Det tror jeg faktisk hadde gått bra. Det som skjedde i de 3 siste kampene i høst virket som en ren sabotasje i mine øyne !
Solskjær klarte nå tross alt å ta laget opp til andre plass på tabellen i fjor på slutten av sesongen.
Jeg mener Ronaldo ble OGS bane, samt noen til av laget !
Ikke mye aksjesnakk her ser det ut som. Selv er jeg ny medeier av favorittklubben min på at kursnivå som er lavt. Har det vært noen emisjoner eller er kursen vi ser nå historisk lav?
Selv håper jeg de går for Ten Hag til sommer, gjerne sammen med noen Ajax-spillere. Anthony, Mazraoui, Haller? Men det aller viktigste er kanskje at Rangnick får makt i sin konsulentrolle. Her må det ryddes litt, og det er nok en fordel å få ut spillere som Ronaldo (dessverre…), Pogba, Martial og andre som har bevist at de ikke har mentaliteten vi trenger. Sultne, unge spillere må hentes og mentaliteten må rebootes (her trodde jeg Solskjør var lengre på vei).
Jeg sikler etter Rice, men tror spillere som Darwin Nunez, noen Ajax-gutter, og en billigere DM kan være vel så bra for å få endre kulturen/mentaliteten i stallen. En ny manager må få tid og uforbeholden støtte, litt som Arteta har fått i Arsenal. Jeg er 100% sikker på at en manager som hadde levert noe i nærheten av det Arteta gjorde i fjor både ville blitt sparket og mistet garderoben, men til syvende og sist tror jeg en sånn praksis gjør det lettere for spillerne og legge skyld/gi opp manageren. Ta Chelsea som et eksempel, hvor stallen regelmessig er bra nok til å kjempe om trofeer, men likevel faller sammen så fort det butter i mot for en manager.
Ten Hag, støtte på overgangsmarkedet og selv med dårlige resultater tror jeg er veien å gå! Med Rangnick tett på ledelsen selvfølgelig.
Kanskje feil plass å spørre men gjør dommer/VAR jobben sin her ?
I mine ører et retorisk spørsmål, det er noe av de rareste jeg har sett av en dommer/VAR.
Vil si at den dommeravgjørelsen er på det jevne med United sine prestasjoner i år.
Hoho… Den greia til Fred nede ved dørlinja i første omgang var jo helt vill!
Da var sesongen i gang, og United starter svakt.
Spent på om de får inn en forsterkning eller to før vinduet stenger. Nok en gang er de sent ute. Situasjonen til de jong i Barca har blitt ganske absurd, og jeg er skeptisk til å hente spillere som ikke ønsker å komme.
Kanskje det skjer noe på eiersiden også.
Ser ut som om de trenger forsterkninger slik at de kan være med å kjempe om 2.plassen…
4.plassen mener du (city,lpool,chelski)
Sent ute?
Saken er vel heller at de ikke klarer å tiltrekke seg spillere
Hvor går veien videre for Manchester United nå? Det blir som nøytral part spennende å følge videre utvikling her. Jada, det er bare sport og ikke verdens viktigste greie, men for spillerne så må det føles skikkelig mørkt nå. De trenger en idrettspsykolog som kan hjelpe dem til å ha litt tro på at de kan få til noe, det som utspilte seg i dag var jo et nådestøt for enhver normal person i en klubb med et slikt press og fokus som ManU har på seg. At Bruno, Rashford, Ronaldo og Sancho ikke får til noen verdens ting offensivt er faktisk ikke normalt, uansett hvor dårlig det står til med midtbanen eller forsvaret. Brentford er gode, så all ære til dem. Hvem vil gå til United nå?
En ting er jeg ganske sikker på, kampen mot Liverpool blir ikke kjedelig. Enten blir United gruset, eller så ryster de Liverpool og overrasker hele planeten. Man kan le av sistnevnte antydning, men har sett sprøere ting! De har jo ikke så mye å tape i den kampen, i motsetning til de to første
Overskrifter som “ryster planeten”
Det er noe av det dummeste jeg leser for tiden. At United nå gjør det dårlig ryster knapt noen som helst(men man media vet å lage dumme overskrifter), følger man med på hva United vitere skriver så er dette langt fra noen rystelse, heller noe som kan skje.
Laget har ikke fungert siden Sir Alex sin tid og de er knapt bedre enn hva siste års resultater tilsier.
At noen går ut og skryter hemningsløst av gode og sterke enkeltspillere i United er får står for deres regning.
Laget og lagets spillere er ikke veldig mye over “average” i PL, slik er det bare. I tillegg mangler det selvsagt selvtillitt etc, men å tro at laget er i nærheten av topp 4 vet de fleste at de ikke er.
Ei heller er de i stand til å tiltrekke seg spillere som forsterker laget i nevneverdig grad, det sier seg selv uten CL spill.
Og hvem vil til en klubb som ikke får til noen verdens ting rent sportslig, noen ganske få som kun tenker penger og som kjent, kapital er heldigvis ingen garantist for sportslig suksess for den enkelte.
Havde håbet Eriksen var blevet i brentford, hos resten af danskerne, så fin kamp i går.
Men puha et fejlvalg.
Manchester united har blitt pil råtten tvers igjennom. Det hele startet i 2005 når Glazer da tok opp enorme lån for å kjøpe klubben. På dette tidspunktet var alt tipptopp av fasiliteter, trener og spillerstall. SAF holdt klubben samlet i nesten 10 år til før han gav seg. Og da startet forfallet å bli veldig synlig for oss som så den utenifra også.
Glazers har latt Old trafford forfalle. Ikke brukt noe penger på treningsfasiliteter. Og vært veldig sene med spillerkjøp osv. Så den ene storspilleren etter den andre har glippet til andre klubber. Og vi har endt opp med aldrende stjerner.
Tror eneste muligheten for united å snu dette er å starte på toppen, altså få nye eiere som behandler klubben på en helt annen måte. Og store deler av spillerstallen må nok også byttes ut til sultne yngre spillere. Om dette fortsetter blir det fort nedrykk.
#Glazerout
Har aldri forstått det der med at eierskapet skal få «all» skyld når det kommer til at United har blitt utkonkurert sportslig de siste årene. United har et revenue som få klubber kan måle seg opp mot, kanskje kun Barcelona som kunne måle seg mot dette når Ferguson ga seg. Så de har ikke fryktet å ta kostbare avgjørelser en rekke ganger.
Penger har vel aldri stoppet noe som helst de siste årene. Så da lurer jeg på om klubben gjorde seg for avhengige av en enkelt manager, så når han og kulturen dro og hullene i veien kom så ble det kastet penger på problemet og ikke tenkt langsiktig i form av lagbygging.
Det å eie fotballklubber er også i de fleste situasjoner business, så hvorfor skal ikke eiere forvente avkastning?
Det hadde vært morsomt da. Sikkert ikke seriøst fra musks side, og det skal nok mye til for nåværende eiere å selge. Men musk har vel en del stående på sparekontoen nå.
Enda et kjøp som bekrefter at eierne ikke satser?
Har mer trua på Casemiro enn mye av det andre som er henta de siste årene