Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Skjønnhet dette. Solide data med mye oppmerksomhet.

Edit: ser nå at deres tidalstudie ligger inne med kun 120 pasienter. Mener å huske at det på et tidspunkt var flere. Noen av dere som kan sjekke changelog?

Mener å huske at de opprinnelig skulle kjøre med 150 pasienter, men med 2 ulike doseringer ala nano. De skulle kjøre 1 arm der man tar me-401 hver dag, og en arm med den såkalte intermittent doseringen. Mener nå at de har kuttet me-401 hver dag og kjører alle pasienter på intermittent dosering. Men dette er tatt fra husken bare så der er sagt

Syns det gir mening, det tyder på at de i løpet av studiet har landet et dosevalg og fikk gå frem med en mindre populasjon enn tiltenkt.

Har ikke fulgt med, men de ble også gitt fast track i mars.

Suntrust med kursmål på 15 USD på MEIP. Aksjen opp >20% i PM.

3 Likes

Du har ikke tilfeldigvis tilgang til analysen også? :stuck_out_tongue:

Uansett. Kjekt å se flere meglerhus dekke aksjen. Vet om et par andre meglerhus som har targetprice på 10-11-12$ :slight_smile:

Nei, dessverre. Men ja, flere meglerhus med kursmål >10

200m dollar på bok med en mcap på 360m? Blir det riktig?

Japp

Posteren fra ASCO ligger ute på Mei sine nettsider nå.

https://investor.meipharma.com/ASCO-2020-ME401

image


2 Likes

Det at man enda ikke har nådd Mdor, med Rundt 13mnd median follow up time. Vil det si at Mdor blir minimum 13mnd?

Voldsomt trøkk om dagen, og jeg tror man kun har skrapt i overflaten enda.

Noen med link til dagens webcast?

Har du dumpet Nano til fordel for Mei nå?

Mei går lett til 10 dollar, dette er en no brainer

1 Like

Ja, jeg ser ingen grunn til å sitte sommeren gjennom i NANO etter forrige kvartalspresentasjon - jeg forventet interim og ble skuffet.

Her er webcast for MEI. :slight_smile:

https://investor.meipharma.com/events-webcasts

2 Likes

MEI Pharma og Helsinn avbryter studien med Pracinostat i AML etter at en interimanalyse viser at endepunktet sannsynligvis ikke vil bli nådd.
Ned 20% i førhandelen.

En konkurrent mindre for BGBIO i AML.
Kjipt for MEIP aksjene mine, helt greit for BGBIO aksjene mine.

2 Likes

Vet du resultatene deres i fase2? Kjipt for aksjene dine her som du sier, men meget i sløyd for Bergenbio om resultatene står seg i November.

De hadde ganske lovende resultater i fase 2 sammenlignet med historiske kontroller. Så litt skuffende at studien ble stoppet selv om det er MEI-401 som verdidriveren for Mei. Dette understreker nok en gang at man som investor må være svært forsiktig med hvor mye man vektlegger data fra kliniske studier uten kontrollgruppe.

"The ongoing pivotal Phase 3 registration study is being conducted by Helsinn and was initiated in June of 2017. It is a randomized, double-blind, placebo-controlled study that will enroll approximately 500 adults worldwide with newly diagnosed AML who are unfit to receive intensive chemotherapy due to age ≥ 75 or co-morbidities. The primary endpoint of the study is overall survival. This pivotal study follows a Phase 2 study of pracinostat plus azacitidine in elderly patients with newly diagnosed AML who are not candidates for induction chemotherapy, the results of which demonstrated a median overall survival of 19.1 months and a complete remission (CR) rate of 42% (21 of 50 patients). The combination of pracinostat and azacitidine was generally well tolerated, with no unexpected toxicities. These data compare favorably to an international Phase 3 study of azacitidine (AZA-001; Dombret et al. Blood. 2015 May 18), which showed a median overall survival of 10.4 months and a CR rate of 19.5% in a similar patient population. "

3 Likes

Kjip melding ja. Jeg øker nok beholdningen min litt på disse nivåene i påvente av melding om enrollment complete for TIDAL-studien. Tipper det skjer ila høsten.

Det ville isåfall vært utrolig imponerende om det gikk i boks. Jeg kommer også til å øke, kanskje dropper den helt til cash/below cash på dette.

Hvorfor skal det ikke gå i boks? Vi vet jo at de før corona lå an til å bli ferdig rekrutert ila sommeren.

Kan noen dra opp en kjapp tidslinje for MEI-401 ?