likes

Du er nesten som en sesongavslutning av Gilmore Girls :joy:

still-using-pinky-promises-as-a-legitimate-foundation-of-trust-8025030

1 Like

Här snackar vi köpsignal. Börsen går upp!

1 Like

bull.

6 Likes