Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Usikker. Er uansett kanskje noenlunde riktig Ä anta at MPCC har en lignende «snitt» prosent av russere og ukrainere samt lignende grep som nevnes i artikkelen kan tas.

Utbetale lÞnn i kontanter samt forsÞke Ä dreie tilbake til en stÞrre andel mannskap fra andre land (Filippinene o.l) nÄr covid slipper taket.

Med den hÞye andelen oppetid MPCC klarte Ä opprettholde under covid da mannskapsbytter ogsÄ var en utfordring sÄ er jeg ikke bekymret.

Er uansett en faktor pÄ toppen av alle de andre som vil forsinke opplÞsningen av korkene.

1 Like

SpÞrsmÄl rundt olje pris og den fortsetter Ä stige. Kontraktene til mpcc er de inkl drivstoff, slik at den olje prisen ikke betyr noe ?

1 Like

Nei. Hvis jeg har forstÄtt det rett sÄ stiller MPCC kun med skip og mannskap. Drivstoff, havneavgifter etc. betaler de som leier skipene

1 Like

Da er det en begrenset nedside og veldig betryggende safe investering. Takk for innspill.

Iallefall pÄ hell :wink::sweat_smile:

Muggsoppen har det iallefall festlig

SÄ latterlig Ä skylde pÄ Ukraina krigen her, for at ting tar 4-5 mnd. NÄr krigen har vart i 3 uker.

2 Likes

Enig i det
.om jeg legger godviljen til tror jeg at det de prÞver Ä si ift varer mellom EU og Russland er at fÞr pandemien var det lite mugg. SÄ kom pandemien og ting mÄ vente pÄ kaia for omlasting og da har vi sett mugg. NÄr de nÄ ikke fÄr seilt innom omlastingshavnen en gang blir det iallfall mer mugg.

Og sÄ sauses det inn med et helt uavhengig guestimat om noe helt annet ift hva en tror fremover vil vÊre transporttid mellom Fjerne Østen/ Brasil/US og Europa:

« – Vanligvis skal disse containerne ta fire uker, men nĂ„ tar det opp til fire til fem mĂ„neder Ă„ fĂ„ en container fra Kina, den fjerne Østen, og det amerikanske kontinentet til Europa.»

1 Like

Fest pÄ grunn?

Canomaro ute av Topp 50 pĂ„ siste liste
1,1 mill aksjer med motvind igjen fra den kanten. Klaveness beholdningen begynner det ogsĂ„ Ă„ minke pÄ 

Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in MPC CONTAINER SHIPS AS - 14th March 2022

1 Like

Flott melding med flagging over 5%. Dette er vel et utbyttefond som posisjonerer seg for fremtiden der man nok har fÄtt med seg at selskapet er underpriset.

1 Like

Ex dividend USD 0.11 today

MPCC - Disclosure of Large Shareholding and Mandatory Notification of Trade

1 Like

Mandatory notification of Trade by closely associated party of a primary insider

Vel, om MPCC nÄ er kjÞper av de resterende 90%, og sletter disse parallelt med slipp av tall om noen dager
 da vil vi se en rekyl i aksjen.

CB har jo nevnt tilbakekjÞp tidligere i dette asset-play`et som MPCC jo er, sÄ jeg tror vi kan bli overrasket de kommende dager (i positiv forstand). HOLD, og vekt opp sier jeg (sÊrlig om vi er innom 25,- i dag) :slight_smile:

Ikke verdt mer enn 25 kr iflg ledelsen?

Eller det var dit de mÄtte gÄ for Ä fÄ solgt en sÄ stor bolk. De har sikkert andre investeringer de mÄ frigjÞre kapital til, med atter ny vekst som mÄl.

EDIT: Fikk fylt pÄ en del nÄ pÄ REA :slight_smile:

1 Like

Selvsagt ikke det beste med at store selger. Flott at MPC Capital kjÞper en del av de. Tror at en bunn kan vÊre satt og til neste uke sÄ vil nok en del utbytte bli reinvestert. En solid gap opp til 29,4 har blitt til. Kommer selvsagt ikke opp dit over natten, men inntjening er fremdeles der, ratene er fremdeles i supersyklus og tillegg hÞr man om nye logistikk utfordring knyttet til streik, covid og Ukraina.

Jeg hadde rÄ flaks Ä solgte 90% pÄ ca 29 sÄ dette har kommet gÄtt ut for meg. Jeg har kjÞpt tilbake alt sammen i dag.

1 Like