Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Savner en siste bølge.

2 Likes

Mulig du har rett @babyrage , jeg er bare veldig usikker på en ting etter å ha sett på flere av markedslederne i usa. Har lenge tenkt det samme som deg at den bygger seg opp til å bryte opp og ut for å lage en siste topp. Det bare samsvarer ikke med hvordan de store navnene som f.eks AAPL, AMZN, BAC, PYPL, TSLA osv former seg. Spør du meg så kan det se ut som at vi kommer til å få en skikkelig nedgang i 4-6 uker, før markedet kommer til å klatre rolig opp 2-3 mnd. Deretter fade sakte ned mot hovedtrendlinjen ved 2300-2400 nivå. Håper jeg tar feil altså :slight_smile:

2 Likes

Er det nå man skal laste opp med bjørner?

Bjørner?

Shorte

Vanskelig å si. Fikk en perfekt test av kanalen igjen etter vi hoppet opp, ser litt ut som en spring/BU avsluttet forrige uke, men volumet stigende. Om vi åpner opp skal vi nok teste av fallende trendlinjen, visst ikke er det fullt mulig med nytt forsøk på nedre kanal.

Vi har en større range mellom 286-253 … uansett om vi prater distribusjon eller akkumulasjon så skal vi i begge tilfeller teste av topp rangen en gang til. Det er klassisk gjeldende begge formasjoner.

4 Likes

Historisk sett så har vi sett dobbel topp i forkant av en større koreksjon. I den oppgangen som har pågått de siste to årene, så tror jeg faktisk ikke vi kommer til å se en dobbel topp. Jeg har sett på Indexene, sektor indexene, og markedslederene i USA om og om igjen(teknisk), og veldig mye ligger i linje akkurat nå for en stor korreksjon i mai. Vi har fortsatt ikke fått en bekreftelse på et markedsskifte, så jeg setter ingen short posisjoner ennå. Jeg har derimot valgt å trekke meg så godt som helt ut av markedet enn så lenge. Dette er ingen annbefaling, men vil tro det er lurt å sitte litt lettere den neste mnd. Så får alle ha lykke til:)

2 Likes

Jeg er og 3/4 kontanter nå, men er også parat for å følge tydelige trender om det skulle komme store nyheter i selskaper jeg følger.

1 Like

Min syn på index.

8 Likes

Hva er den lilla bølgen som treffer de 3 toppene? Har sett du bruke dem i flere av chart.

I teorien betyr det antall supply som presser kursen nedover, og hindrer oppgang. Vi tegner opp denne “creek” som en linje med punkter hvor en aksje har hatt ett forsøk på en topp, men siden presses ned av supply igjen.

I charten ser det derfor ut som en “creek”, som representerer “Overhanging supply” … hva blir det på norsk, overhengende supply? :crazy_face:

Man prater om “big creek” och “small creek”, hvor big creek representeres av AR taket, og small creek av små topper.

Det vi ser etter er en “JAC”, eller “Jump-across-Creek”, følgt av en BU/LPS som er en back-up over igjen.

2 Likes

Lukter bjørn i US nå…

1 Like

Kan høre det knaker…

Henter seg inn igjen nå. Ikke det helt store volumet på siste trykket ned.

Tok seg inn 30 poeng i slutten.

Dow hentet 200 poeng fra dagens low til close

1 Like

Skal seie det var mange tunngvektere som fekk seg ein skrell i dag

Finansminister Siv Jensen (Frp) har i statsråd iverksatt en forskrift hvor inflasjonsmålet skal reduseres fra 2,5 prosent til to prosent

– Vi er glade for at KrF, Sp og Sp ble med oss, og at vi også fikk med Rødt og De Grønne om at inflasjonsmålet fortsatt bør være 2,5 prosent.

– Vi går imot å redusere inflasjonsmålet fordi vi mener det vil bidra til å presse opp rentene unødvendig tidlig, fordi det gir sterkere krone og dermed større problemer for vår eksportindustri, sier Aaserud.

Er ikke tanken til regjeringen at renten er unaturlig lav nå, og at de hadde hatt litt handlingsrom til å sette opp renten bittelitt med et litt lavere inflasjonsmål? Mao, det blir en liten smell nå, men man unngår en større boble senere?

Jeg er ikke spes glad i regjeringen, men her er jeg vel egentlig enig med dem. For OSEBX sin del, så er jo venstresidens forslag tipp-topp, i hvert fall på kort sikt. :stuck_out_tongue:

1 Like

… og der “snudde” KrF :stuck_out_tongue:

Smart Money Flow index tyder på at det er noe i gjerdet.

Økende divergens
51

3 Likes