Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Manchester United (MANU)

Poenget mitt var som fakenews sier. Og det er ingenting ved Klopp som fremstiller han som en gjøk rent objektivt, subjektive meninger får være opp til hver enkelt, men disse meningene kan være påvirket av bla misunnelse, irritasjon osv og kan ikke vektlegges noe annet enn sutring.

Anywho, Man Utd kan slå hvem som helst på en god dag, men de har en vei å gå opp ifht kontinuitet, der gjenstår det å se om sunnyboy er rett mann, og rett mann til å skaffe de rette forsterkninger og en sterk leder på banen til å få laget til å spille som vinnere. De er nok 3 år bak de beste pr nå, og da må de fleste signeringer klaffe. Om 5 år kan flisa være snudd,og man utd er på topp igjen, men akkurat nå må det være lov å unne en sulteforet liverpool supporter litt, verste er at jeg jubler ikke enda, for mange negative opplevelser til det. Men du vet hva de sier, YNWA! :champagne:

Unner dere aldri noe :grimacing: men skal nok gå med på at dere fortjent vinner ligaen i år, og gjør det på imponerende vis, selv om det er en stygg kamel å svelge :dromedary_camel:

1 Like

Er det idag Solskjær ryker?

Koster å møte Liverpool på hjemmebane. :laughing:

1 Like

Etter en litt kjip dag med bud på 17kr så var det litt greit at det gikk riktig vei i kveldens kamp :wink:

Neste 3.kamper er mot wolverhampton, Chelsea og nedrykkstruet watford. Veien er kort til 14.plass på tabellen. Ser ikke bra ut.

Man U trenger minst 2-3 år for å bygge seg opp. Hvem andre topp trenere ønsker å gå til Man U og bruke tid på konfirmanter?

Alternativet er å legge 5 mrd kroner på bordet for spillere…

Nei. Man U går nok inn i en dvale periode.

1 Like

Det tar tid og bygge lag. Klopp’s plasseringer med liverpool er som følger i fra ansettelsen i 2015. 8plass. 4plass. 4plass. 2plass. Og årets.

Ergo mr klopp har nå brukt en del tid på å komme der dem er nå i dag.

Om Solskjær ikke får muligheten til å bygge lag ( og da ikke kjøpe lag som City gjør) så kan det bli ett stygt tiår i vente for United. Med managere inn og ut av klubben slik liverpool har holdt på i 3!! Tiår.

Vi har over 4000! Sammenhengende kamper der akademi spillere spiller på førstelaget. United handler om å bygge laget selv med påfyll av gode talenter.

Håper virkelig og tror også at Glazer familien har sett at dette må gjøres. Og da med Solskjær sin Fergie filosofi på sidelinjen til å gjennomføre dette.

TTT. Se statistikken.

PS hjelper ikke på med 4 nøkkelspillere skadet pdd.

Eg er redd Solskjær blir offer for at ledelsen nå trenger en syndebukk, eg blir ikkje overrasket om Solskjær er borte iløpet av kort tid, selv håper eg at det ikke blir tilfelle, men med redtultatene nå så er det neste ingen vei utenom.
Klubben er påmgod vei til å bli revet fra hverandre i alle kanter, det sies at Glazer bare melker klubben for penger, men nå er klubben kommet dit henn at det snart ikke er noe penger å melk da det etterhvert vil bli stormet frafall i inntekter grunnetfallense interesse og etterhvert tilskuertall.
Spillere ut, opprenskning, ja greit det, men det er ikke greit å sende spillere bort uten å erstatte dem.
Selv om mangen mener forskjellige ting om spillere som er ut, lukaku, Young, smaling, sanchez, såner det vertfall spillere som er borte å danner en tynnere tropp.
Solskjær som manager mener eg kan få fortsette, men han må få en tropp som er på størelse med noe helt annet enn dagens.
Men også Solskjær trenger å endre seg, måten han fremtrer på stadion på, altså lite engasjert og letter hengslengt på stolen sin, viser at også han nesten ser ut som han bare er glad for hver dag han får, skulle likt å se en langt mer engasjert manager på sidelinjen, engasjement har også smittende effekt, så der enkelte spillere til tider viser dårlig holdning i kamp, synst eg fakstisk at også Solskjær sin holding på benken til tider er kritikkverdig.
Det trengs å gjøre store endringer o klubben, helst fra toppene og nedover, ikke det vanlige managerbyttet som sikkert er det enkleste.
Ingen managere har fått det til etter Ferguson, pilene har bare pekt rett ned, det er ikke bare managere sin feil det, det er hele organisasjonen sine feil

1 Like

Det er dog en stor forskjell mellom Solskjær og Klopp som romantiske nordmenn ikke tør å snakke om, meritter.
Hadde ikke Solskjær vært norsk hadde United supportere her på bjerget ment at sparken var det eneste riktige.
Alle visste hva Klopp hadde fått til med Borussia Dortmund, hva har Solskjær fått til? Joda, han fikk til noe med Molde, men kjære tid, det er kanskje forskjell på norsk fotball og topp europaklasse som PL byr på.
Det er ikke mulig uansett å sammenligne de to managerne.

Solskjær var jo aldri tiltenkt en rolle som manager da han kom inn. Var jo de fantastiske resultatene han fikk som interim som gjorde at de gav han jobben. Var vel kun Pep som har hatt en tilsvarende start på en manager karriere i PL, med et vesentlig bedre lag.

1 Like

Romantikk til klubben er vel heller det rette utrykket her. (hvert fall for min del) Om det hadde vært Giggs som nå sto i dette så hadde jeg fortsatt ment det samme som over, det tar tid å bygge lag. Og laget må bygges av en manager som er United mann etter min mening, det er klubbens DNA.

Meritter ja, slik du skriver selv så er det umulig å sammenligne de to managerene. Dette mye pga aldersforskjell på de to. Og antall år som manager.

Statistisk sett har dem ganske lik seiersprosent. (tatt alle klubber under en prosent) Klopp har noen prosent høyere.

Ed Woodward prøvde seg på taktikken til City med å kjøpe seg suksess. Dette er mye av grunnen for der vi er i dag. han er bankmann for f@en. Flink bankmann vel å merke. men hva vet han om fotball, hvordan manager og spillere skal ha ett felles mål om trofeer? han er da altså det styrende leddet på toppen som har avgjort hvilke spillere som skal inn som for eksempel Sanchez? hva f@en? men, igjen så tjente dem inn Sanchez i draktsalg etter en uke. Ed = bankmann…

Vokser gode lederskikkelser på trær? er dem ferdig modent og bare gir resultater momentant? eller kommer dette etter modning og erfaring. Flaks kanskje? grunnleggende må en jo ha fotballforståelse og en filosofi som lar seg gjennomføre ihht lag, tilgjengelige resurser osv.

Står fast på at solskjær må få sjansen til å bygge laget opp. Viss ikke tror jeg at United kommer til å lide samme skjebne som Liverpool har lidd i 30år nå. med ingen struktur og med managere inn og ut, ingen felles dra-retning fra spillergruppa. ingen PL trofe og vise til.

Det kan bli hardt og være unitedsupporter om Liverpool skulle gå forbi oss i ligatitler.

2 Likes

Enig i det meste av det du skriver.
Gutta i studioet igår var inne på dette om spesielt nordmenn tar litt mer på Solskjær med silkehansker enn hva en ville gjort om han ikke var norsk og det tror jeg er ganske treffende.
OGS er en legende i United og høyt aktet blant mange i Norge, men jeg har hele tiden hevdet at det var en feil å ansette en “umerittert” manager i en klubb som går for å være blant verdens største.
Men, jeg tror også at utfordringene i klubben stikker adskillig dypere enn som så og et sted må man begynne og det er mulig at det ikke er på OGS.
Jeg tror aldri United vil kunne bli en toppklubb med OGS bak roret uansett om det ryddes overalt ellers i klubben.

Basert på? Din minstro til OGS som manager?
Hvem ville du hatt inn i klubben da som kunne hevdet seg som ett topplag?

1 Like

Hva ser du for deg kunne vært løsningen på lang sikt @Rodjer ?

Tror virkelig på dette prosjektet til ONS jeg :slightly_smiling_face: Før sesong start håpet jeg på FAcup seier og 4-6 plass på tabellen.

Hadde du høyere eller lavere forventninger?

Jeg har også virkelig trodd på prosjektet til OGS, men jeg begynner jo å forstå litt de som etterlyser synlig fremgang og plan på banen.

Samtidig, ser man på ulike fankanaler på YouTube så var vel nær sagt alle enige før sesongen om at 4plass ville være en bonus i år. Det var også gjennomgående forventet at prestasjonene ville svinge mye med et så ungt lag. Nå virker det som alle har glemt sine egne forventninger og isteden forlanger både top 4 og en eller annen pokal.

Fotballfans lever I nuet hehe :wink:

1 Like

For all del, 4plass vil være meget bra. Men la oss ikke glemme eller se bort fra at det er 6 poeng opp til Chelsea mens det faktisk er kortere avstand(4poeng) ned til Newcastle på 14.plass.
Laget pt er ikke bedre enn en middelhavsfarer.

Sant det, og skadesituasjonen er ikke akkurat gunstig…

Fotball er ferskvare som en kompis sa :joy:

1 Like

Men hva mener du må til for at vi skal snu skuta på rett kurs? Vil du ha OGS ut og inn med Pochettino foreksempel?