Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Jepp, da tenker jeg de ligger for lavt. “Including Q4 we thus see 12 NOK payed out through 2024.”
SĂ„ da ser de avhengig av hva de mener “Including Q4” betyr for seg mellom 11,3kr og 9,4kr utbetalt fram til 2024 er ferdig. Om de ikke inkluderer Q4 og skipssalget, sĂ„ ser de for seg 12kr til 2024 er ferdig. Kanskje 12kr om man dropper utbyttet for selve Q4-2024, men med blir det for lavt. 14kr+ bĂžr forventes. Opp mot 16kr om de fĂ„r til videre 50-80% resultat pĂ„ de siste rutene de skal fylle 2024 med.

2 Likes

Greitt Ă„ ha mer i gev pĂ„ fĂžrste dag back in enn hva banken gir ila Ă„ret😂

En kilde til angÄende Rafaela (Banchero Costa Weekly Market Report):

Hvor indikativ for markedet er en t/c pÄ 12600 for 6 mnd? De skriver at de modellerer 8200/dag for tilsvarende skip i 2023/24m men sier ingenting om kontraktslengde. Jeg mener dette er verdt Ä merke seg fÞr man tar bÞlgen.

Er vel akkurat sĂ„ indikativ som Pirato og Banchero indikerer - over konservativ forventning og kun en 6mnds varighet fordi markedet venter og se. New contex var vel ned 3 poeng siste publisering og i March begynner the Orderbookalanche» SĂ„ om du mener jeg bĂžlger ved Ă„ frembringe faktuelle enkeltnyheter om et av rederiets fartĂžyer sĂ„ fĂ„r du ha meg unnskyldt

1 Like

Å sammenligne en spotrate pĂ„ 12600 for 6 mnd med 8200/dag uten Ă„ opplyse om varighet blir meningslĂžst i mine Ăžyne.

Tror du mÄ forklare litt mer hva du mener her nÄ? Min forstÄelse er at Pareto i sin analyse legger til grunn at selv om de legger inn rate pÄ 8200/dag for hele 2023/2024 sÄ gir det i deres beregninger at MPCC med dagens utbyttepolitikk utbetaler 12 kr aksjen i perioden. Slik sett forstÄr jeg at Pareto «tar bÞlgen» for Ä bruke dine ord ift at 12600/dag for 6 av disse mÄnedene for et av skipene indikerer at det kan vÊre en oppside pÄ estimatet.

Igjen - jeg videreformidlet nyheten fĂžrst og fremst fordi det var informasjon om et av selskapets skip. Intet mer intet mindre.

1 Like

Har jeg pÄ noen som helst mÄte sagt noe om hva du mener? Jeg har kun kommentert optimismen rundt en rapport som beskriver 12600/dag for spot i 6 mnd, og som sammenligner den med et estimat pÄ 8200 som vi ikke kjenner varigheten av.

Legger den dÞd der - siden du svarte meg og kommenterte pÄ det jeg la ut og snakket om Ä ta bÞlger - sÄ antar jeg at jeg da ble for selvopptatt :sweat_smile:

1 Like

Klarer ikke dy meg - litt mer brottsjĂž:

2 Likes

BrottsjĂž?

KursmÄl 25 kr er jo helt nydelig! Litt avhengig av om det er med eller uten utbytter naturligvis :slight_smile:

3 Likes

Og 25 er nederst pÄ skalaen. Nye kontrakter kommer i tillegg, og skulle vi finne pÄ Ä gÄ over break even, er ikke det tatt hensyn til i den analysen. Kanskje CB drar et par kaniner opp av hatten rett over helga

2 Likes

KursmÄl har stort sett ivaretatt utbytter i disse selskapene.

MPC Container Ships reports Q4 2022 results

4 Likes

Key information relating to the cash distribution to be paid by MPC Container Ships ASA

3 Likes

Her virker dere fornÞyd med resultat, Ä gjerne andre forum er stemning ok. Men i E24 sin artikkel fÄr man et litt anet inntrykk

MPC reported Q4 revenues in line with consensus expectations, and EBITDA was positively affected by extraordinary gains from JV transactions. Adjusting out these effects nets a miss on underlying operations versus consensus. The company declared USD0.15 in recurring DPS, with Q4 payouts totalling USD0.22/share including an event-driven distribution from January. The companyïżœâ‚Źâ„ąs FY2023 EBITDA guiding implies some upside to consensus expectations. Flat share price reaction warranted. DNB Markets

1 Like

Alle rater over forventning: The company reports to have fixed AS Rafaela, AS Carlotta, AS Cypria, and AS Flora for USD12k/day (5-7 months, DNBe: USD10.4k/day), USD15.85k/day (7-9 months, DNBe: USD15.8k/day), USD17k/day (7-10 months, DNBe: USD15.8k/day) and USD11.5k/day (2-5 months, DNBe USD10.4k/day) in February.

3 Likes

Er vel ikke sÄ ille dette vel, @greyboss ?

Du tenker pÄ denne?

Kommer vel ann pÄ hva man forventer samt hvordan man tolker det E24 egentlig skriver.

"* Inntektene landet pÄ 162 millioner dollar, mot 142,5 millioner dollar foregÄende Är.

• Resultatet etter skatt ble 103,6 millioner dollar, fra 127,9 millioner dollar i samme periode i 2021.

Selskapet solgte en rekke skip i fjerde kvartal i 2021, noe som fĂžrte til ekstraordinĂŠre inntekter da.

Timecharter-inntjeningen (lange kontrakter) endte pÄ 158,8 millioner dollar, opp fra 113,9 millioner dollar foregÄende periode.

Selskapet betaler et ordinÊrt utbytte pÄ 0,15 dollar per aksje for fjerde kvartal og et ekstraordinÊrt utbytte pÄ 0,07 dollar per aksje pÄ grunn av skipssalg."

Man kunne ogsÄ ha vinklet det slik:

“Containerrederiet MPC Container Ships la tirsdag frem fjerdekvartalstall som viste inntekter 162,1 millioner dollar, opp fra 142,5 millioner dollar i samme periode i 2021. PĂ„ forhĂ„nd ventet Fearnley Securities inntekter pĂ„ 144 millioner dollar.”

Jeg er fornĂžyd ift. min strategi og ift. hva selskapet har kommunisert.

2 Likes