Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Makro, indeks, valuta

… satt du kun i cash før i dag? :stuck_out_tongue:

Ja. Eller nei. Kanskje? Vet ikke :frowning: cash er også en posisjon?

Neida, brukt mine siste likvider idag. Er all-in, hvertfall til neste uke. Tror på litt rekyl fr.o.m imorgen. Noen måtte ju hjelpe til å løse ut han AVA selgeren i Talk.

Ja, og jeg lurte på jo om posisjonen din var cash :stuck_out_tongue:

Man har vel alle sine “favorittaksjer” å kjøpe på en dipp som dette, ble Funcom på meg. Burde gått for Kitron på 8,70 (close på 9,00).

To muligheter for SPY de kommende dagene. Enten så tar vi i mot på trendlinja ellers er neste støttenivå rundt 255

@Christian du er vell makrospesialist vil jeg tro… Hvortid er det vi skal kjøpe shanghai børsen? spør for en venn

Nope! :smiley:

Aner ikke :thinking:

I helvete, sjekk hvor høye rentene for boliglån er i usa:

Fra ifjor. Håper årets kommer ut snart.

" Today, half of all borrowers put down 5% or less. More than 10% of borrowers put 0% down. As a result, the average loan-to-value ratio at origination has climbed to 87%."

Rentene har steget veldig kjapt på kort tid og vil nok fortsette opp.

Hva menes her med “nonbank lenders”, hvem låner disse fra?

Her står endel informasjon! Hadde tenkt svare mer utdypende, men jeg må dessverre løpe!

Aldri, siden myndighetene har for vane å forby salg av aksjer hvis nedgangen føles litt ubehagelig.

Hva er tanken bak en over 3 år gamle artikkel ?

Var et eksempel på hva jeg mente med: “siden myndighetene har for vane å forby salg av aksjer hvis nedgangen føles litt ubehagelig.”

Aha, såg det nå. Kikke bare inn på artikkelen ut å lese posten i forkant. Litt lat dag… Sorry :joy:

Ser du for deg at @kaei kommer til å eie mer enn 5% av noen av selskapene på shanghai børsen?
Om han kjøper indeksen så er det ingen som kommer til å hindre han i å selge.

Myndighetene i Kina gjør som de vil. Ønsker noen å putte sparepengene sine i hendene på noen som som har null respekt for privat eiendomsrett, så skal ikke jeg stoppe dem. Lykke til.