SpÞrsmÄl til deg @Christian. Tror du ratene i markedet faller til det lavere nivÄ/ rett i nÊrheten av MPCC break even i 2025 (antakelig et lavere tall en dagens break even siden gjeldskost er lavere). If so blir MPCC pÄ det tidspunktet priset til «reell» verdi (cash+sikret backlog+scrap), eller som mer som idag «reell verdi minus syklus gonna go south from here» fradrag».
Hva er MPCC priset til i de to scenarioene i 2025 gitt at ratene er rundt break even?
Dette spekulerer jeg mye pÄ selv
.

Takk for innspill. Teknisk ser jeg det samme som deg som et av de potensielle scenariene. Jeg tenker alltid hva som skal fÄ det tekniske til Ä slÄ inn, og for MPCC forstÄr jeg ikke hvordan det skulle gÄ an her. De har kvartals-utbytte fram til 2024 sikret pÄ 5-10% hver 3.dje mÄned slik jeg forstÄr regnskap+backlog, uavhengig av ratenes ferd i nÊrmeste framtid, sÄ kan ikke forstÄ at et selskap med 30-60% garantert direktavkastning pÄ 1,5 Är nÄ kan falle til garantert 60-120% direktavkastning pÄ 1,5 Är. Ville i sÄfall vÊrt en gavepakke til alle med ledig cash. Det sterke regnskapet med stor backlog nÄ gjÞr at en ferd ned til 10 virker sÄ usannsynlig fra mitt stÄsted, men er som flere vet ny i sektoren og har liten videre forstÄelse. Gi meg gjerne kommentar pÄ feilvurderinger i min forstÄelse over av caset.