Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Syns du din siste biotekforelskelse har gått dårlig? Ikke fortvil. Det går like dårlig over dammen også.

Handles nå på 3.7 dollar stykket, med to registreringsstudier på gang og et partnerskap.

Som sine norske søsken skal også MEI presentere på ASH i år. I samme indikasjon som NANO på et studie, og i samme indikasjon som Bergen i et annet. Trooor jeg. Eller @larsmkn?

Jepsi pepsi. AML og MDS tenker jeg med sin HDACi, Pracinostat, for er det noe vi trenger så er det enda en HDACi… :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://www.selleckchem.com/HDAC.html

1 Like

Neimen hva fanken da, er dette også en steinklubbemedisin? Er pracinostat også so friggin last year?

Ha ha!
Neida, men vi kan nok ikke si at de er first-in-class med HDACi!
Ikke at det er noe galt i det.
Er ikke så opplest på HDACi, men vet det har blitt brukt en stund innen kreft nå.

1 Like

Skjønner. Er det samme greia som en PI3K-hemmer, bare annen rute? Blokkere cellesignaler som sier “voks, spre, dø”?

Kort fortalt så føkker de med genuttrykket til cellene. Langt fortalt inkluderer begreper som epigenitikk og kromatin (pakkingen av koromosomer).

Hvis du vil lese mer spesifikt:

1 Like

@Nocturne, bruh, hadde du hatt anledning til å kjøre en rask TA på MEI?

Kontekst: børsene skjelver i unaiten, og selskapet skal også legge frem data på ASH i år, fra opptil flere studier.

Your wish is my command bro :wink: Analysen er basert på daily. (Håper det er riktig aksje! :smile: )

Kursen har falt på lavere volum sett i forhold til oppgangen fra ca. 1.88. Ligger nå litt i no-man’s land mellom 3.77 og 3.38. Brudd under 3.38 vil kunne potensielt ta den ned til 2.75-rangen som jeg ser som et betydelig første støttenivå. Dette stemmer bra med VPVR hvor man ser litt volumtrykk.

Hvis du zoomer inn ser du den har backtestet bruddet alt (brudd gjennom pennant og testet brudd-streken uten å komme inn i pennant igjen). Det er i utgangspunktet negativt. De glidende EMAene er også bearish (man kunne se de var i ferd med å krysse rundt 4.30 og det var et salgssignal).

Det positive er at RSI nærmer seg et historisk bounce nivå. Stoch. RSI viser at moment fremdeles er ned, så om du har troen på denne og lyst å laste opp mer ville jeg avventet og sett etter brudd på overnevnte nivåer og en vending i Stoch. RSI.

1 Like

https://www.financialbuzz.com/mei-pharma-to-present-clinical-data-from-three-oncology-programs-at-the-2018-american-society-of-hematology-ash-annual-meeting-1223101

1 Like

1 Like

Av de kliniske programmene syns jeg begge var meh. Me+rit med en orr på 70% er innafor. Pracinostat sub-par. Har ikke rukket å gåbi dybden enda, men børsene reagerer med et skuldertrekk.

Maybe MEI maybe not

1 Like
1 Like

SAN DIEGO, and TOKYO, November 5, 2018 – MEI Pharma, Inc. (NASDAQ: MEIP) and Kyowa Hakko Kirin Co., Ltd. (Tokyo: 4151, “Kyowa Hakko Kirin”), today announced the execution of a license agreement granting Kyowa Hakko Kirin exclusive rights to develop and commercialize ME-401 in Japan (“License Agreement”). ME-401 is MEI’s phosphatidylinositol 3-kinase (“PI3K”) delta inhibitor being developed by MEI for the treatment of patients with B-cell malignancies. MEI is planning to initiate a Phase 2 study to evaluate patients with follicular lymphoma that is intended to support an accelerated approval marketing application with the U.S. Food and Drug Administration.

Under the terms of the License Agreement, MEI will receive a $10 million upfront payment and is eligible to receive additional development and commercialization milestones totaling up to $87.5 million. MEI is also eligible to receive tiered double-digit royalties extending into the mid-teens. The agreement grants Kyowa Hakko Kirin exclusive rights to ME-401 to develop and commercialize ME-401 in Japan. The initial indication for development and regulatory approval under the agreement is relapsed or refractory follicular lymphoma.

“Kyowa Hakko Kirin is a well-regarded leader in the development and commercialization of hematology and oncology therapies in Japan,” said David M. Urso., J.D., Chief Operating Officer of MEI Pharma. “This agreement is important for MEI as an opportunity to expand the development of ME-401 as a potential best-in-class PI3K delta inhibitor outside of the U.S. and is consistent with our strategy to optimize value through partnering opportunities abroad while developing capabilities for domestic commercialization.”

Åja, @larsmkn var litt raskere :stuck_out_tongue_winking_eye:

Virker ikke som markedet var spesielt imponert av avtalen:

Alt er så bra i Ametika, sa de. Et selskap med vår pipeline ville vært verdsatt til 20 milliarder i Amerika, sa de.

La meg introdusere MEI pharma. Straks to registreringsstudier på gang, partnere på papiret, 100m dollionhos i banken.

Og eg lo. Og eg lo. Og eg lo.

2 Likes

Dette ser jo lovende ut, men ORR har vel sunket litt om jeg ikke tar helt feil når det kommer til FL? Noen som har poster?

Jeg ble litt skuffet. De sliter åpenbart enda med tox, og jeg mistenker at overgang til IS tar noe av effekten.

At de får like resultater i kombo mes rituximab var også kanskje litt pussig, men man får avvente en større populasjon.

Forøvrig ingen papertrail etter registreringsstudiet de skulle starte i år, så det spøker vel for oppstart.

Er de dårlig stelt kontra Betalutin da?
Vet du har fuøgt MEI en stund.