Hei Struts
Takk skal du ha⊠tror nok ikke CB har kjÞpt under kost, men er spennende det reisen de har startet med ny anskaffelselser
Hei Struts
Takk skal du ha⊠tror nok ikke CB har kjÞpt under kost, men er spennende det reisen de har startet med ny anskaffelselser
Eh, fÞlger deg ikke helt, men ser ikke bort fra at jeg har formulert meg dÄrlig. Mitt poeng var sÄ enkelt som at prisen MPCC har betalt er OVER markedspris, men det reflekteres (forhÄpentligvis) i rater som er det samme nÄr de tar over eksisterende certepartier.
Ăkte pĂ„ fra 20% til 70% eksponering mot MPCC i dag. Fint med litt rabatt fĂžr utbyttene kommer Tror markedet blir overrasket nĂ„r neste utbytte blir meldt. Igjen⊠Virker som aksjen er styrt av roboter som ikke fĂžlger med pĂ„ caset i det hele tatt. âWow utbytte igjen!!?â er sĂ„nn de virker Ă„ reagere hver gang
Akkurat nÄ er vel det lokale markedet styrt av DNBs analytiker avdeling. I morgen muligens styrt av DnB markets .
I mellomtiden kikker jeg litt pÄ denne indikatoren som for fÞrste gang pÄ evigheter steg 5 punkter
Det vi kan si med sikkerhet, etter litt rask regning er at MPCC vil ha rundt 80-85% resultat av omsetningen fram til midten av 2024, hvor de vil ligge pÄ rundt 70-80% med avtalene som allerede er inngÄtt. SpÞrsmÄlet er ikke om de kommer til Ä gÄ bra framover, men hvor ekstremt bra det blir. Helt hinsides fortjeneste her, og vi fÄr det betalt rett i lomma. Ganske vilt at markedet lar oss fÄ 8%-15% direkteavkastning i kvartalet gratis og utbetalt som tilbakebetaling av innskutt kapital og derfor skattefritt de neste to Ärene. Disse tallene vil se enda bedre ut jo mer ordreboken blir fylt for 2024 og 2025 og 2026, og da bÞr caset prises der etter og kursen holde seg mye bedre enn utbyttene etterhvert som de kommer. Kan ikke skjÞnne at dette ikke skrives mer om.
Men ser skrives ju. Mest var det vel pÄ finansavisens forum fÞr gjengen der drog til discord eller hva det heter. Mulig det skrives pÄ shareville og. Sharrville har dokk gjort noe merkelig med siden sin sÄ den ikke fungerer pÄ varken min mobil eller mine datorer.
Men MPCC er nok det best dokumenterte selskapet pÄ bÞrsen,hvis man ser til publikt tilgjengelig informasjon.
Som sagt ikke MPCC sine indekser dette, men bare generelt ang. bedring i fraktrater har det underprestert i forhold til mine forventninger. Trippel dead cat bounce i Baltic Dry:
Ca. samme i Freightos:
Antar at dette er kun kurs ujustert?
Baltic dry index er bulk, ikke container. Lite relevans for mpcc.
« 2:55 âFit for 55â? â The European Carbon Trading System (ETS) and what Owners Need to Know
âą The mechanism of the EU Emissions Trading Scheme (ETS)
âą Impact for Owners and Charterer
âą Three things to be ready to trade/ prepared for EUA Hedging
âą Market insight from the trading perspective
Mathias Pechmann, Head of Commodity Flow Desk; RWE Supply & Trading
Andrew Fisher, Head of Research for Energy & Environment, Berenberg
Philipp Niesing, Managing Director, MPC Container Ships
Moderator: Arne Rahner, Head of Financial Markets, Berenberg»
« 3:50 Leadership, Growth & Risk Management in Shipping
Todayâs leading executives share their views on the future of shipping.
âą Risks & Opportunities in 2023
âą Newbuildings and Energy Transition â What to Order?
âą Itâs All About People â Strategies for Creating a Positive Corporate Culture
âą Meeting âSustainabilityâ Goals Across the Entire Enterprise
âą Managing Inflation
âą Capital Allocation
âą Strategies for Using Capital Markets
âą Looking into the Crystal Ball â 2028
Scott Bergeron, Managing Director Global Engagement & Sustainability, Oldendorff Carriers
Constantin Baack, CEO, MPC Container Ships ASA
John Michael Radziwill, CEO, GoodBulk Ltd.
Georg Whist, CEO, Gram Car Carriers
Eva Birgitte Bisgaard, CCO, Maersk Tankers
Moderator: Stefan Rindfleisch, Partner, Ehlermann Rindfleisch Gadow»
Pirato:
12kr er nok litt i overkant altsÄ Men men, skal ikke stikke kjepper i jula for Pirato.
Forventet nĂŠrmere 7-8kr i âutbytteâ fra overskudd og potensielt 2-4kr i skipssalg. Avhengig av analysen deres er jeg enig. Men hvis de forventer 12kr i normalt utbytte skjĂžnner jeg ikke hvordan MPCC skal omsette for sĂ„ mye mer enn de har gjort i 2022. Ville tro man skulle forvente et litt lavere utbytte enn i 2022?
âNOK 12 paid out through 2024â = akkumulert utbytte i 2023/24. HĂžres veldig realistisk ut spĂžr du megâŠ
Ah de mener 2023 OG 2024? Da er det alt for lavt. Bare fra normale utbytter uten skipssalg er det snakk om 14-16kr i den perioden.
Det er vel litt avhengig av hvordan nye kontrakter kommer inn. De modellerer USD 8200/dag for en 1.4 kTEU og regnestykket er nok litt avhengig av hva man tror om det talletâŠ
14-16 variasjonen hos meg kommer hovedsakelig fra forventning til lavere rater i siste del av 2024. Anyways alt blir spekulasjoner til kostnadsbildet er klart og pÄvirkningen fra nye miljÞkrav er avklart.