Mye artigere å skrive her inne spesielt nå, men slapp av, vi (iallefall jeg) skal forholde meg saklig uansett hva som skjer
Kjekt at 1 poeng mot Liverpool er sesongens høydepunkt
Når hvem som helst ser på tabellen og antall seiere, uavgjorte og tap så er jo det første spørsmålet alle lurer på hvem Liverpool ikke slo. Ikke skyld på meg. Det er mennesklig psykologi.
Når jeg ser poengsummen til Liverpool så tenker jeg at herregud så rævva resten av ligaen er. Ingen som er i nærheten av ligatoppen
Storsinna Liverpool fans
Nei. Jeg hadde glede av å se United i storhetstiden. Ser like godt på de fleste lag som spiller god fotball. Jeg er liverpool fan siden 90 tallet, men liker en god fotballkamp uansett hvem som spiller.
Liverpool og Manchester Unit er vel de to mest suksessfulle klubbene i England over tid. Merittene er ikke så veldig forskjellige egentlig.
Å snakke om at den ene klubben har vinnerkultur og den andre ikke blir for meg litt merkelig. Begge klubbene har forsåvidt en vinnerkultur i blodet.
Akkurat nå er det vel i Liverpool den skinner desidert mest igjennom. Dette er begge klubber med sjel og at det er en sterk rivaliseringen mellom de er jo naturlig.
Selv holder jeg med Liverpool og når de har tapt bare 1 av de 60 siste premier league kampene og har vunnet VM for klubblag, Mesterligaen og UEFA Super Cup i samme periode så mener jo jeg det tyder på at vinnerkulturen lever i bese velgående for tiden. Så jeg skjønner ikke bæra av hva du sikter til @Morti
Men jeg er kanskje ikke helt die hard fan for jeg synes også det er morsomt når Solskjærs United gjør det bra. I ihvertfall så lenge de ikke slår Liverpool
Liverpool har aldri vunnet premier league. Jeg er enig med Moon om at hvis man ikke har vunnet ligaen på 20 år, så kan man ikke si at man har en vinnerkultur. Det blir for lenge sida. Kanskje de opparbeider seg det nå, men da må de takle presset å vinne på nytt og la seiersrusen ligge. Selv om de er suverene i år, så har vi jo sett noen one time winners i premier league historien. De tapte en kamp i 2019. Og kommer til å tape mer i 2020, tror jeg.
Vinnerkulturen i Man U ser vi mye av fortiden
Forsvant ut døren sammens med Ferguson og siden har vinnerkultur bullshitt snakket vært det største hinderet for gjenoppbyggingen til klubben.
Nei, det største hinderet har vært skader og antatt dårligere lag er de eneste som slår United. Vi slår Man City, vi slår Chelsea og vi spiller uavgjort mot pool. Men så får vi så mange skader at selv bunnlag blir utfordrende.
Det er jo åpenbart at FA har bestemt at Liverpool skal vinne ligaen i år. Takler noen en pool spiller så får de gult. Takler noen James så får han gult for filming.
Hehehe… Man må tro på en slik forklaring for å kunne komme igjennom en slik sesong Man U har nå…
Liverpool vinner pga kampoppsettet er vel tidenes fotball spøk?
Bortsett fra en rar oppsett i romjulen (2 dager hvile Vs 3 dager hvile til Liverpool) så forklarer det ikke at Liverpool leder med 28 poeng til Man U etter “bare” 22 kamper spilt (21 for Liverpool).
Skade situasjonen er ene og alene et klubbe ansvar og sådan ansvarskrivelse. I alle fall vist man ser innenfor samme liga.
Liverpool har vel hatt sine skader på lik linje med “alle” andre.
Dummeste jeg hører når det eneste som kan trekkes fram er seieren over PSG. Aston Villa og Watford vinner også kamper av og til.
Skulle tro det var dette tusenårets bragd å vinne i Paris.
Slik status i klubben siste årene har vert, og er, så var det fantastisk prestasjon, og sånne prestasjoner er jo viktig å ta med seg i prosjektet.
Akkurat som den uviktige liga cupen er en kjempeviktig tittel å kjempe om for alle lag som ikkke har vunnet andre tiltler på en stund, fir Liverpool sin del så kan den være uviktig med tanke på alle andre turneringer dei er med i, sånn er det i år, er ikke sikkert det blir sånn i fremtiden selv om alle self ser at Liverpool er ett vinnerlag dei nærmeste årene, men lagene bak kommer igjen, bare pass på så ikkke City tar det imot og,
Selv Liverpool vil få en sørlig periode i løpet av sesongen, den starter kanskje allerede til helgen.
Eg forstår godt at Liverpool fansen koser seg i øyeblikket, men litt ydmykhet skader ikkje
Dette kaller jeg bortforklaring og sutring.
Hva VAR det egentlig som gjorde at Man U vant 1-3 mot PSG?
@kronn, ydmykhet er fint det men bør jo gå begge veier. Fans må nesten få lov til å reagerer litt når eget lags ekstremt høye prestasjonsnivå vistnok ikke viser snev av vinnerkultur mens Man Us sporadiske lysglimt er bevis på at den lever i beste velgående der???
Og så er det dommerne og skader som er skylden/forskjellen selvsagt.
Forsåvidt enig i at ydmykhet er en bra ting men det må gå begge veier
Ikke nevn VAR om du er Liverpool medgangsupporter. Liverpool eier VAR
Må være medgangssupporter for å holde med Liverpool for tiden vettu Holdt med de siden 70-tallet da.
Får jo håpe du også kan få være litt mer medgangssupporter igjen etter hvert, men mens du venter går du for bortforklaringssupporter ser jeg.
Det er greit å forholde seg til fakta når man diskuterer fotball, det er fort gjort at følelser tar overhånd av rasjonell tenkning:
Jeg vil bare poengtere at jeg fyrer dere opp… For å være ærlig så spiller Liverpool flott fotball og de fortjener litt suksess. Både de og supporterne deres. Liverpool mot United er alltid de kjekkeste kampene.
Fin Link Paddy! Godt å få fakta på bordet
Jeg synes jo VAR i utgangspunket er bra men slik de f.eks holder på nå med å rette på offsideavgjørelser som det mer eller mindre er umulig å se om er korrekt/feil uten å bruke de fancy strekene er helt på trynet.
For noen år siden diskuterte vi videodømming i fotball på jobb og det var en som mente at dette ville ødelegge fotballen siden mye av diskusjonen og engasjementet rundt kamper/dommeravgjørelser ville forsvinne. Kan ikke si at det har blitt noe mindre diskusjon pga VAR
Fra United.no
Lørdag scoret de alle Uniteds fire mål i 4-0-seieren mot Norwich.
Dermed passerte Marcus Rashford, Anthony Martial og Mason Greenwood også en trio som av mange regnes som verdens farligste.
Uniteds tre mest målfarlige spisser har nå nemlig scoret 39 mål denne sesongen. Det er mer enn det Liverpool-trioen Sadio Mané, Roberto Firmino og Mohamed Salah har klart.
Det spesielle er at United-gutta også er foran til tross for å ha spilt færre kamper og atskillig mindre minutter med fotball.
Rashford har nettet 19 mål for United denne sesongen på 30 kamper. Martial har levert 11 mål på totalt 22 kamper, mens Greenwood har ni nettkjenninger for førstelaget på totalt 26 kamper.
Totalt blir det 39 mål på 78 kamper.
Til sammenlikning har Salah, Mané og Firmino 38 mål på totalt 88 kamper, altså ett mål mindre på ti kamper mer.