Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

17.11 kommer Q3 og utbytte-varsel? Har det kommet fĂžr kvartalspresentasjonen tidligere eller er det vanlig praksis og forventet fra dere som har sittet i aksjen lengre enn et par mnd?

Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in MPC CONTAINER SHIPS AS

Ny ukentlig Freightos i dag. Ikke like stort fall som sist, men fortsatt ikke helt snudd. Forrige uke var ratene pÄ 3699$, nÄ pÄ 3547$.

1 Like

Det er lov Ä le, men har troen pÄ denne mÄten Ä finne kortsiktig framtidig kurs i MPCC. Sort = forventet kursutvikling, de andre fargene er alternativer med mindre sannsynlighet:

2 Likes

Det er sĂ„ uhorvelig mange “pussige” faktorer som spiller inn i den unormale aksjeverden vi har sett siden mars 2020.
Skulle krigen gÄ over, og energimarkedet normaliseres i lÞpet av vÄren 2023, sÄ vil vi kunne se bÄde rentesenking og lettelsesrally simultant. Dette vil skape vekst i verdenshandelen igjen, og Þket sysselsetting periodisk rammet av krigen med resesjon-inflasjon-nedgang=Þkende arbeidsledighet=senkning av rentesats for Ä stimulere markeder frem til krigsslutt.

For min del laster jeg utbyttet over i atter nye aksjer da jeg fĂžler meg trygg pĂ„ at MPCC vil komme ut pĂ„ solsiden nĂ„r avtaler skal reforhandles i 2025++. Vi vil da kunne se en ny boost pga. vekst etter krigen / ny sysselsettingsvekst og fravĂŠr av inflasjon, sĂ„ denne aksjen er for meg uansett en “keeper”.

Short er fornuftig der verden er nÄ + etter kvartalstallene med fallende rater for de som ikke har langsiktige kontrakter (som MPCC), men de vil nok stenge posisjoner ved minste antydning til gassavtaler med ny ledelse i Russland (det BØR vÊre solide hoder) som vil skape periodisk overflod i energimarkedene. Dette vil gi en boost etter en krigsslutt til vÄren (antar slutten av april 2023).

SÄ fÄr vi se om dette er fasiten :slight_smile:

2 Likes

Interessante betraktninger :slight_smile: Enig, er sÄ vanskelig Ä si hvordan krigen blir

Standard form for notification of major holdings

https://ssr.finanstilsynet.no/

Shorten minker litt

Nye markeder?:sweat_smile:

2 Likes

Contemplated block sale of existing shares in MPC Container Ships ASA (MPCC)

Wow, sĂ„ man kan fĂ„ “emisjoner” i selskaper som tjener penger ogsĂ„ :open_mouth:

Da faller nok kursen til 17,73 imorgen :see_no_evil:

Alternativet er at de pusher nedover i lange tider for Ă„ bli kvitt aksjene. Bedre Ă„ rive av plasteret?

1 Like

Dette er egentlig ikke sÄ merkelig. Nedsalget altsÄ. Skipsverdiene har nÊrmest vÊrt i fritt fall siste par mÄneder. Men en av de stÞrste aksjonÊrene (Star Spike) har vÊrt gjennom bÄde ned- og oppturer, nÄ ser de kanskje konturene av en tidligere fortid som de helst vil slippe Ä returnere til.

Jaja, hva vet nÄ jeg. Sukk.

1 Like

GjÞr nok det og kanskje litt under. Forrige gang (24 mars) var kursen 50 Þre ned dagen etter blokksalget. PÄ kurs 25.30 fÞr den hadde et lite minirally til 31.45 pÄ 1 april.

SÄnn
nÄ sparte jeg dere for et par timer diskutering/spekulering/scrolling rundt blokksalget pÄ Discorden i kveld :wink::crazy_face:

2 Likes

God artikkel:
http://www.tradewindsnews.com/ports/los-angeles-cargo-volumes-ease-as-christmas-inventory-comes-early-and-inflation-persists/2-1-1337777

1 Like

Block sale of existing shares in MPC Container Ships ASA (MPCC) completed

2 Likes

Notification of Major Shareholdings