Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

https://www.tradewindsnews.com/containerships/-great-interest-in-mpcc-shares-despite-weak-markets-as-star-capital-exits/2-1-1337868

1 Like

Min erfaring med slike blokksalg er at kursen blir unaturlig lav, rent midlertidig. Det kommer an pÄ hvem som kjÞpte selvfÞlgelig.

Casemessig stÄr vi ovenfor 3 triggere:
Ukesrater fra Freight Rate Index / Freightos Baltic Container Index i morgen. Jeg har stort hÄp i at disse nÄ har snudd, som nevnt for 2 ukers tid siden. Enten denne eller neste. I det minste hÄper jeg pÄ mindre nedgang enn -4%.

Q3 rapport som gir status om ikke mange ukene

Sammen med det nytt utbyttevarsel, med da oversikt over skipssalg og hvilket utbytte det gir. Min forventning er 0,14-0,16$ i utbytte ( 0,11-0,13$ utbytte+ekstraordinÊrt utbytte pÄ 0,03$ fra skipssalg), men tiden vil vise. :slight_smile:

@Martins Gode betraktninger men fÞlger deg ikke pÄ din elsk pÄ Baltic og hvorfor du mener den er indikativ for MPCC :wink:

Er den jeg har fÄtt beskjed om at gjelder her :stuck_out_tongue: Har du en bedre indeks Þnsker jeg gjerne den ^^

NĂ„r vet vi hvem som kjĂžpte ut Star spike?

Tror jeg skrev litt over her at jeg vil anbefale Harpex om du er interessert i TC nivÄer som jo er det MPCC fÄr betalt i
:sunglasses:

Baltic blir mer hva Liner fÄr betalt for Ä frakte en container (som pÄ sikt igjen vil innvirke pÄ hva Liner er villig til Ä betale i TC til MPCC)

NÄr det ev. flagges eller om 2 dager nÄr listene kommer her pÄ tek.

Edit - rykter pÄ Discorden om at 72% av boken ble solgt til topp 10 og 91% om man gÄr til topp 20

2 Likes

Dollar er i aller hþyeste grad en faktor i MPCC (som aksjen virker frakoblet fra kursmessig
)

1 Like

Notification of Major Shareholdings

Harpex flater ut: Harpex (harperpetersen.com)
Freight Rate Index trender ogsÄ mot Ä flate ut: Freight Rate Index / Freightos Baltic Container Index
Blatic Exchange Dry Index(altsÄ ikke container) har flatet ut og snudd for en stund siden: Baltic Exchange Dry Index - 2022 Data - 1985-2021 Historical - 2023 Forecast - Price (tradingeconomics.com)

Utviklingen er som hÄpet. Disse ukene danner etter min strategi en bunn i ratene fÞr forbedring utover hÞsten/vinteren. Dommedagsprofetiene om bunnlÞst fall i ratene ser mindre sannsynlige ut for hver uke som gÄr :slight_smile: Har god tro pÄ utviklingen neste 3 mnd minimum. Vanskelig Ä si noe lengre fram i tid. SelvfÞlgelig kan ting skje som endrer bildet, men happy med status nÄ.

2 Likes

Yup, pÄvirker i det minste utbyttet direkte, sÄ vi fÄr effekten der, selv om aksjen ikke ser ut til Ä ta hensyn til utviklingen i dollar/nok generelt.

Ser ingenting hos https://fbx.freightos.com/ som skulle tilsi at oktober er en “bunn” i markedet?. Falt 3,2% forrige uke.

2 Likes

Fra ukentlige fall pĂ„ 10-20% er vi nĂ„ pĂ„ -4% uken fĂžr, og -3,2% denne uken. Falltakten er avtakende uke for uke, det indikerer at vi nĂŠrmer oss ekvilibrium og flat utvikling og/eller trendskifte. Men det er ikke 100% sikkert at det fortsetter sĂ„nn selvsagt. :slight_smile: “hĂ„pet” er hva jeg sa for 4d siden:

3 Likes

#denfÞlelsenavatdetblirsÄbilligatselvspetalenkjÞperpÄblokksalgetsammenmeddeandre

1 Like

Tigerstaden, Tycoon Industries, Spetalen selv med personlig konto. :stuck_out_tongue: Artig at han handlet selv.

4 Likes

NÄ ogsÄ omtalt i DN og E24 konkurrent «Investornytt»

https://investornytt.no/spetalen-og-skorstad-inn-i-mpc-cointainer-ships-mpcc/

:sweat_smile::thinking:

2 Likes

Pirato ser oppside fremdeles
25kr

https://forums.capitallink.com/shipping/2022german/

4:00 - 4:40 pm

FLEET RENEWAL & NEWBUILD OPTIONS & STRATEGIES

Positioning for Long Term Competitiveness – Alternative Pathways Towards Decarbonization

Moderator:

Mr. Olaf Doerk

Head of Advisory Center Hamburg, Maritime Advisory

DNV

Panelists:

Mr. John Lycouris

CEO

Dorian LPG (USA) LLC (LPG)

Mrs. Laura Langh-Lagerlof

Managing Director

Langh Ship

Mr. Constantin Baack