Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Manchester United (MANU)

Litt av et argument du trekker frem som grunn for at LFC bør vinne PL for første gang

2 Likes

Grunnen til at de vinner er at de har et sykt bra lag og har hatt “stang inn” i de kampene hvor de har hatt “stang ut” tidligere. Men er jo en del kamper igjen enda da…

1 Like

Kommer an på hva du trekker ut av hva jeg skrev. Litt som TA, vektlegge det som passer en best? :wink:

1 Like

Skal Liverpool tape tittelen nå så må det skje en katastrofe eller et mirakel. De har tapt 1 kamp på 1. 5 sesong. Forspranget er for stort. Leicester er ikke gode nok og City er for ustabile. :trophy::trophy::trophy:

Her er eg heilt einig, men eg tipper vi er uenige om hvorfor vi vil ha han i mangen år fremover.
Om Glazer og styret ikke mister tolmodigheten, å gir prosjekt Solskjær tiden det trenger, så vinner Manutd ligaen igjen ikke neste sesong men sesongen deretter, men eg frykter at det blir enda ett manager bytte om ikke det virkelig løsner brennkvikt.
Det er så mangen kamper igjen at det rent poengmessig ikke ville være umulig å kjempe om andre plassen, men for ustabile prestasjoner i ett ungt fremmadstormende lag vil gjør det umulig, men en cl plass virker til å være innenfor.
Det er lett å kritisere laget, men om man har sett en del kamper så er det en vannvittig positiv progresjon innspillet til flere enkeltspillere, Fred er blitt enorm, en spiller som alle hatet for kunn kort tid siden, Matic tilbake, bunnsolid og gjennvindende, litt treg i bevegelsene men gjør mye bra, stor kamp i går. Pereira, selv for han begynner det å løsne, men fortsatt noe smårusk i forgasseren. Rash, verdensstjerne, ville gått inn på hvilket som helst lag, Martilal, på vei til noe stort. Williams på venstrebacken, woah, her er noen stort på gang, offensiv å uredd, må få litt mer kontroll foran motstaders mål, så putter han en og anna, skaffet straffe igår. To målvakter som kunne gått rett inn på samtlige lag i ligaen, selv svensken i par med Harry blomstrer. Pogba ? Send han bort, aldri likt han, vel han spilte utrulig bra noen kamper i starten av Solskjær sin tid, men spilleren er større en klubben, passer ikke inn, her må vi ha hardt arbeidene sulten spillere.
Mata har eg altid hatt sansen for, i går visste han hvorfor, eg mener han burde spilt mer. James, her har dei som ikke hugser Giggs, muligheten til å se han igjen.
Greenwood, putter jevnt og trutt når han får muligheten, å gjerne fra utenfor 16 meteren, ett enormt talent.
Bisaka, en vinner, begynner å blomstre offensivt, dvs vi har backer på hver side som kan være med å skape hodebry fremover, akkurat som bæckene til Liverpool.

Så, mangler det det litt rutine og oppdekning på diverse posisjoner, playmaker på midtbanen og gjerne en solid stopper til, med Harry ute så er det sårbart.

Så er det opp til staffet å sette dette sammen til ett stabilt hardtarbeidende lag som igjen kan begynne å vinne mangen kamper på rad, å eg tror ikke det er så mangen andre som ville kunne gjøre det bedre enn dei som er der idag.

Forøvrig er eg imponert over Liverpool i år, det var eg også i fjor, Klopp gjør en kjempe jobb sammen med støtteapparatet sitt, men også i Liverpool høster dei frykter av mangen år med hardt arbeid og satsing på unge spillere som Klopp nå kan nyte godt av.
En stor manager, ett stort lag, og ett lag som trolig tar pokalen for første gang på Gud vet hvor mangen år.
Gratulerer med en god sesong, men Manu, city, Chelsea, m.fl vil altid være der, eg tror Liverpool vil få hardere motstand i årene som kommer enn det som i år viser seg.

5 Likes

Jeg tror ikke Man Utd har særlig stor mulighet på seriegull de nærmeste årene,og de har en stooor jobb å gjøre ifht stallen. Hvor mange av Man Utd første 11 hadde fått spille på City eller Liverpools 11’er. Om Solskjær er rett mann til å lede en så stor klubb kan også diskuteres. Klopp brukte ca 4 år på å bygge dagens Liverpool og han er i en helt annen liga enn Sunnyboy, ikke minst ifht å tiltrekke seg de spillerne han ønsker. Nei, det blir nok tynt i skapet så lenge Guardiola og Klopp er i England er jeg redd :yum:

2 Likes

Liverpool har ikke kjøpt en eneste profilert spiller. De har kjøpt rett, og gjort de spillerne til verdensklasse. Ikke noe som sier at Solskjær ikke skal få til det samme. Trenger ikke tiltrekke seg spillerne fra øverste hylle, trenger å finne spillerne som passer i laget, og der synes jeg Solskjær har truffet bra med kjøpene sine så langt. Trenger dog å få styrket stallene ytterligere, og hovedsakelig midtbanen.

2 Likes

Det er vanskelig å motargumentere på det du her sier, men både Klopp og Guardiola samt alle dei andre var også ferske og umeritterte før det er der dei er i dag.
Nei ikkje sikkert så mangen av spillerene ville gått rett inn på Liverpool eller andre idag, men det er det eg prøver å si, gi dei dei ett par år så tipper eg flere av dei under eller rundt 20 idag, ville kunne gått rett inn også andre steder.
Får United inn 2-3 kvalitetsspillere i rette posisjonene så vil United være inne i det gjeveste selskapet med en gang, men eg forstår at det som Liverpool fan i nuværende suksesadager kan være vanskelig å se potensialet til andre som ligger nede akkurat som det i mangen år var vanskelig å se Liverpool komme dit dei er idag.

Liverpool har gjort nye rett, det viser resultatene, men pass altid på bakover :+1:

1 Like

Van Dijk, Allison og Keita er profilerte spillere hvor 2 har tatt enda ett steg opp. Keita sliter dessverre med skader. For ikke å nevne Fabinho. Jeg tror ikke på at Solskjær skal klare det, og selv om han gjør alt rett så er det ikke sikkert det er nok heller. Klopp har vel nesten ikke bommet på ett kjøp, det er mye takket være en helt rått speiderapparat, og det tok 4 år. Men alt er jo mulig og ManU har noen spennende spillere, men også mye “rart” som kanskje må vekk. Liverpool hadde mye drit i stallen for noen år siden, og det tar tid å snu en skakkjørt skute.

Du glemmer ett viktig punkt, united har en vinnerkultur. Liverpool har aldri vunnet premier league. Hva skjer når de gjør det? Går lufta ut av ballongen på gallamiddagen?

De har ikke vunnet ligaen siden Ferguson. Hele problemet er at de har mistet vinnerkulturen de hadde. Det er vel det Solskjær som tidligere elev av Ferguson prøver å banke inn igjen i de unge gutta.
Jeg syns Solskjær gjør en god jobb og ser hvertfall ikke noe grunn til å sparke han. 6 poeng til Chelsea på topp 4. De har Fa Cup, kanskje ligacupen og Europa League.
Virker som han har en tydelig plan for fremtiden og en filosofi som sitter i veggene i United. Hvorfor skulle de sparke han og fortsette elendigheten etter Ferguson?
Med Klopp ved roret så har Liverpool en lang fremtid. Jeg håper bare han blir mer sulten for hver sesong. Utfordreren til Liverpool blir Man. C, men nå har Guardiola kontrakt ut 2021 og spørsmålet er om han fortsatt er sulten på å fortsette kjøret.
Liverpool fremtiden ser lys ut!

1 Like

Vinnerkultur er ikke noe du har, det er noe du skaper. Ferguson var den som skapte vinnerkulturen i klubben, sammen med sterke personligheter i spillergruppa. Klopp har nå skapt en mentalitet som kan gi en vinnerkultur, de har typer som Van Dijk, Henderson og Milner som er ledertyper og som pusher de andre. Milner er på veldig mange måter en anonym fotballspiller, ikke best på noe, men han har en mentalitet og vinnerskalle som er helt brutal, og han har vært med å vinne i premier league. Laget må ha en eller flere slike i gruppa, som går i krigen, har mentalitet, profesjonalitet og Holdning. Når Roy Keane sa hvor skape skulle stå, så ble det hørt. Og de som ikke hørte eller gjorde innsats og jobben som krevdes av Ferguson ble kollektivt fryst ut av gruppa. Det var ikke snakk om å slacke av.

Å forvente noe fra ManU og stille spørsmålstegn ved Solskjær nå eller neste år blir for dumt, han trenger som dere sier tid. Det er veldig tøff konkurranse i Premier League. Men han må vise utvikling år til år. Så må han kvitte seg med luksusspillere Pogba, og bygge ungt og smart.

Men etter Ferguson har vi vunnet europaligaen, FA cupen, Carabao Cup og Community Shield. Og det i en dårlig periode :wink: Så vinnerkulturen i United har gjort seg gjeldende selv med hyppige managerbytter med helt ulike filosofier.

De har ikke vunnet ligaen på 7 år. Vinnerkultur er som nevnt over ikke noe man har, men noe som skapes. Det er mange år siden det var en innprentet vinnerkultur i United.

Europaligaen er cupen for taperne i CL og de som ikke er gode nok til å være med i CL.

FA-Cupen er flott.

Carabo Cup og Community Shield er det ingen som bryr seg om.

Ser jo ut som City bryr seg da de kjører toppa lag der

Tre av de titlene kom i 2016/17 sesongen under Mourinho. Utenom det er det lite å glede seg over. Er enig med Paddy80 at de mangler de rette Spiller typene.
Syns Solskjær prosjektet ikke ser så galt ut, samtidig er det mye ustabilt i topplagene. Chelsea, Arsenal og tottenham med mye problemer og skifte av manager. På den tiden har Liverpool bygd et stabilt topplag som ikke taper kamper. Liverpool er i begynnelsen av en vinnerkultur. De må bare fortsette å levere.

1 Like

Liverpool har såpass lite vinnerkultur opparbeidet at de ikke engang kommer på å lage seg sin egen tråd på tekinvestor :grin: :rofl:

Tja, vant vel CL i fjor, vinner ligaen i år, er for tiden kanskje det beste laget i verden.

Det ser vel ganske lyst ut.

I tillegg har de skapt en vinnerkultur som United ikke er i nærheten av å ha.

Om noe har United en kultur for å prestere middelmådig, definitivt ikke en kultur for å vinne.

De vinner, men har ikke vinnerkultur. Vi så vinnerkulturen til United i Paris i fjor. Da så man vinnerkulturen i klubben løfte unggutter opp til sitt maksimumsnivå når man trengte det som mest. En slik kultur tar årevis å opparbeide seg. Liverpool kunne ikke reist ned til Paris med reservelaget sitt og gjort det samme. Fordi de må vinne premier league i mange år for å opparbeide seg en slik kultur i hele klubben. Og det har ikke Liverpool gjort enda. Men det skal sies at de er overlegne denne sesongen selvsagt.

Men husk, selv denne sesongen har de enda ikke klart å slå United :wink:

1 Like

Snakker du om PSG kampen?

Jeg tror Liverpool slo Barca 4-0 på hjemmebane etter å ha tapt med 0-3 på bortebane i fjor.

Men vi får la den ligge, hvis du mener at United har en vinnerkultur fordi de vant ligaen år etter år for 10 år siden, så får det være din sak.

Hvor mange spillere og hvor mange i støtteapparatet er igjen fra sist gang de vant ligaen? :stuck_out_tongue:

Som noen skrev over, vinnerkultur skapes, det er ikke noe man har.