At dette skulle være et kupp for å legge bud på selskapet
Takk for tilsvar. Nå er ikke jeg noen ekspert, men tatt i betraktning antallet aksjer som ble solgt (25mil) finner jeg den teorien mindre sannsynlig. Men, man vet jo aldri for sikkert.
For min del har jeg ikke sagt at det er noe “kupp”, ei heller kommet med konspirasjonsteorier på DNB`s noe uforståelige timing av en analyse som bryter med øvrige analytikere / utviklling i andre selskap.
Jeg påpeker for min del bare at om noen skulle ønske å kjøpe MPCC (akkurat som MPCC kjøpte SONGA), så er timingen god akkurat nå
For min del håper jeg, som nevnt, at selskapet ville brukt kursfallet til kjøp av egne aksjer, men samtidig er dette mindre sannsynlig da det jo skal gjøres opp for kjøpet av SONGA.
Ha en konspirasjonsfri søndag
Kupp skulle jeg definere etter utsagnet om å “presse ned prisen å siden skaffe seg en posisjon der man får budplikt”. Dette skrev du i går og jeg kan ikke annet enn se dette som et kupp. Jeg håper at du selv skjønner at dersom et bud kommer så må dette være realistisk ift fremtidig inntjening (og alt annet som hører til) og at siden så skal styret gi en anbefaling om å ta det eller ikke. Ikke noe tvang å selge med det første. Kommer det på 23kr så tror jeg nok at det blir svært lite tilslag av akkurat den grunnen som du skriver, at kursen lå langt høyre for bare en uke siden.
Nå tror jeg at du skal gå tilbake å se hva det er du har skrivet, ta en runde med både logisk tenkende (uten EXIT) å vurdere opp mot prosedyrer. Det ikke inget annet enn konspirasjoner som at blitt satt sammen å dette kan gjøres med alt. Bare fordi det finnes en korrelasjon betyr det ikke at ting henger sammen. Kan sikkert finne en korrelasjon mellom eplesalg i Portugal å Tsunamien i Thailand i 2004 også…
Ta å hør den podcasten fra DnB. Dette forklarer deres tanker om mpcc og fremtiden godt
Ser denne er redusert fra kjøp til hold på Investtech for både kort og lang sikt nå, og har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Er det på tide å selge seg ut?! Går den litt opp og ned igjen neste uke, så kommer det også frem en hode-skulder -formasjon, som jeg har fått høre er et stort salgs-signal?
Vel, ingen konspirasjonstanker fra min side. Kun refleksjon.
Jeg sitter helt i ro for min del, og avventer utbytte / korrigert kurs utover sommer / høst.
Ha en fin dag videre
Hvis du har tenkt å basere dine investeringer på autogenererte analyser, så fint for meg. Du har ikke lust å ta inn over deg den høyeste økning i rater på en uke noengang, eller at MPCC har markedet på monopol fra Q3 eller at skipsverdier lagger?
Nei vel, selg du. Investtech skjønner sikkert markedet bedre enn Pareto, Fearnley og Clarkson som har kursmål 30 per i dag.
Baserer mine investeringer på mine egne vurderinger, akkurat som da jeg gikk tungt inn i MPCC på 3,97
Sitter i ro med min post, og fortsetter å investere i de selskaper jeg ser har potensiale. Det har gitt veldig god avkastning de siste ti år.
Takk for innspill, Danron, og ha en finfin dag
Du er klar over flere av disse benytter analyser fra Investtech, deriblant Pareto?
www.paretosec.no/aksjehandel-paa-nett/annet/investtech-hos-pareto
De to sistnevnte var med på å forme handelen med Songa, så de kursmålene holder jeg meg langt unna.
Pareto bruker ikke den autogenererte på nettsiden. Deres kursmål (med skikkelige analyser) er altså ikke greit men investtech er greit? Right…
Tipper vil skal opp litt i morra, noen som tror annet?
En skikkelig god begrunnelse hadde gjort innlegget ditt verdt å lese. Kjør på!
Start debatt…
I morgen kan godt være noen vil sikre gevinst og selger unna. Selv tror jeg det er nok av investorer som er klar til å ta i mot det som kommer. Det er vel ingen fundamentale endringer i selskapet. Kursen har gått noe voldsom siste mnd, så korreksjon er bare bra.
Så er spørsmålet hvilke av meglerhusene man tillegger mest vekt.
Pt. DnB (23) vs. PAS(30), Fearnley (30), Clarkson (31). Det er mao. Overvekt med kjøpsanbefalinger. Det store spørsmålet er vel om ratene har nådd toppen eller skal ned. DnBs predikasjon er sistnevnte og ligger til grunn for deres vurdering (korte trekk).
For dem som har trua på ta og algoritmene til investtech så ser det ikke bra på kortsikt. Det er støtte 17,30. Selv venter jeg til tirsdag eller onsdag, for å få en bedre føling på utviklingen av kursen. (Er ikke aksjonær).
MPC Container Ship AS – Change of significant shareholdings under the Norwegian Securities Trading Act, section 4.
Oisann
Slik blir det når frykt med idiotiske konspirasjoner kan komme inn på forum
Plukker jevnt og trutt
Vannvittig bra omsetting etter 15 min.