Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Manchester United (MANU)

To selvskrevne landslagspillere for England. Just saying.

De er i en dårlig steam nå. De hadde en dårlig periode sist sesong også. Så kom de tilbake og slo rekorden for antall bortekamper uten tap. Den rekorden holdt de helt til sist helg. Så alt er ikke så svart. Folk tror tydeligvis at bare man kjøper Ronaldo så skal man vinne alle kamper, men se på PSG. De kjøpte Messi og gikk rett på tap etter tap. Så det fungerer ikke slik. Psykologien som en overgang av typen Ronaldo medfører seg må få utvikle seg og sette seg litt før æresfrykt blir til beundring kanskje. Man føler i begynnelsen at man MÅ sentre til Ronaldo, selv om en annen spiller står bedre plassert. Sånn kan den typen overganger ødelegge litt. Men så går det seg til og da blir Ronaldo den x-faktoren de trengte uten at det går på bekostning av de innarbeidede relasjonene som var der fra før. Det har jeg tro på fortsatt. Og jeg tror Ole er mannen til å gjøre det. Utvikle unguttene i klubben nå og kjøp færre spillere. Jeg vil heller ha vekk Pogba enn solskjær. Sorry jeg kan ikke fordra Instagram spillere.

De to nevnte spillere holder på sine gode dager et helt greit nivå, men personlig synes jeg ikke Maguire forsvarer en slik prislapp med de mangler på kvalitet og egenskaper, men mulig jeg tar feil eller legger listen for høyt.
Jeg tror OGS var på sporet helt til dem trakk til seg Ronaldo, det å bygge rundt Bruno var meget smart, mannen strålte og fikk vist sine fantastiske egenskaper, flere av de andre spillerne det samme.
Nå ser man knapt Bruno gjennom en kamp, nesten helt fraværende.
Pogba ja, han burde ogs kvittet seg med når han fornyet laget med Varane, Sancho og da Ronaldo.
Ellers enig i at med Ronaldo på laget så tror jeg det skaper en unødig “frykt og eller redsel” blant flere av spillerne og sikkert med rette.
Leser nå at OGS må bevise noe gjennom de tre neste kampene, mullig han klarer det, men har min tvil, alle tre motstanderne er vanskelige hvert på sitt vis og to av kampene er i tillegg borte, men det kan kanskje passe bra i denne situasjonen.
Den som lever får se, men sesonginnledningen har vært direkte svak sett utenfra hvertfall og poengfangsten i PL har vært i overkant ift prestasjonene på banen synes jeg.

1 Like

United har en tendens til å spille dårlig på denne tiden. Og tar innpå i desember. Og drar fra på våren. Satser på at det skjer i år også. Mange som kan ta poeng fra alle nå. Syns Premier League er blitt kjekkere nå. Mer spennende og nye lag blomstrer. Det vil United gjøre igjen. Kort mellom himmel og helvete :grinning: Liker alderen på laget. De har gode unggutter som fortsatt utvikler seg.

For noe tull, knapt en spiller på United som kunne vært aktuell for Liverpool. Hvilken posisjon skulle det være? De to late portugiserne har i hvert fall ingen sjanse. Greenwood jobber ikke hardt nok. Rashford er den eneste som kunne fungert. Forsvaret er langt svakere. Keeperen er god, men det er Liverpools også. Fyren med sveisene er en klovn på klubblaget.

Du mener det er umulig for noen av disse å tilpasse seg et nytt system? Jeg tar Rashford over Mane, Ronaldo og Cavani over Firminho/Jota. Lett. Selv Liverpool ville jo ha Sancho, er han ikke bra nok for Liverpool lenger fordi United fikk ham?
Bruno er bedre enn samtlige på midtbanen til Liverpool imo. Liverpool har en høyst middelmådig midtbane, MEN: Det funker veldig bra pga hvordan de er organisert og fungerer sammen. Det gjelder hele laget egentlig.
Tror også til og med de staeste pool fans ville tatt imot både Varane og Shaw med åpne armer.

2 Likes

Syns absolutt Liverpool kunne trengt en offensiv midtbane som kan bidra med mål og lekre pasninger til de på topp. Hadde glatt takket ja til Bruno. Med Henderson, Fabinho og en frisk Thiago som arbeidsjern og vaktbikkjer. Bruno hadde vært helt gull tror jeg.

Ja, det er helt klart organisering og struktur og måten de fungerer sammen på som er det viktigste. En spiller som City’s Kyle Walker synes jeg ikke var spesiell god når han spilte for Tottenham, mens han har blomstret opp og er en veldig viktig spiller for City. Jurgen Klopp og spesielt Pep Guardiola har bidratt til å heve nivået i Premier League betraktelig i de siste årene, mens United på mange måter har sovet i timen.

Hvor har du det det fra at Liverpool var interessert i Sancho? Tabloidavisene? Twitter?

Komisk å hevde at Shaw hadde hatt noe på Liverpool å gjøre når både Robertson og Kostas er like gode og det er tre-fire midtstoppere på samme nivå eller bedre enn Varane. At han har spilt for RM er irrelevant .

Bruno er god bevares, men jobber alt for lite. Saken er at Lingard hadde passet bedre i Liverpool enn noen av de andre som nevnes.

At man henter den gamle portugiseren av ren nostalgi og deretter blir tvunget å spille han viser hvor langt ute å kjøre United er.

Lingard og Rashford er de to spillerne jeg personlig ville ansett som kapable til å spille på Liverpool.

Man kan gjerne hevde og ønske som MU tilhenger at de fleste av deres spillere kunne gått inn på noen av de beste lagene i verden, men det er det reneste nonsens og faller på sin egen urimelighet.
De fleste spillerne på MU har overhodet ikke vist at de kunne passet inn på et høyere nivå enn det laget de idag er en del av.
DeGea
Varane
Bruno Fernandez
Ronaldo
er vel i praksis de eneste spillerne som toppklubbene pr idag ville vist interesse for i tillegg til Rashford.
Fordi om de andre er spillere som spiller for MU og som har kostet dem dyrt i innkjøp og i lønninger er ikke det synonymt med at det er spillere på øverste hylle som andre ville sikle etter, det nekter jeg å tro.

Passer denne her :sweat_smile:

Har ikke noe ønske om det i det hele tatt, den skjønte jeg ikke.
Du nevner selv nesten halve startelleveren her…

Denne kan jeg være med på, men kun mtp alderen til Mane. Mane har vært 1 av 3 i Englands beste angrepstrio i mange år nå.

Du er ikke vel bevart!? 2.spillere som blir dårligere og dårligere dag for dag, Cavani og Ronaldo kunne feiret 70årsdag sammen!!!

Sancho kan nok bli veldig god, og hadde gått inn i rotasjon i Liverpool, men skulle optimalt sett vært litt kjappere.

Bruno er god og type Liverpool hadde trengt, måtte gått i læra ifht press og slite for laget. Liverpool har en midtbane som er allright skadefri, Keita er god så lenge han ikke blir meid ned av sutrete primadonnaer med stilletthæler, Fabinho er verdensklasse og Henderson har bevist nok. Par lovende unggutter i Elliott og Curtis.

Shaw er god, men det er Robertson også. Varane er også god men på midtstopperplassene har Lfc 4 veldig gode nå, 2 rutinerte og unge og meget lovende. Arnold og Allison er ikke noe poeng å nevne, ei heller Salah

3 Likes

Det er åpenbart at det er mange gode spillere på United. Saken er at det er ikke noe godt sammensatt lag. Virker som at det er anskaffet en haug individualister og så håper man en eller annen gjør noe spektakulert. Når man hadde noe bra på gang og gjenoppbygde et yngre lag så anskaffer man altså typer som Cavani, Ronaldo, Verane (som er den mest logiske av de tre å kjøpe), nokså voksne spillere alle tre. Ronaldo er direkte ødeleggende for United, uansett hvor mye vinnerskalle han er. Sist han var i England var han ung og lagene hadde et helt annet presspill enn i 2021. Han faller jo igjennom og United er i praksis et 10-manns lag hver gang motstanderen angriper med Ronaldo på banen. I tillegg setter han Bruno i skyggen, som er mye dårligere etter at Ronaldo kom.

1 Like

Ingen tvil om at Ronaldo er en fantastisk spiller men han er ingen lagspiller. Jeg får nesten litt vondt når jeg ser Ronaldo jogge rundt i midtsirkelen en hel kamp. Jeg har jo ikke peiling på fotball men tenker kanskje det er feil av Ole å starte med Ronaldo mot lag som har ballen mye ( f.eks city og lfc ).

Har de en pointe her? Kan noget af skylden ligge hos den manglende rutine hos trænerstaben for på papiret har de jo blændende spillere.

Absolutt. Carrick var jo aldeles strålende som spiller, men fersk i en trenerrolle. Ser flere også har stilt spørsmål ved kvaliteten på Kieran Mckenna som hadde ansvaret for U18-laget før han ble førstelagstrener. Liker for all del filosofien ved å rekruttere fra “egne rekker”, men man må jo samtidig spørre seg om de er erfarne nok nok. Moderne fotball stiller enorme krav til detaljer.
Dersom det stemmer at Solskjær har en mer tilbaketrukket rolle rent taktisk så er det vel så relevant å sette spørsmålstegn ved disse.

United under Ferguson hadde på mange måter en lignende struktur hvor Carlos Queiroz sto for mye av arbeidet rundt det taktiske. Det fungerte fint, men Queiroz var muligens bedre og mer erfaren enn dagens stab?

Han gikk jo fra å være assistent hos Ferguson til hovedtrener i Real Madrid. Ingen i United sin trenerstab er i nærheten av nivået assistentene til Ferguson holdt under den samme modellen.
René Meulensteen gikk fra å være førstelagstrener til Manager i Russland.
Steve McClaren har jo hatt en stor trener karriere etter å ha vært trener under Ferguson.

Poenget mitt er at dette funket under Ferguson fordi han ansatte trenere og assistenter med mye tyngde og erfaring. Slik at han kunne deleger bort mye, og fokusere tungt på man management.
I OGS sitt tilfelle er han omringet av «Lærlinger» hvor ingen i verden hadde tilbudt verken Carrick eller McKenna manager jobb etter denne sesongen.

1 Like

Hvis han overlever den her omgang, den gode Solskjær, så tager jeg godt nok hatten af😅

1 Like

Laget ser bra ut i dag :sunglasses::muscle:

4 Likes

Ja det gjør det, også heldig med Liverpool og city sine poengtap idag :ok_hand:

2 Likes