Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Tror ikke det er selskapsspesifikk. Hele sektoren lider - maersk wtc

Nja, skal ikke store skriveriene til for at en aksje skal gÄ opp eller ned

Det er jeg enig i, men fallet i dag skylles ikke nordnett kunder med papirhender

1 Like

Enig i at sektoren har korrigert litt her.

Kombinert med litt “National Day Golden week” der noen spekulanter solgte allerede resevert kapasitet til litt lavere priser for den uken som et resultat av strĂžmrasjoneringen sĂ„ fikk du en liten dip i enkelte spot indekser og dermed korreksjonen en nĂ„ ser.

1 Like

Vel, for min del sitter bÄde jeg og kontoen klar for utbytter de kommende 8 til 10 kvartaler :slight_smile:

1 Like

Her ogsĂ„ :sweat_smile:. Apropos det. Noen gamle sjĂžulker her som har erfaring fra type shipping «supersykluser» rundt 2000 tallet og hva som skjer med aksjekurser i shippingselskaper som ikke har betalt utbytte en stund men sĂ„ plutselig gjĂžr det over en periode for sĂ„ ev Ă„ slutte med det igjen :sweat_smile:. SpĂžr for en venn

Utbytte vs nedbetale gjeld? Jeg velger sistnevnte

Ikke uenig, men det er vel tanken at resterende 25% av resultat skal benyttes bl.a. til gjeld / investeringer / gjenkjĂžp, og 75% skal til utbytte. Mente selskapet meldte 75/25 fordeling av resultat kvartal for kvartal?

1 Like

Selskapet meldte at inntil 75% av overskuddet i 2022 kunne gÄ til utbytte. Siden om det betales jevnt eller om om en mindre del kommer i begynnelsen av Äret Ä siden i Þkende grad er ikke klargjort.

Topp 50 ser ut til Ä ha benyttet anledningen til Ä Þke pÄ droppen fÞr helgen skal man tro dagens liste etter at Songa kontoen telles med. 73.23% 

Hvor ser du dette? I fÞlge Struts pÄ HO sÄ har topp 50 redusert Ä sitter med 71.51%

Songa-kontoen er forskjellen.

StÄr ikke Songa pÄ TI?

Ut av lista fra i gÄr til i dag. (3 dagers forsinkelse er det jo pÄ alle lister). PÄ gÄrsdagens liste var de med.

1 Like

Stemmer - var derfor jeg kommenterte pÄ det tidligere idag da jeg sÄ det var forskjell pÄ hva Struts kom til og det som lÄ da pÄ tekinvestor listene (antar at det var fordi Songa konto 4 var inne) . Ser nÄ at den er ute igjen:

Blir ikke helt klok pĂ„ denne “fluktueringen”.

1 Like

Er det ikke makro vi ser nÄ da? Det er rÞdt over verdens markeder.

Tenkte mer pÄ hvor mange prosent topp 50 listen har vist i lÞpet av dagen for min del om det var det du tenkte pÄ?

Det sier vel seg selv at nÄr rederiet har 30 skip som skal inn pÄ nye, og sannsynligvis betydelig bedre, kontrakter gjennom 2022, sÄ vil overskuddet Þke kvartal for kvartal og fÞlgelig mÄ vi forvente at utbyttet fÞlger samme mÞnster.

Bare Ä glee seg! Og i den perioden vi nÄ er inne i er det like greit Ä glemme kursutviklingen og finnne frem broderiet og spÞtet isteden. Alt har en overgang, sa reven da han ble flÄdd.

1 Like

Noen som har tilgang pÄ denne?

Er syklusen ferdig alt?