Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

6,5kr er allerede utbetalt i 2022. 5-6kr forventes utbetalt for resten av 2022. For 2023 ligger det an til utbyttebetalinger fra 7-10kr

«Railroad union dispute

The Class I freight railroads and the twelve rail unions have been embroiled in a labor dispute since 2020 and are currently in a 30-day “cooling off period”. The U.S. Chamber of Commerce recently sent a letter to President Biden, copying Labor Secretary Marty Walsh and Transportation Secretary Pete Buttigieg, urging the president to get involved.

“A strike by the railroad workers would be more disruptive than a longshoreman strike on the West Coast,” Hedge said. “This would impact all trade.”

« The contract between shipping companies and 22,000 West Coast dockworkers affiliated with the International Longshore Workers Union ran out last Friday at 5 p.m., but the union is holding off on a strike as both sides continue to negotiate, the Associated Press reports.»

KÞene stiger i USA igjen nÄ som vi gÄr inn i peak season.

There were 125 container ships waiting off North American ports on Friday morning, according to an analysis of ship-tracking data from MarineTraffic and queue numbers from California.

That’s down 16% from 150 waiting ships in January, when West Coast congestion peaked, but [up 36% from 92 ships a month ago].

2 Likes

Er det verdt et skikkelig bet fremover? La oss si 5 Ă„r?

Om en har 5 Ärs horisont og klarer deg med 20/30 % avkastning i Äret sÄ vil jeg si ja. Utbyttekapasitet per Är grunnet sikret langsiktig ordrebok vs risk for at ratene skal kollapse til under break pga demand kollaps og ev at det kommer mye nybygd tonnasje oppveies vil jeg si av nye miljÞregler samt at ordrebÞkene i feeder ikke er der det kommer mest. Skraping vil da tilta.

Spes dersom du sjekker innom i slutten av 2023 og tar en ny vurdering da :sweat_smile:.

Takk for svar og utfyllende tilbakemelding. HÞres ut som et stabilt selskap og som leverer pÄ tallene. Takk igjen for tilbakemelding. Tror jeg skal gÄ inn litt her og satse.

1 Like

OBS - viktig Ä gjÞre egen reasearch og ta dine egne beslutninger! :slight_smile: Jeg er investert i selskapet selv, sÄ du fÄr ta uttalelsen med den klype salt det fortjener :grinning:.

Og sÄ ligger det mye bra regneark pÄ Hegnar.

1 Like

Mandatory notification of Trade - Primary Insiders

2 Likes

Tilfeldig eller er mr. IR litt :nerd_face:?

2 Likes

Siden han kjĂžpte 6000, sĂ„ 1500 og til slutt 1337 aksjer sĂ„ vil jeg heller si at han er mer “all in” med siste kjĂžp :wink:

MÄ si meg enig med siste taler. Her er det nok en som gÄr inn med alt privatÞkonomien tÄler i et selskap han kjenner ut og inn.

Kunne þnsket meg noen eldre skipssalg, samt sletting av aksjer i “dþdperioden” frem til neste utbytte. Andre tanker rundt dette?

Uenig med siste og nest siste taler. KjÞper 1337 aksjer for Ä fÄ en total beholdning pÄ 13337.

Gamer pÄ sin hals. :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Djeez. I stand corrected. Begynner Ä bli sÊrt nÄr IR driver kurspleie med skjulte leets :laughing:

2 Likes

mÄ si meg enig :laughing:

Game on! Ny vin, nye metoder

2 Likes

Mandatory notification of Trade by closely associated party of a primary insider

1 Like

Ok
et lite insidekjÞp pÄ i overkant av 11 mill kr. Da er det bare Ä grave og spekulere mer i hvem og hvorfor
.:sweat_smile:

13337!!

«Ferrostaal er et tyskeid industrielt serviceselskap. Den har 4400 ansatte og en Ärlig omsetning pÄ rundt 1,6 milliarder euro, og har tilstedevÊrelse pÄ markedet i rundt 40 land. Selskapets aktiviteter er fokusert pÄ to omrÄder: Prosjekter og tjenester. Wikipedia (engelsk)»

Bruder, gehst du dieses Wochenende segeln?
-Nein, sie will zum Einkaufen nach Paris fahren.
-Hast du ĂŒbrigens den Kurs in MPCC gesehen?
-Nein, warum?
-20 
!!!
-?!?? Behalten Sie bitte mein Bier

:sweat_smile:

https://www.mpc-group.com/en/corporate-information

«His sons, Dr. Axel Schroeder and Dr. John Benjamin Schroeder, are managing directors of MPC Holding.»