Herr Baack som vanlig reflektert og med stĂž hĂ„nd pĂ„ roretâŠ
Tror ikke denne har vÊrt postet fÞr - litt mer detaljer pÄ nybyggene fra side 26 og utover:
Her er det bare Ă„ kjĂžpe.
Jeg har ikke tro pÄ noe annet enn at dette er siste pump av pris i olje for kartellet!
Elkem opererer med langsiktige fastpris avtaler pÄ strÞm.
God artikkel:
Congestions final breath?
Hei -fint noen holder fortet! Selv om jeg ikke lenger er inne som investor, sÄ forsÞker jeg etter fattig evne Ä fÞlge litt med pÄ markedet. Og hyggelig Ä se at kursen har tatt seg opp en del siste ukene. Og det reflekteres vel i at ratene har gjort det samme. Stund siden jeg har registrert rater noe i nÊrheten av fÞlgende (og MPCC har jo en haug skuter rundt 2824 TEU sÄ vidt denne EMUen kan erindre):
=Synergy Keelung= Pmax 4253 Samsung 2009 - OOCL - 2 yrs USD 21500
=AS California= Sub P 2824 Hyundai Mipo 2008 - MSC - 18 mths USD 17750
=Thorswind= Sub P 2169 Flender Werft 1999 - Tehama Shipping - 1 yr USD 16500
=Neuenfelde= Feedermax 862 Sietas 2001 - Hapag Lloyd - 6 mths EUR 11000
=Andrea= Feedermax 862 Sietas 2005 - Unifeeder - 1 yr USD 10400
NB. Slutninger iht dagens ukerapport fra Seasure
Kjekt Ä hÞre fra deg lell!!Stemmer det med ratene. Leser ogsÄ her og der at skraping lar vente pÄ seg og at det fremdeles omsettes gamle baljer pÄ pÄ 20pluss Är.
Selv har jeg sÄ smÄtt begynt Ä diversifisere litt og er nÄ blant annet i produkttank. Dette etter Ä ha ventet forgjeves en laaang stund pÄ at Ernst skulle by pÄ et glass.
Noe action pÄ deg?
Takk! Ja, det er jo egentlig trist at det skrapes sÄ lite, men som vanlig en konsekvens at inntil videre tjener eierne pÄ Ä ha skutene i drift fremfor Ä sende dem pÄ skrothaugen.
Diversifisering er ikke sÄ dumt, har ogsÄ litt i product (Hafnia). Action? Tja, kommer an pÄ hva du legger i det. Jeg er jo rene Metusalem, men handler ganske ofte. Vanligvis mellom 2 og 3,000 ganger i Äret, hittil i Är rundt 960. Ernst? Som i Ernst Russ?
Hehe 2000 - 3000 er for min del nok handler til et helt liv men nÄ har jeg ikke forhÄpninger om Ä nÄ 969 Är som metusalem heller
. Ernst som i Russ ja. For lite volum ble utslaget. Hafnia er nok bra. Har valgt Scorpio. Buybacks, prioritering av Ä redusere gjeld og forholdsvis ung flÄte pluss ordrebok neste to Ärene er faktorer jeg synes ser ok ut for den. ForelÞpig gÄr det so-so siden OPEC+ valgte Ä sende avgÄrde et skudd for baugen. Ellers har jeg noen kroner i International Seaways ogsÄ.
Hei. Har nokken her link til MPC pÄ discord? MÄtte restarte appen sÄ da var alt vekke.
Takkerđ
Litt intens googling gir ingenting - vet noen noe fĂžr onsdag?
Det mest interessante her synes jeg var dette:
«Current sailing speeds are lower than the 14.1 knots seen during the early stages of the covid pandemic in 2020. The 0.8 knots reduction this year is the equivalent of removing 4.5% of existing vessel capacity, according to analysis by Jefferies.»
SkvalpesjĂž og choppete ahead.
Har du noen tanker om totalt utbytte og 2025 for MPCC? Har vÊrt en stund siden jeg leste meg opp pÄ caset, og fra det jeg kan se virker framtiden lys for MPCC fram til 2025-2026 hvor ting blir veldig usikkert.