Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

DnB er ute med en liten oppdatering om MPCC fÞr neste ukes Q1-rapport. EBITDA backlog pÄ NOK 23 pr aksje for 2022-25 hÞres da veldig konservativt ut, all den tid selskapet selv (i oppdateringen 31. mars) guidet pÄ kontraktsfestet EBITDA backlog pÄ USD 1.5 bn som med dagens dollarkurs skulle gi ca NOK 33 pr aksje. I tillegg kommer effekten av nye kontrakter etter nevnte dato. Utbytte pÄ USD 0.11 for Q1 er kanskje ikke way off, men antar det kommer noe ekstraordinÊrt knyttet til det siste salget av skip ogsÄ, sÄ NOK 1,30 totalt er mitt tips.

2 Likes

Blir spennende Ä se. AngÄende det ekstraordinÊre utbyttet sÄ gÄr det vel enten oppgjÞret for salget til aksjonÊrene eller sÄ gjÞr de en «helhetsvurdering» opp mot balansen og kommer til at dette bÞr brukes til kapital i de 2 nye 5500 TEU skipene. Time will show!

1 Like

Mulig Mellon bare stort sett representerer den jevne glade amerikaner som liker Ä eie utbytteaksjer, men er det noen andre som har lagt merke til at om en nÄ teller opp sÄ utgjÞr nÄ de 6 kontoene som figurerer pÄ topp 50 listen totalt 35,5 mill aksjer? AltsÄ 3 stÞrste aksjonÊr.

Mulig jeg tar feil, men fÄr litt sÄnn gjedda i sivet fÞlelse

1 Like

MPC Container Ships ASA: Registration of share capital decrease

1 Like

MPC Container Ships ASA reports Q1 and three-month 2022 results

1 Like

Key information relating to the cash distribution to be paid by MPC Container Ships ASA

Heh, kursen, justert for utbytte er ca lik det den var i slutten av januar nÄr jeg var litt kritisk til selskapet. SÄ man er ca i null. Mye bedre enn resten av portefÞljen min, bortsett fra Reach Subsea :see_no_evil:

1 Like

MPCC er solid (men rundt 10,- pr. aksje underpriset mot verdier) med kontraktsbase langt frem i tid. Det vil komme informasjon pÄ nye kontrakter i webcast kl. 15 i dag.

I disse urolige tider er det en behagelig aksje Ä sitte i. For min del kan jeg ikke se for meg annet enn at denne vil vandre fra nivÄene vi ser nÄ (25,- +) til et post-krig / covidmarked med ett lettelsesrally opp til mellom 37,- og 50,-

Som vi vet vil utbyttene ligge stabile i kommende Är, og da er vi forhÄpentligvis ferdig med covid og krig ogsÄ.

NÄr Russland salet pÄ langs grensene til Ukraina landet jeg pÄ at det var greit Ä ha hovedtyngden av portefÞljen i MPCC. Holder det slik til krigen er over.

1 Like

Heh, sÄ du hadde en post (lytte?) her alikevel. :wink: Om det er noen trÞst sÄ virket ikke arbitrasje planen min sÄ godtheller inn mot denne Q1 runden her. Hoppe ut av Ernst Russ til ZIM til MPCC ble til vente i alle 3 pÄ neste kvartal/trigger---- :hear_no_evil:

Utbetaling fra share premium betyr vel at det reduserer egenkapitalen og inngangsverdiene pÄ aksjene, altsÄ ikke skattbart utbytte fÞr aksjene evnt. selges. Dette er i trÄd med tidligere utbetalinger i Är.

Mpcc slÄr sÄ langt PAS, Fearnley og DNB sin antatte regnestykker. Her finnes en solid oppside med tanke pÄ at kursmÄlet til DNB allerede er 30% fra nÄvÊrende sted.

PAS har informert om at de kommer med oppdatert kursmÄl etter conference call.

1 Like
2 Likes

utbyttet blir ikke stÞrre en 0,16 selv om du legger ut dagens info:slight_smile: men fytte grisen hvor bra det blir pÄ sikt :slight_smile:

SĂ„ du er skuffet og liker ikke at jeg legger inn nyhetssaker om dagens resultat?

2 Likes

Hei igjen, nei jeg er kjempefornÞyd. Vi er nok helt pÄ linje der.:slight_smile:

Constantin walking the talk! Trygg, kunnskapsrik, to the point, stÄlkontroll pÄ detaljene og pÄ long term strategy.

Fortsatt fin kveld og en riktig fin tirsdag til dere alle!

2 Likes

« Bottom line

Both sides are hopeful that these negotiations will not lead to service disruptions, despite history saying otherwise. But both sides agree that no one should expect negotiations to be completed by the end of the current contract on June 30.»

«A backup of container ships waiting outside the East Coast’s busiest port last week reached an average of 14 vessels a day, the highest it has been since the Covid-19 pandemic began battering supply chains.»

1 Like