Hadde gjort seg med en handel fra selskapet selv av aksjer med pÄfÞlgende sletting.
Er spent pÄ nÄr dette inntreffer.
Hadde gjort seg med en handel fra selskapet selv av aksjer med pÄfÞlgende sletting.
Er spent pÄ nÄr dette inntreffer.
HÄper ikke dette inntreffer egentlig. NÄr kursen tilsynelatende ikke kan regnes hjem ift. selskapets verdier er det ikke sikkert at selskapet fÄr igjen minst tilsvarende effekt pÄ aksjekursen som pengene man bruker for Ä kunne kjÞpe aksjer til sletting.
Ja, det er ikke godt Ä si hva selskapet lander pÄ. TilbakekjÞp av aksjer er jo pÄ agendaen som ett av flere mulige grep som kan komme mellom kvartalsrapportene.
Tiden vil vise hva de finner pÄ.
Ha en finfin aften.
MPCC botten henger ikke helt med? @pdx
Uansett flott Ă„ se hele gjengen kjĂžre hardt inn fĂžr utbyttefesten starter i morgen ^^
Siste dag med retter: 21. sep
Ex-dag: 22.sep
Utbetaling: 29. sep
SÄ drar jeg pÄ hummerfiske-tur 30. Blir ikke bedre ^^
Utbytte blir 0,19 Dollar, som nÄ har kurs 10,27kr/dollar = 1,95kr/aksje
Key information relating to the cash distribution to be paid by MPC Container Ships ASA â MPC Container Ships ASA (mpc-container.com)
betyr det at om jeg kjÞper flere aksjer i morgen at jeg vil fÄ utbytte pÄ de og?
Stemmer Alle aksjer kjĂžpt innen stengetid i morgen. Aksjer kjĂžpt torsdag = ingen rettigheter.
takk for svar da blir det noen ekstra i morgen
Hvor ofte har de utbytte?
Hvert kvartal
Finansinavisk for «Vi er fremdeles sure fordi alle stakk til Discorden nÄr vi bannet KbKristi»
Du, evt. noen andre har ikke tilfeldigvis en invite til denne discorden?
Da var utbyttet i boks, det er i dagene og ukene framover nĂ„ verdien i caset skapes for de som har valgt min strategi, som er Ă„ legge alt utbyttet tilbake i aksjen. MĂ„ten jeg gjĂžr det pĂ„ er relativt enkel: Selger alt fĂžr utbytte og kjĂžper tilbake flere aksjer etterpĂ„. Ăkte posisjonen med 5% over natta nĂ„ og lar resten av utbyttet vente litt for Ă„ se an utviklingen. Worst case beholder jeg det om aksjen stiger mye, eller sĂ„ kjĂžper jeg inn litt til pĂ„ lavere kurs. Win-win sĂ„nn jeg ser det. Og slipper âstyretâ med utbyttet samt ventetiden. Er ikke akkurat mye styr, bare litt smĂ„regning og sĂ„nt, men liker denne mĂ„ten best egentlig. Samtidig Ăžker det ogsĂ„ sjansen for at de som sitter over tjener litt ekstra pĂ„ det siden jeg kjĂžper aksjer fra de som selger dagen etter utbyttet.
Blir forÞvrig spennede Ä se hvordan bevegelsene blir i dagene og ukene etter utbytte. Vi har tidligere hatt to eksempler pÄ sterk utvikling etter utbytte og et eksempel pÄ nedgang i et par uker fÞr stor oppgang. Umulig Ä spÄ, men regner med store forventninger til Q3 i november. Kanskje ogsÄ meldinger om noen solgte skip pÄ veien, samt neste utbyttevarsel.
Anbefaler Ă„ subscribe til press releases og financial reports nederst pĂ„ siden her for Ă„ vĂŠre oppdatert sĂ„ fort noe skjer: Press Releases â MPC Container Ships ASA (mpc-container.com)
Kort oppsummert:
Selskapet prises til 7 971 075 530kr
Tall fra Q2:
Har 1 500 000 000 i inntekter per kvartal => 6 mrd Ă„rlig omsetning
Med 1 000 000 000 i resultat(EBIT) per kvartal => 4 mrd Ă„rlig EBIT
7 630 000 000kr i skip
864 000 000kr i cash
Non-current liabilites: 1 100 000 000kr
Current liabilites: 1 330 000 000kr
2 724 000 000kr betalt i utbytte hittil i Är + ca 800m nÄ.
SĂ„ ca. 3 524 000 000kr utbetalt i utbytte hittil i Ă„r inkludert i Q3.
Sykt opplegg.
Financial Reports â MPC Container Ships ASA (mpc-container.com)
Det viser vel hvor lave forventninger markedet har til framtidig inntjening
NÄr en kjenner kontraktstiden til Mpcc sÄ er det vanskelig Ä spÄ at tidene er dÄrlige eller gode nÄr de gÄr ut.
Interessant Ă„ se at pessimistene klarer Ă„ se 5-7 Ă„r frem i tid med sikre brillerđ€