Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚢

En bestilt analyse så småfolket skal kaste

MPCC - Contemplated secondary placing

Kan bli en fin inngang om dette volumet plasseres til salg i ordreboken.

Når man bruker meglerhus på denne måten er d jo nettopp for å unngå salg over børs. Men blir interessant å se hva slags pris de får. Og det vil sikkert påvirke børshandelen på kort sikt.

MPCC - Disclosure of shareholding and mandatory notification of trade

Minus 14 fra i går… grei inngang

Nå er vi omtrent på kursmålet tiø DnB fra onsdag

Tror vel i større grad enn i går at dette er opptakten til et oppkjøpsforsøk. Påfallende utvikling i et marked hvor alle andre aktører ikke har indikasjon på kursfall / avvik i verdifastsettelser vs. MPCC

Amatør timen i går v børs start utviklet seg til 2 dager med amatør transaksjoner. Fylte i går å har fylt i dag.

Kjøpte på 5 her og solgte på 14. Lykke til videre!

1 Like

Når 25 millioner aksjer bytter eier av top10 eiere… Hvem er amatørene :wink: ? Vi på et lite forum, eller storeierne?

Benyttet anledningen til å kjøpe tidligere i dag - så langt med et urealisert tap på 4%

2 Likes

Anser dette selv som en kjøpsmulighet. Rammebetingelsene for dette markedet er fortsatt meget gode. Om dette salget er er krumspring på å kjøpe selskapet har dem gjort en god jobb med å presse prisen såpass ned.

2 Likes

Hva tror dere om utbyttegraden i selskapet? Markedet ser ut til å være godt i flere kvartaler fremover.

1 Like

Den betyr fint lite for min del. Betal heller ned gjeld slik at selskapet unngår slike «super utvannende» emisjoner som forrige sommer. Selskapet har vel nevnt at overskudd skal gå til aksjonærene eller kreditorene.

Utbytte- og resultatgraden er solid, og av den grunn tror jeg MPCC nå er i ferd med å bli spist av HAPAG (eller lignende). I mine øyne er det et brutalt børskupp som foregår nå i et selskap med solide markedsutsikter. Må jo bare innrømme, etter det jeg har sett av prosess siste to dager, at de som kjører hardt kjører virkelig hardt :slight_smile:

“Exit” blir miniputter i det kjøret her.

Interessant teori. Innbiller meg bare at slik oppkjøp er kursdrivende. Men, da med sbanken og DnB som referanse.

Teorien går mer på at det er benyttet grep for å presse prisen ned for derigjennom å kunne kjøpe seg i en posisjon der en kommer i budplikt. Når en da kommer med bud f.eks. mandag på 23,- så ville det vært en uhørt lav pris for en uke siden. Skjønner?
Sammentreffet mellom massiv omsetning, press på aksjen og en uforståelig analyse fra DNB gir samlet et ganske typisk bilde på en pre-oppkjøpsfase.

Sier ikke at det kommer ett bud til uka, men ville ikke blitt sjokkert. Håper derimot at selskapet benytter den billige inngangen til å kjøpe egne aksjer for deretter å slette disse. Dette ville vært et stekt signal til markedet, og en premie til aksjonærene.

Jeg skjønner. Sammentreffet mellom Dnbs kursmål og påfølgende storsalg fremstår underlig. Har lest andre steder en hypotese om at Star Spike og Pilgrim Global solgte som en følge av dnbs kursmål. Selv finner jeg dette mindre sannsynlig. Disse var antageligvis med på emisjonen i fjor sommer og har en særdeles god avkastning på sin investering allerede.

De forannevnte solgte rundt 25 mil aksjer. Dette utgjør omtrent 6% av det totale antallet aksjer mpcc består av (ca. 395 millioner). Hvor mange aksjer må en aktør kjøpe for at det ansees som et oppkjøp av mpcc?

Edit; mpcc nevnes av Pål harper i DNB ‎Utbytte: Aksjestrategi og Q&A on Apple Podcasts
Ca etter 14 min. Man får en greit forståelse bak deres tanker om mpcc og prising.

Verdien av dette forumet går raskt nedover med disse konspirasjonsteoriene…

Hvilken sikter du til?