Min erfaring med slike blokksalg er at kursen blir unaturlig lav, rent midlertidig. Det kommer an pÄ hvem som kjÞpte selvfÞlgelig.
Casemessig stÄr vi ovenfor 3 triggere:
Ukesrater fra Freight Rate Index / Freightos Baltic Container Index i morgen. Jeg har stort hÄp i at disse nÄ har snudd, som nevnt for 2 ukers tid siden. Enten denne eller neste. I det minste hÄper jeg pÄ mindre nedgang enn -4%.
Q3 rapport som gir status om ikke mange ukene
Sammen med det nytt utbyttevarsel, med da oversikt over skipssalg og hvilket utbytte det gir. Min forventning er 0,14-0,16$ i utbytte ( 0,11-0,13$ utbytte+ekstraordinÊrt utbytte pÄ 0,03$ fra skipssalg), men tiden vil vise.
@Martins Gode betraktninger men fÞlger deg ikke pÄ din elsk pÄ Baltic og hvorfor du mener den er indikativ for MPCC
Er den jeg har fÄtt beskjed om at gjelder her Har du en bedre indeks Þnsker jeg gjerne den ^^
NĂ„r vet vi hvem som kjĂžpte ut Star spike?
Tror jeg skrev litt over her at jeg vil anbefale Harpex om du er interessert i TC nivĂ„er som jo er det MPCC fĂ„r betalt iâŠ
Baltic blir mer hva Liner fÄr betalt for Ä frakte en container (som pÄ sikt igjen vil innvirke pÄ hva Liner er villig til Ä betale i TC til MPCC)
NÄr det ev. flagges eller om 2 dager nÄr listene kommer her pÄ tek.
Edit - rykter pÄ Discorden om at 72% av boken ble solgt til topp 10 og 91% om man gÄr til topp 20
Dollar er i aller hĂžyeste grad en faktor i MPCC (som aksjen virker frakoblet fra kursmessigâŠ)
Harpex flater ut: Harpex (harperpetersen.com)
Freight Rate Index trender ogsÄ mot Ä flate ut: Freight Rate Index / Freightos Baltic Container Index
Blatic Exchange Dry Index(altsÄ ikke container) har flatet ut og snudd for en stund siden: Baltic Exchange Dry Index - 2022 Data - 1985-2021 Historical - 2023 Forecast - Price (tradingeconomics.com)
Utviklingen er som hÄpet. Disse ukene danner etter min strategi en bunn i ratene fÞr forbedring utover hÞsten/vinteren. Dommedagsprofetiene om bunnlÞst fall i ratene ser mindre sannsynlige ut for hver uke som gÄr Har god tro pÄ utviklingen neste 3 mnd minimum. Vanskelig Ä si noe lengre fram i tid. SelvfÞlgelig kan ting skje som endrer bildet, men happy med status nÄ.
Yup, pÄvirker i det minste utbyttet direkte, sÄ vi fÄr effekten der, selv om aksjen ikke ser ut til Ä ta hensyn til utviklingen i dollar/nok generelt.
Ser ingenting hos https://fbx.freightos.com/ som skulle tilsi at oktober er en âbunnâ i markedet?. Falt 3,2% forrige uke.
Fra ukentlige fall pĂ„ 10-20% er vi nĂ„ pĂ„ -4% uken fĂžr, og -3,2% denne uken. Falltakten er avtakende uke for uke, det indikerer at vi nĂŠrmer oss ekvilibrium og flat utvikling og/eller trendskifte. Men det er ikke 100% sikkert at det fortsetter sĂ„nn selvsagt. âhĂ„petâ er hva jeg sa for 4d siden:
#denfĂžlelsenavatdetblirsĂ„billigatselvspetalenkjĂžperpĂ„blokksalgetsammenmeddeandreâŠ
Tigerstaden, Tycoon Industries, Spetalen selv med personlig konto. Artig at han handlet selv.
NÄ ogsÄ omtalt i DN og E24 konkurrent «Investornytt»
https://investornytt.no/spetalen-og-skorstad-inn-i-mpc-cointainer-ships-mpcc/
Pirato ser oppside fremdelesâŠ25kr
https://forums.capitallink.com/shipping/2022german/
4:00 - 4:40 pm
FLEET RENEWAL & NEWBUILD OPTIONS & STRATEGIES
Positioning for Long Term Competitiveness â Alternative Pathways Towards Decarbonization
Moderator:
Mr. Olaf Doerk
Head of Advisory Center Hamburg, Maritime Advisory
DNV
Panelists:
Mr. John Lycouris
CEO
Dorian LPG (USA) LLC (LPG)
Mrs. Laura Langh-Lagerlof
Managing Director
Langh Ship
Mr. Constantin Baack