Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Mei Pharma på Lugano:

2 Likes

Spent på om de opplever synergier over tid!

1 Like

ME-401

Da er onsdagen nesten kommet og man skal straks få se resultatene av et større og modnere datasett for ME-401. Fra ASH i fjor:

Mest spent på om vi ser bedring i data for ME401+RIT. Håpet er jo at behandling over tid pusher resultatene, men så langt ingen høydare. Vi kan også begynne å se konturene av mDoR med 6 måneder ekstra.

38 FL-pasienter behandlet ved forrige korsvei og resultatene holder seg inntil videre ganske bra. Det demret også for meg at man rapporterte en CR-rate på 29%.

image

Til sist spennende å se hvordan et nytt behandlingsregime(intermittent schedule) påvirker både tox og effekt over tid.

Venter også mer info rundt kombinasjonen ME-401+Zanubrutinib i NHL.

Økonomi

Per 31 mars hadde selskapet 82,3 millioner dollar på bok, og brant av 11,3 millioner i første kvartal. Rapportert økte kostnader i forbindelse med oppstart av pivotalstudiet.

Kommer også til å legge frem data for ME-344 i brystkreft. Ikke langt fremme i løpet, men blir spennende å se hvilke resultater de har å melde.

2 Likes

Jippi, da blir det snart enda en emisjon hos en av “våre” bioteks… :sweat_smile:

Hehe, ja. Men med ca. 8 kvartalers burn på bok slapper jeg enda litt av. :stuck_out_tongue:

Tja vi sa jo det samme om Nano, som hadde cash ut 1H 2020, og samme var det vel i Targovax.
Ikke for å poop on your parade, men har man lært noe i biotek, så er det vel nettopp dette, at emisjoner kommer "for tidlig ", uventet og uvelkomment :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Men @anon21766851, hva med de 16 av totalt 55 de ikke tar med? Det står at de ikke kunne måle effekt, betyr det at de ikke responderte på behandlingen? Eller bare at de ikke kunne anslå hvor mye svulstene krympet og derfor blir utelatt?

Om vi regner med disse 16 så faller jo ORR til 51%.

Er det noe jeg har misforstått her?:stuck_out_tongue_winking_eye: Eller noen andre som stusser litt?

1 Like

Ellers hadde det vært interessant å se DOR basert på NHL subtype, ikke bare for hele sekkestudiet samlet.

1 Like

Jeg følger ikke resonnementet ditt. Hvilke 16?

Edit: jeg leser og leser uten å finne disse 16. Alle 55 er listet i skjemaet du postet. Spent på hvem av oss som roter, tipper det er meg!

Jeg editerer videre og kommer frem til at du roter. Logge deg på og kast lys over den logiske bristen.

1 Like

Håper vi får se dor på fl til asco! :slightly_smiling_face:

Mulig det er jeg som er litt trøtt her;)

Skal se over igjen i morgen.

Edit; så feilen min nå…:stuck_out_tongue_winking_eye: summerte vannrett, ikke loddrett på FL pasientene, og da kom det ut en merkelig diff der. Tog du an?

1 Like

Direkte useriøst å så fullstendig tvil rundt resultatene for så legge seg! :octopus::boar:

Tenker du over andres søvn når su gjør sånne ting?

Edit: ser din edit. Sov tight

1 Like

Results: 48 FL pts received ME-401 alone (n = 39) or with rituximab (n = 9). Median age 64.5 yrs. (range 38-81), median prior therapies 2 (range 1-10), 30 had ≥3 prior therapies and 25 were POD24.

28 pts remain on therapy with median follow-up of 9.3 months (range 0.5-22.5) and 20 discontinued: 9 POD, 4 adverse events (AEs), 4 withdrew consent, and 3 for stem cell transplant. Delayed (> Cycle 2) grade 3 immune related AEs (irAEs), primarily diarrhea/colitis and rash, reported in 9/30 (30%) on CS and 2/18 (11%) switched to IS after 2 cycles, with irAEs noted 15 and 18 days after switch. 4 pts with grade 3 irAEs had a drug holiday and corticosteroids then resumed ME-401 on IS without AE recurrence.

Objective responses in 34/43 pts (79%) with follow-up disease assessment: 79% with ME-401 alone (including 26% morphologic/metabolic CR), 78% with ME-401 plus rituximab, 91% in POD24, and 75% in ≥3rd line therapy. 24/27 (89%) IS pts continue therapy, 20 on IS and 4 who switched to CS due to POD on IS, and 3 pts discontinued due to persistent POD after switch to CS.

Konsistente data, høy effekt og det ser ut til at man med nytt doseringsregime stagger det verste av bivirkninger.

1 Like

Ingen tegn til synergi med rituximab?

Dette ser vel ut til å være bedre effekt enn konkurrerende PI3K-inhibitorer?

1 Like

Nei, i 9 pasienter med ritkombo viser samme resultat som med mono.

Ja. I begrenset pasientantall langt bedre resultater enn man så i studien som ga godkjenning for copanlisib i 3L.

Også en oral presentation i tillegg til poster. Det er vel litt stas?

Oral Presentation at 15-ICML 2019

Title : The PI3Kδ Inhibitor ME-401 ± Rituximab in Relapsed/Refractory (R/R) Follicular Lymphoma (FL), Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL), and Small Lymphocytic Lymphoma (SLL)
Date & Time : 6/22/2019, 8:30 -10:00 a.m. CEST
Oral Presentation Session : Session 11 – New Drugs Combinations
Presenter : Andrew David Zelenetz, M.D., Ph.D., Memorial Sloan Kettering Cancer Center

Den er for Lugano, ikke asco. Men lel. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det er litt ekstrafint!

Hvordan ser mdor ut nå da?

1 Like

De rapporterer ikke direkte, men sier følgende om FL: 28(av48)pts remain on therapy with median follow-up of 9.3 months (range 0.5-22.5) and 20 discontinued: 9 POD, 4 adverse events (AEs), 4 withdrew consent, and 3 for stem cell transplant.

Men det sier vel fint lite om DoR, siden alle disse ikke fikk en respons. Kanskje de oppdaterer til posteren slippes.

1 Like

Du får kjøpe aksjer i regeneron også nå da, så er du 100% sikker på å tjene penger på fremtidig 3FL behandling :laughing:

1 Like

Haha, ja, kanskje set! La de frem data idag også?

Nei, tror ikke det. :slight_smile:

1 Like