Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten tråden 2.0

:grimacing: litt humor må være lov :sweat_smile:

Angivelig bevis funnet i Al Shifa sykehuset, aka «kommandosentralen» til Hamas

Stæsj hos en ordinær familie i Texas

3 Likes

Sånne bevis er bare latterlige. Det viser ingenting.

Jau da, enig med deg @Christian.
Men litt lettbent underholding kan det kanskje kalles.

Jeg synes der var litt morsomt i hvertall at det stod lagret en bag med AK-47 clips, dvs masse metall, liggende bak en MR maskin.

MR og metall ikke kompatibelt, MR maskinen er en svær magnet. Glad de ikke hadde strøm i det rommet eller at den var påskrudd :sweat_smile:

1 Like

jeg og så den og bare, wtf, hvem er retard her, PR avdelingen til IDF eller hamas sitt fotfolk?

1 Like

Ser det skrives at Israel driver med masse gravearbeid rundt sykehuset. Så vi får se om hamas har benyttet den sikre delen av sykehuset under bakken.

Amnesty har jo faktisk rapportert tidligere at hamas torturerte folk der. og vi har film av hamas folk som skyter på IDF rett utenfor sykehuset.

Så strengt tatt ingen tvil om at hamas har benyttet sykehuset, spørsmålet er i hvilken grad.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Nok en gladnyhet fra Gaza:

https://twitter.com/RabbiShmuley/status/1724985804252942416

Bra jobba IDF! Måtte alle disse monstrene få som de fortjener :muscle::israel:

3 Likes

Litt komisk at du bruker rasisten Douglas Murray for å mistenkeliggjøre andre.

Tror det er mange her som bryr seg om sivile dødsfall på begge sider. Åpenbart ikke du.

8 Likes

Det er faktisk mulig å ha like mye sympati for både palestinere og jøder… Det er de som styrer på begge sider som er problemet.
Hamas er dog i en klasse for seg…

2 Likes

Joda, ta mannen istedenfor ballen…

Kan ikke huske at feks @Roc eller dere andre skrev side opp og side ned om disse andre sivile katastrofene. Som objektivt sett var mye værre, og er nær i både tid og lokasjon? :thinking:

1 Like

Nei det som er årsaken til krigen blir forbigått i stillhet. Jeg har spurt hva som er passende reaksjon. Ingen svar. Hva mener Palestina forsvarer at er rett reaksjon etter 7.10? At de går inn i Gaza og utsletter hver eneste terrorist er helt på sin plass. Alle får det bedre inkludert gazas befolkning.

3 Likes

Fordi de har ikke noe svar.

Realiteten er at mange, ikke alle, men mange, muslimer i sær, bare vil at jødene skal legge seg ned og dø…

Ja det er det som er svaret fra Palestina komiteen m.m

Reaksjonen bør være at de gir fra seg landet og at det blir en arabisk stat fra River to the sea. Kvalmende greier. Det er nok islamistiske terror stater i verden.

3 Likes

Konstaterer bare hva du sier. Du skriver jo rett ut at engasjementet for alle barna får deg til å spy.

Man må kunne uttrykke bekymring for sivile som dør uten å bli møtt med whataboutism eller beskyldt for jødehat. Måten du argumenterer på er bare den andre sida av mynten av å begynne å snakke om andre konflikter og araberhat hver gang 7. oktober blir nevnt.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Jeg gadd faktisk ikke å svare da jeg har svart på dette spørsmålet tidligere når det Nordpolen spurte om det samme. Se mitt svar til ham på Politikk 3 hvor han spør følgende og jeg svarte for 9 dager siden (svaret er for langt til at jeg gidder å lime det inn her.

Du spurte om også om hva jeg mener er fasiten, jeg mener det ikke er noen fasit,. Jeg mener at det som skjedde 7. oct var 10. akt i en lang saga og ikke en hendelse som startet denne konflikten. Terroraksjonen 7. okt kunne helt fint vært unngått.

Andre kriser: Jeg har skrevet om noen andr “glemte” kriser på dette forumet tidligere se et utdrag her. Ellers så har vi jo kommentert dette poenget tidligere i denne tråden også. Forøvrig, jeg har fulgt med i Palestina-Israel konflikten i over 20 år nå, så det faller meg naturlig å snakke om dette nå. Akkurat som noen som følger med på fotball generelt og ManU spesielt.

La oss nå få fokuset tilbake på krigen

5 Likes

Du mener seriøst at det å ha drept 4500 barn, og totalt nærmere 12 000 (de har sluttet å rapportere døde inne i Gaza siden de har mistet sykehusinfrastrukturen), flere titusenvis skadde, folk som er sperret inne uten nok elektristet, mat, medisiner (humanitær katastrofe) er det beste for Gaza sin befolkning? For ikke å snakke om krigstraumer og PTSD.

Oppriktig lurer

PS: alle tallene angitt her ern sånn ca

5 Likes

Hvis det kommer ut en løsning på andre enden, f.eks. en tostatsløsning som ikke hadde vært mulig med Hamas i kontrollen, så vil jeg si det faktisk vil være verdt det. Det kan godt være at det ikke ender opp med å være verdt det hvis det bare blir som sist hvor Israel okkuperte Gaza og etter endel år trakk seg ut.

Jeg mener Hamas i kontrollen av Gaza er som gift i systemet. Hamas blir styrt av Iran/Qatar som neppe har palestinerne på Gaza sitt ve og vel som førsteprioritet.

EDIT: hva Qatar vil ha ut av dette er jeg noe mer usikker på enn Iran…

3 Likes

Hvis du leser det du har skrevet, og tenker deg om; legger du ikke en del mening og innhold inn i det @Roc skriver som du kanskje egentlig ikke tror han mener?

4 Likes

Etter å ha (muligens) lest alle mine innlegg (og ha gitt tommel ned på samtlige) må du vel ha fått deg med deg at jeg skiller mellom jøder og sionister. Eller er det fremdeles noe tvil?

Det er sionister og høyreradikale som sitter i regjering og styrer politikken i Israel. Israel har så og si siden 1967 supportert settlere inn i palestinsk okkupert land.

Jeg har de ikke noe imot jøder (whatsoever)

6 Likes