Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Manchester United (MANU)

MANU (Manchester United Ltd. Class A Ordinary Shares) på Nyse

I dag er en gledens dag for Mourinho ble sparket!

Aksjen er i skrivende stund opp 4.42% på denne nyheten til nå i dag :slight_smile: :slight_smile:
rt. 18.07.

Jeg håper at Ole Gunnar Solskjær vil bli ny manager i min favorittklubb :slight_smile:

Noen her som eier aksjer i Klubben?

6 Likes

Det verste er at det faenme blir han som får caretaker jobben. Morsomt! Men har ingen særlige forventninger. Blir vel ny storkanon til sommeren uansett :slight_smile:
Har aldri sett noe på aksjen selv, trodde glaner tok de av børs :thinking:

1 Like

Blir iværtfall bra med noe nytt. Endelig litt spenning i å være United supporter! Har vært tungt de siste årene. Som å leve i en Liverpool boble, bare uten desillusjon at man tror man vinner ligaen hvert eneste år. :sweat_smile:

1 Like

Ja vi har jo en sjukt bra stall og burde kunnet være topp 3 uten tvil. Neste år blir det trolig ikke Champions League. Det blir tap av penger. Men de holder på å forsøke å etablere en ny superliga også. Der vil garantert Man U være med uansett…

@pdx Det er ingen kategori til denne tråden. Kan du lage en kategori for f.eks. NYSE aksjer?

1 Like

Eier ikke aksjer. Håper det blir Solskjær👍

2 Likes

Joda, det blir det, vi vinder Champions leaugue i år, så er vi kvalifisert :roll_eyes::star_struck:

Sykt at babyface nå ser ut til og bli manager, spennede, selv om egentlig ikke mener han er mann for stillingen, samtidig som han kjenner klubben godt og har stor respekt

1 Like

Solskjær kan gjøre en like god jobb som flere nevnte ut sesongen. Håper de gir full pupp for Pochettino neste sesong⚽️

3 Likes

Helt enig i at Solskjær kan gjøre en god jobb, eg liker at det kan bmi han, men eg er samtidig overrasket at en som egentlig ikkje har en stor manager karriere å vise til, blir manager i verdens største fotballklubb, men eg liker det.
Eg vet at sunny har gjort det bra i Molde, men men Molde med røva duk i penger og nivået i Norge, så gjør det ikke han til en stor trener, da er det andre i Norge som har gjort bedre prestasjoner

Forøvrig gøy at Cardiff blir første kampen da

1 Like

Helt enig @Kronn. Det som er litt spennende er måte Molde banket serielederen i høst. RBK var ikke i nærheten av å matche Molde, og det ser jeg på som veldig positivt. Ellers har Molde bøttet inn mål i år, det hadde vært morsomt med litt mer av det i United, selv om det åpner opp bakover.
At første kamp blir Cardiff må jo være et tegn fra oven :sweat_smile:

3 Likes

Håper virkelig ikke det skjer. Det vil ødelegge fotballen fullstendig.

2 Likes

Etter å ha tenkt gjennom saken mener jeg at det er et glimrende valg som interim manager. Solskjær er en god taktiker og har vist evne til å endre kampbildet. Han har naturlig autoritet, kan både føne håret av spillere og bli kompis med dem. Han er en legende i United og kommer ikke til å måtte jobbe for å bli anerkjent av laget.

Jeg følger norsk fotball ganske tett, og mener at det han har vist i Molde er svært, svært bra. For andre gang har han nå løftet laget til å bli en skummel utfordrer for mitt favorittlag, RBK, neste år. Selv om norsk fotball ikke er noe å skrive hjem om, vil jeg si at måten han har utviklet laget på i krevende perioder preget av manglende kontinuitet i spillergruppen og med unge, urutinerte spillerstaller, står til toppkarakter. Cardiffperioden kan man bare avskrive som et dårlig karrierevalg av Solskjær. Tullelag, tulleeiere, bare å rive ut den sida av boka om Solskjær.

Det gode forholdet hans til Pogba kan vise seg å være esset i ermet for å løfte laget på kort sikt.

Hilsen Rosenborgmann fra Kristiansund, som gleder seg på Solskjærs vegne og er glad for å slippe fyren som Moldetrener, haha.

3 Likes

Da er det bekreftet, ole Gunnar tar United til gull, spennende :star_struck:

5 Likes

Kortsiktig litt synd for oss at vi må klare oss uten treneren på vårparten, men langsiktig glimrende for Molde. Såfremt Solskjær ikke mislykkes fatalt så vil det etter alt å dømme stå spillere i kø for å spille under Solskjær i Molde til høyst rabattert pris. Av den grunn håper jeg Solskjær gjør det stort i Manchester, selv om det vil føles svært uvant å ønske gode resultater for Man U. Men ønsket jo selv Rosenborg gode resultater da de var i CL, så litt erfaring i å svelge kameler har man jo.

2 Likes

Eg trodde aldri eg skulle se en sånn framside :

4 Likes

Fotballmessig det største som har skjedd Norge? Eller er jeg litt vel i United boblen min nå?

4 Likes

Nei, du er innenfor :slight_smile:
Utrolig stor prestasjon at en normann nå er manager for verdens største fotballklubb, helt sinnsykt det her

1 Like

Bare utrolig STORT !! :soccer:

2 Likes

What? Lørdag er da ikke boxing day.

Solskjærs første hjemmekamp som Manchester United-manager på Old Trafford blir imidlertid ikke vist direkte i sin helhet på TV 2s Premier League-kanaler.

TV 2 kan bare vise én kamp i hovedrunden kl. 16.00. Den kampen blir serieleder Liverpool hjemme mot Newcastle - og ikke Solskjærs hjemmedebut mot Huddersfield.

Valget ble tatt før Solskjær ble José Mourinhos erstatter som Manchester United-manager og blir heller ikke endret nå. Det bekrefter TV 2 til Dagbladet.

- Vi sender Liverpool-kampen i 16-runden på Boxing Day. Det som er viktig å presisere er at vi har en parallell sending som heter «Målshow», hvor vi sender alle de viktigste høydepunktene, deriblant Solskjærs ankomst inn på stadion, samt alle sjanser og scoringer, sier Eystein Thue, fotballsjef i TV 2, til Dagbladet.

Scratch that. Må lese litt grundigere. Første hjemmekamp… Men Kjedelig :frowning: Nå må TV2 få prioriteringene sine rett her :grimacing: