Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Tror ikke autostore er tatt opp til hovedindeksen? Hovedindeksen er vel basert pÄ de mest omsatte over tid

10 Likes

Tenkte det var greit Ä oppdatere seg pÄ shortekompisene fÞr helgen:
Pdt Partners, Llc:

Vor Capital Llp:

Kilde: ShortNordic.com - updated short positions

1 Like

Enig i at det som ble meldt nÄ var bra, og burde blitt tatt i mot av markedet pÄ en bedre mÄte, synes jeg. Hvis Arne Blystad skal ut nÄ i november og kursen fortsatt ligger rundt disse nivÄer sÄ er det ikke mye fortjeneste for ham Ä hente ved Ä selge seg ned/ut. Faktisk fÄr han mye bedre avkastning pÄ Ä vente til utbyttene kommer, men han trenger kanskje midlene til Ä finansiere alle skutene han nÄ har kjÞpt?

Det du trekker i der er vel det mest interessante spm i perioden fra nÄ og frem til rapporten kommer. Trenger Blystad pengene til Ä finansiere Vroon kjÞpet o.l. Hvis ikke tenker jeg det ikke gir mening med et massivt nedsalg som bare blir Ä forringe egen avkastning. Synes det var en god diskusjon pÄ dette pÄ FA pÄ ettermiddagen idag.

Ellers kan det legges til at nÄr det gjelder gjelden sÄ er min oppfatning at restruktureringen ferdigstilles i lÞpet av sent november tidlig desember, Ref Q&A session etter presentasjonen der Constantin sier noe om dette. Bond og DnB lÄn er altsÄ ikke slettet ennÄ slik jeg forstÄr det.

1 Like

image

2 Likes

Blir ikke helt klok pÄ dette. SÄ det DnB sier her er at nÄr de regnet seg frem til 27 kr sÄ var de litt vel optimistiske og mente at selskapets verdier ville gjenspeiles i aksjekursen.?

Men har nÄ slÄtt av for kjente med 10% basert pÄ at de nÄ konstaterer basert pÄ dagens kurs at noe mer enn 50% av skipsverdiene aldri vil bli priset inn av markedet (inkludert DnB selv). Dessuten skal vi i 2025 tilbake til historiske skipsverdier fra den relativt svake perioden 2010-19?

DNB har alltid vÊrt konservativ nÄr det gjelder MPCC.

1 Like

Var jo lett ironisk over og fristende Ä si mindre flatterende ting. MEN, om man skulle ha fulgt DNBs rÄd i MPCC slavisk er jeg litt usikker pÄ hvilken avkastning man hadde fÄtt gitt at de tilsynelatende avviker/endrer prinsipper og forutsetninger som de bruker for verdisettingen av aksjen ut fra hva de ser i aksjekursen til enhver tid.

2 Likes

Noen pusler med amoniakk ogsÄ her hjemme pÄ bjerget:

FÞler det var et snev av «en bÄt er en bÄt» effekten idag:

Kombinert med at det jo ikke hjelper med Equinor fall og de andre faktorene som nevnes i artikkelen:
«I tillegg er det tiltagende usikkerhet knyttet til stÄletterspÞrselen i Kina etter flere nyheter om lavere Þkonomisk vekst, energikrise og dÄrligere utsikter for eiendomssektoren,»

'My prediction is that nothing is going to change and the shipping crisis is only going to get worse."

1 Like

Tatt fra facebook siden. Utfra denne artikkelen sÄ sluttes forward kontrakt as we speak allerede fra Q2 2022. Genialt spÞr du meg.

2 Likes

Fikk dette handelsvarselet idag:
image

Men fÄr ikke det helt til Ä stemme med andre bevegelser. Er dette kun flytting mellom egne kontoer/feil pÄ listen eller lign?

@Struts Er dette noe du ser eller har Spiralen Þkt mer forsiktig i det siste slik jeg leser av rapporteringen din pÄ FA?

Se ogsÄ Songa, konto 11, stor Þkning.
Derimot pÄ Infronts lister, kommer ingen av disse transaksjonene frem i dag, vi fÄr ta tiden til hjelp og se om det kanskje er gjort en feil et sted.

1 Like

Infront er mer nĂžyaktig. Har vĂŠrt flere feil med TI listene.

1 Like

Takk for kjapt svar. Er litt der jeg ogsÄ at dette er mer listerot enn faktiske bevegelser.

Litt sĂ„nn “kornsirkel” vitenskap:

Uansett, en trenger bare kikke pÄ containerene for Ä peke ut retningen hvor dette er pÄ vei
 :point_up:

Hundreds of shipping containers stored at field near Felixstowe amid HGV driver shortage | Daily Mail Online

For Ă„ helle litt is i Ă„rene:

Denne artikkelen kan vĂŠre et godt utgangspunkt for Ă„ diskutere om vi i feeder segmentet kan komme til Ă„ fĂ„ “cascading” effects i forhold til demand/supply 2023/2024 iallefall i de stĂžrste feeder stĂžrrelsene til tross for at antall kontraheringer i de minste klassene fortsatt ser ut til Ă„ vĂŠre lavt.

Tenker da pÄ at den nye skipsklassen tar mer 40% TEU men ikke nÞdvendigvis tar stÞrre plass i havnen.

“Using the classic 5,000 teu maxi-panamax as the baseline vessel, the new 7,000 teu ship type has a footprint that is only 20% larger while being at least 20 m shorter, according to Alphaliner data. Nevertheless, the new type can carry 40% more containers on a nominal basis and even 53% more on the basis of containers that weigh 14 tons per teu.”