En god gammeldags dobbelfist altså. Velkommen tilbake BTW;)
Danke!
Er så steike travelt om dagen og rusler mest i kulissene. God sommer!
Det er vel mer enn bare det. Dette er jo fritt fall.
Det går smått med siteaktivering. Jeg har ikke plukket opp noe mer. Mulig markedet legger inn at Pracinostat ikke blir noe suksess.
Har du noe håndfast?
Nei, ingenting håndfast.
MEI Pharma Announces Updated Clinical Data from ME-401 Phase 1b Study in Patients with Indolent B-cell Malignancies
MEIP.Oct2019.IR.Day.pdf (5,0 MB)
Link til webcast: http://www.wsw.com/webcast/cc/meip4/
Jubelen står ikke akkurat i taket for Mei’s oppdatering til markedet på dagens meget sterke amerikanske børser.
Lisensavtale til MEIP for MEI-401. Aksjen opp ca 100% for øyeblikket.
https://finance.yahoo.com/news/mei-pharma-kyowa-kirin-announce-110000837.html
Har ikke fulgt med på en stund her, men dette samarbeidet startet så smått i fjor med salget av en japansk lisens og oppstart av studier i Japan.
Aksjen har ikke hatt en veldig ulik kursgang fra NANO :
Hyggelig at de får det til og at det er håp i biotek enda, men jeg tenker stadig at årsaken til at NANO ikke får samme oppmerksomhet er på grunn av at det er et vanskelig produkt å både produsere og administrere.
Videre så tror jeg behandlere tenner veldig på medisiner som gis ofte og over tid. Et sykehus i US vil heller ha pasienter som kommer innom hver uke, heller enn en engangbehandling som holder pasientene borte lenge. Det er synd å si det, men jeg tror mye av motstanden til Betalutin i US vil komme fra behandlere. Ikke bare er Betalutin ‘‘vanskelig’’ for alle andre enn pasienten, men faktum at andre behandlinger kan gis flere ganger og over tid tror jeg mange syns er helt topp. Jeg tror ikke det er tilfeldig at så mange konkurrenter går for langtidskurer - for en US industri som er litt skakkjørt er dette veien å gå for både farmaselskapene og behandlerne. ‘‘Simple One Time Treatment’’ er ikke nødvendigvis en punchline for salg i US - det skremmer vekk behandlerne(som Marco tidligere har omtalt som keyholders to the market’’.
Det samme så man med Zevalin og Bexxar - Lymphobob har skrevet om det tidligere. Bahhhhhhhhh, hadde markedet vært så enkelt som at pasientene selv velger sine medisiner hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, men jeg tror det oppsummerer situasjonen til NANO og Betalutin akkurat nå.
Syns MEIP virker som et veldig spennende case. Ifølge conference callen som ble avholdt i dag, var det flere interessenter i kampen om rettighetene til MEI-401 fra både large cap og midcap pharma.
Selskapet har hatt operating expenses på ca 13 mUSD i kvartalet de siste 6 kvartalene. Ved inngangen til 2020 hadde de 104 mUSD til å utvikle pipelinen. Såvidt jeg vet er det omtrent 106 mill outstanding shares + ca. 27 mill warrants/opsjoner. Hvis man regner alle inn gir det en mcap på 329 mUSD med nåværende aksjepris (2.48 USD). Det virker veldig billig med tanke på dagens avtale.
Selskapet får nå ytterligere 100 mUSD i upfront + potensielle 582.5 mUSD i milestones. De har en pipeline med 4 legemiddelkandidater i klinisk utprøvning, der to er i pivotal fase. MEI-401 har best-in-class potensial blant Pi3k-hemmerene for B-celle maligniteter, og er i pivotal fase for FL. Den testes også bredt innen B-celle maligniteter som både mono- og kombinasjonsterapi, og det planlegges en utvidelse av denne satsningen fremover.
Solid update fra MEIP på MEI-401. 300 mUSD for et selskap med potensielt best-in-class Pi3K-hemmer og 190 mUSD på bok virker ekstremt billig.
Og en rimelig bra partneravtale!
Noen som har et grovt tidsestimat for fullføring av denne MEI-401 fase2, som jeg forstår vil bli etterfulgt av en søknad om AA?
De guider på at innrulleringen skal fullføres i H2 2020. Men har tatt forbehold om at COVID-19 kan føre til forsinkelser. Hvis guiding holder blir det mest sannsynlig read-out i H1 2021.
Og selskapet har heller ikke behov for mer kapital før readout, hvis jeg tolker dette riktig?
Med 200 på bok og 60 i årlig burn-rate?
Er det denne Pi3k hemmeren som, ihvertfall i følge selskapet, skal ha mindre bivirkninger enn denne klassen er plaget med? Må gå gjennom presentasjonene deres kjenner jeg. Det virker jo unektelig som et spennende case, ikke minst på grunn av den finansielle situasjonen.
Ja, mer enn nok med kapital til readout.
Ja, er det som er caset. Høyest ORR% og mindre bivirkninger.
@Boykie Vet du grunnen til at de ikke opplyser om CR? Ser også at det ikke står noe om det i presentasjonene til Nordic Nanovector, hvor de viser til konkurrenter.
De bruker å oppgi dette i posterene/presentasjonene sine. Ved ASCO 19 hadde de 20% CR. Dette er data både fra mono- og kombobehandling
Denne kom vel for 2 dager siden:
MEI Pharma to Host Investor and Analyst Video Webcast Following ASCO20 Virtual Scientific Program. The event will include a review of the ME-401 program, the recent data presented at ASCO20, and commentary from key opinion leader Matthew J. Matasar.
Mulig de skal snakke litt om veien videre for ME-401? De har tross alt nesten 2 mrd NOK på bok og kan virkelig sette foten på gassen når det gjelder å teste produktet i ulike indikasjoner innenfor NHL.