Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

hehe, der vet jeg ikke om jeg er enig :slight_smile: Sakte og stabil oppgang er Ă„ foretrekke for mitt vedkommende

1 Like

Her er jeg uenig da jeg synes de rapporterer godt og sier hva de har tenkt Ä foreta seg. Og sÄ gjÞr de det hverken mer eller mindre. NÞkternt og greit.

Men skal sies at jeg ikke er sÄ vanskelig Ä please da jeg ser pÄ god gammel «Funcom» standard som normalen :laughing:

MPC Container Ships ASA secures new financing facility, agrees on sale of six vessels and provides update on charter fixtures

2 Likes
2 Likes

1200 size er fra pool :call_me_hand:t3:
Dette de-risker caset betraktelig

Ganske hissig profil med 75% dividend, men viser klart hva selskapet Þnsker, de skal nÊrmest kjÞre en ads crude, melke dette og gÄ videre om mulig

1 Like

1 Like

Theyre Baack!

1 Like

HĂ„per vi ender dagen i pluss :muscle:

Short som Þkes pÄ den gode meldingen? Logisk sett burde kursen gÄ nordover pÄ en slik melding.

Se dato. Shorten blei Ăžket for to dager siden

Er klar over det, pÄ mye lavere kurs enn i dag forresten. Hva som skjer i dag fÄr vi ikke vite fÞr i morgen. Mitt poeng var at vi har aktive short-aktÞrer i aksjen. Kan ikke se at det har vÊrt diskutert her.

Shortere har sin tro og agenda. Men i tilfellet MPCC er jeg redd de tar vann over hodet. Kursen er blitt trykket ned siden den toppet ut pÄ kr 28 i slutten av juni. Samtidig har ratenivÄet og verdien av skipene Þkt vanvittig! Problemene med logistikken ser nÄ ut til Ä vedvare ut 2022. Det vil si at MOCC vil fÄ/er i ferd med Ä fÄ ca 45% av flÄten over pÄ nye, forbedrede kontrakter i lÞpet av 2022.
I tillegg bekrefter dagens melding at ledelsen vil beta opp til 75% av netto fortjeneste i utbytte!

Og denne pengemaskinen driver noen og shorter pÄ dette nivÄet! TrÞste Ä bÊre! De mÄ vÊre sterke i troen! Sin tro.

2 Likes

Ikke diskutert her. Vi smugleser mest pÄ FA forum og poster tilleggdiskusjoner her :wink:

Er vel algo trading/shorting dette satt pÄ bakgrunn av nedtrenden aksjen var i samt at den brÞt stÞtten pÄ 19.50 nivÄet.

“PDT was a pioneer in the field of algorithmic trading in the 1990s and has today risen to become one of the most renowned quant investment companies in the world. What do we do? Our work consists of developing quantitative models to identify market inefficiencies and predict market movements. Once a model has been rigorously researched and tested, we deploy it to run live on our automated trading systems. These systems can trade on electronic markets all over the world, day and night, without much human intervention.”

HÞrte igjennom call i lunchen - og mÄ si at inntrykket definitivt er stÞdig!

Merkelig kursutvikling pÄ en kjempenyhet. Masse cash inn og store utbytter.

For min del har jeg en (mulig naiv) mistanke om at det er mÄlrettet algoritmestyrt handel som presser ned kursen. Nedgang i dag var ikke det jeg forventet etter nyheten i morges, men sitter langsiktig i aksjen, og ser frem til utbytter fra Q1.

Sett i ettertid synes jeg oppgangen mandag og tirsdag var mistenkelig, opp nesten 10 % pÄ 2 dager uten noen nyheter, sÄ dumpes det sÄ mye i dag med masse positive nyheter? Mylig jeg er paranoid men her tror jeg noen har fÄtt info

1 Like

Tror noen viste dagens nyhet i gÄr ja, Oslo bÞrs tett som en sil :sweat_smile:

En annen forklaring til den paradoksale kursbevegelsen i dag er investorer som kjĂžpte MPCC over dagens kurs og benyttet anledningen til Ă„ selge seg ut. - Sell the news.
At volumet var sÄpass mye hÞyre i dag har vel Ä gjÞre med bÞrsmeldingen - som var meget positiv. Tenker ikke sÄ mye om dagens kursbevegelse annet at vi skal opp.
Det som blir spennende kommende tid er om meglerhusene reviderer sine kursmÄl og anbefalinger.

Det skal ogsÄ ilegges vekt at det var relativt bred bÞrsnedgang i dag - 176 vs 126. men hovedindeksen gikk opp som fÞlge av en syk syk omsetting i Autostore.