Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten tråden 2.0

Vil si teppebombingen av Gaza, spesielt potensielt 4500+ døde barn, også lager grobunn for neste generasjons terrorister og ikke akkurat det motsatte.

Når type 40% av de døde er kids er ikke dette veldig dissekert krigføring

3 Likes

Hva ville gi gjort etter 7 oktober? Hva er rett oppskrift ?

2 Likes

Denne generasjonens terrorister kom til makten etter at Israel trakk seg ut av Gaza. Eneste mulighet for tostatsløsning er få inn en mer moderat styresmakt. Noe som blir motarbeidet med overdreven kritikk av Israel og legitimering av hamas.

3 Likes
1 Like

Hvilken teppebombing? Og hvilke uavhengige kilder bekrefter 4500dødsfall?

Hvor mange av de under 18 var hamas soldater? Har sett bilder av flere som er 16-17-18 i full hamas uniform som har omkommet i kamphandlinger.

https://x.com/sentdefender/status/1724788581863215126?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

En godnyhet. Sykehuset er ryddet for terrorister. Forsyninger og helsepersonell på vei inn. Så nå kommer det endelig hjelp til sivile.

5 Likes

Du etterspør kilder på 4500 barn døde til tross for omhyggelig diskusjon rundt dette tallet her på forumet, men har ikke noe problem med å kommentere at du “eye baller” døde folks alder og om de er Hamas eller ei?

3 Likes

Det er bilder av ungdommene døde. Det er også offisielle hamasbilder av de samme personene i full uniform navn og alder.

Så nei jeg “eyeballer” ikke.

Men kilder etterspør du uten å gidde å dele noen kilder på dine egne påstander?

2 Likes

Har sett om jeg fant det igjen, er ca 2 uker siden jeg leste om det. Så hvis jeg finner skal jeg heller dele.

Forsåvidt har jeg ikke oppfattet at det er noen tvil om at hamas bruker gutter under 18 til soldater.

1 Like

Du skrev «Har sett bilder av flere som er 16-17-18 i full hamas uniform som har omkommet i kamphandlinger.»

Så det fordrer:

  1. at du vet alderen på disse når de døde (hvis du har sett et bilde av vedkommende så spørs det om den info er korrekt og hvor lenge siden bilde ble tatt

  2. om bilde kvalifiserer til at de er aktive Hamas og de «jobber» i Al-Qassam og faktisk er med i kamphandlinger

Inntil videre så blir det løst spekulasjon.

3 Likes

For vanlige soldater vil jeg tippe det Israelske rettssystemet. For ledere. Mistenker de som har vært direkte involvert ikke blir arrestert. Ellers hadde nok Haag vært plassen for dem.

1 Like

Er usikker på om det er konsensus om at israelsk lov gjelder i Gaza.
Og i så fall heller ikke om en tilknytning til Hamas i seg selv er straffbart.

Vanskelig å se hvordan Israel skal kunne avslutte krigen og hvilken løsning Netanyahu så ser for seg.

2 Likes

Drit i antallet, se på bildene. Det er store områder som er fullstendig rasert.

2 Likes

Liten tvil om at israelsk lov gjelder hvis de bestemmer det.

Krigen blir avsluttet når Hamas er utryddet. Desverre tror jeg Israel kommer til å gjennoppta okkupasjonen av gaza.

Jada, de har brukt både buldozere og dynamitt.

Er fortsatt ikke teppebombing.

Hvis du presisjonsbomber 100 av 100 hus i et område, så er det ikke bokstavelig talt teppebombing. Effekten er dog den samme.

Kommer ikke så klart fram når man ikke blar fram og tilbake, men området jeg har markert her ser fullstendig rasert ut. Dog mye mer enn 100 hus her.

Satellittbildene er fra før bakkeoffensiven.

Jeg tipper dette ser ut som Russland har vært på ferde nede på bakkenivå.

3 Likes

Bortsett fra dødsfall på alle sivile som blir fanget i teppebombingen så er effekten kanskje lik, bygg blir jevnet med jorden.

På samme måte som hus blir jevnet med jorden når Israel bruker bulldozere eller dynamitt.

Mmm, det er en grunn til at det er 10k+ drepte.

Barbara Leaf, the Assistant Secretary of State for Near East Affairs, was asked at the House Foreign Affairs Committee hearing about scepticism over the numbers released by the Gaza Health Ministry.

“We think they’re very high, frankly, and it could be that they’re even higher than are being cited,” she replied. She added that in times of war, it is difficult to get an accurate assessment, according to a Wall Street Journal report

3 Likes

Yep, hamas påstår det er 10k drepte. Så får vi se hvor mange drepte det viser seg å egentlig være.

Fortsatt for mange, men langt unna 10k.

Som jeg postet link til over, selv USA mener tallet kan være høyere.

Når man ser på skadene og vet at ikke alle evakuerte, så er ikke det vanskelig å ha med som et brutalt, men realistisk scenario.

2 Likes