Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Manchester United (MANU)

Jon Arne Risse en kandidat kanskje :muscle:?

2 Likes

Ingen manageren kan måle seg med Pep Guardiola. Han har ikke bare gjort City til et fantastisk lag, men det han har gjort med City har også påvirket mange av de andre lagene og hevet nivået i Premier League betraktelig i de siste årene. Har ingen tro på at United blir noe særlig bedre med mindre de får en manager som tenker og jobber som Pep Guardiola. Den største feilen med Solskjær var at han var for påvirket av Alex Ferguson. Han skulle heller ha studert litt mer på Guardiola.

Guardiola har jo fått hver eneste han omtrent peker på de siste 10 årene…

Hva med Joachim Löw?

Jeg tror teamet fra Ajax med Ter Haag kunne vært spennende. De har produsert utrolig mye bra de siste årene og spiller morsom fotball.

1 Like

Han har ikke trent klubblag siden 2006, og han har levert svakt med tyskland de siste årene når man ser på mannskapet han har tilgjenglig.
Tror det er flere bedre alternativ der ute enn Jøggi Løw

Hvis de ikke kan få tak i Poch eller Zidane. Må jo Ten Hag være en åpenbar kandidat!
Personlig håper jeg på Zidane på en midlertidig avtale frem til sommeren 2022. Hvor Zidane da tar over det Franske landslaget, og United ansetter Pochettino eller Ten Hag

Luis Enrique høres best ut. Etter VM kanskje?
Ronaldo kan være spillende trener frem til det

1 Like

Ralf Rangnick kan jo være et midlertidig alternativ som ikke så mange nevner?
Ingen landslagstrener vil bytte jobb så tett på Fotball-VM.
Tror også de vil slite med å ta en klubbtrener bort midt i sesongen fra et lag med sukess.
Så jeg tror noen vil ansettes nå for å styre skuta frem til etter VM eller til ut sesongen.

Jeg er skeptisk til Zidane. Han tok over et solid Real Madrid. Hva annet har han vist? Usikker, men han bygget vel ikke noe lag?

Vil påstå at laget til Man Utd er ganske solid. Så han trenger sånn sett ikke «bygge noe lag» der heller. Han vant CL 3 ganger. Det er imponerende uavhengig mener jeg. Men jeg er enig i argumentet om at han har veldig kort og lite variert karriere å vise til.

Det er solid, men ubalansert.

Enig, de hadde fått kjørt seg da, han vet nøyaktig hvordan han ville hatt hele spekteret rundt laget fra kosthold til det taktiske spillet. Så tar Carrick jobben i teknisk sone.

Det hadde vært magisk om han ble manager i manu :rofl:

2 Likes

Hsr fortsatt en flau smak i munnen etter kampen mot Newcastle !

Det må ryddes i rekkene. Spiriten i et fotballag er alfa omega, slik f.eks Ronaldo framsto kan ikke tillates. Han er et forbilde mer en noen. Han hold på å riste av seg hodet og sutret som en drittunge, uten at han selv hadde noe å vise til, mistet en rekke baller og bommet på skudd.

Så til styring. Maguire har ikke noe i nærheten av de kvalifikasjoner som kreves, for å bære kapteinsbindet. Intet. Her mener jeg Bruno er en vesentlig bedre kandidat samt De Gea, men har ikke sansen for å ha keeper som kaptein. Kapteinen skal styre spillet fra midtbanen. Imo.

Etter «prestasjonen» mandag burde de blitt straffet med HARD fysisk trening direkte etter kampen, kjørt dem rett på et militært treningsfelt. - et helvetesdøgn. Kjørt de til de ikke klarte å stå på beina. Funker dårlig med individualistisk tilnærming da.

Jeg mener dem har glemt og tar forgitt hvilken trøye dem bærer, hvor stort det er og hva som kreves. De skal blø for den drakten. Punktum. Har du en dårlig dag, greit nok, men du skal løpe til krampen tar deg.

Inn med 100% prestasjonsbasert avlønning.

1 Like

Hva synes dere om Lindelöf sin innsats på det andre målet til city ? Greit nok at han driter seg litt ut men det at man blir stående på 16meteren og se på at city får 3 avslutninger uten å gjøre noe er bare helt utrolig.

2 Likes

Elendige greier. Noe drastisk må skje baki der.

2 Likes

Bare Varane som holder nivå dessverre. Verken Maguire, Lindeløf, Shaw, Telles, AWB eller Dalot hadde fått spille for City / Liverpool.
Man Utd har 3 spillere som kunne konkurrert om startplass i de troppene: Pogba, Bruno og Sancho.

De er milevis unna en ligatittel.

Håpet nå får være at med Ragnick i systemet vil det bli tatt flere avgjørelser basert på fotball. Med en tydelig strategi hva angår både ansettelser, og signeringer.
Så må vi slutte å kjøpe spisser som kunne vært foreldrene til halve laget :stuck_out_tongue:

1 Like

Enig i alt du skriver, bortsett fra Luke Shaw. Den sesongen han hadde i fjor var fantastisk. Det att han gjør det dårligere i år, er ett lagproblem. Bortsett fra De Gea er det langt mellom gode prestasjoner. Man utd, er dypt nede ihengemyra spillemessig. Jeg tror desverre veien ut derfra er lang og kronglete. Spillerne vet att systemet som Ragenik nå prøver å innføre ikke vil være det samme som en ny trener kommer med om få måneder. Det gjør noe med hodet til spillerne. De er mennesker de som oss. Ja de har betalt for a være profesjonelle, men nå leker syken med hodet til nesten alle sammen. Skal på kamp med fammen så snart det roer seg i Ukraina :ukraine:

Hadde vært interessant å vite hva hvordan det hadde gått om Ronaldo gikk til City og Solskjær fortsatte i klubben :thinking: :slight_smile:

1 Like