Hei, kunne du lagt ut ny link til discord serveren, er interessert i Ă„ bli med i et seriĂžst forum
PÄ forhÄnd takk
Hei, kunne du lagt ut ny link til discord serveren, er interessert i Ă„ bli med i et seriĂžst forum
PÄ forhÄnd takk
Bak betalingsmur men oppfÞlgingsartikkel pÄ seminaret.
Om du er pÄ Discord`n sÄ blir de sikkert glade om du deler deenne der inne ogsÄ (Discord er der FA-folket er nÄ :)).
âUnprecedented droughtâ forces changes along the Panama Canal - Splash247
Kan dette skape litt krĂžll?
Beklager tregt svar da jeg var pÄ reise - har de plukket dne opp eller er det fortsatt behov for Ä dele pÄ discord?
Ut fra artikkelen sĂ„ kan det se ut som at de stĂžrre skipene mĂ„ gĂ„ med 40% mindre last - sĂ„ âcongestion wiseâ ja, men antar at ev. skip i MPCC stĂžrrelse da gĂ„r klar forelĂžpig, sĂ„ for selskapet bare âpositivtâ. Ellers er det jo litt knask pĂ„ US westcoast for tiden ogsĂ„, sĂ„ lett fĂžnvind i bakskuten vil jeg siâŠ
Ikke sett den delt der, men nĂ„ er jeg ikke der til enhver tid Kan vel ikke bli for mye info, sĂ„ om du legger den i trĂ„den âMPCC i mediaâ sĂ„ blir det sikkert en grei info pĂ„ avtalen (generelt rundt avtalen har blitt omtalt inne pĂ„ Discorden).
Dette er jo (etter min mening) kun gode nyheter! EBITDA Ăžker med rundt 5% for Ă„ret, det burde vel tilsi at aksjekursen gĂ„r opp med det samme (eller mer)? NĂ„ pleier jeg Ă„ bomme diametralt pĂ„ hvordan kurser beveger seg, men âŠ
Ellers (som gammel S&P-megler) syntes jeg det var interessant Ä merke seg at =AS EMMA= 4,256 TEU bgt 2010 gikk for $ 22 mill basis levering i november. Prisen er litt i overkant av hva M/V =NORTHERN GENERAL= 4,255 TEU Bgt 2009 oppnÄdde pÄ begynnelsen av Äret ($ 21 mill til MSC), mao omtrent det samme justert for alder. I nostalgiens tilbakeblikk minnes jeg Ä ha evaluert =AS EMMA= til $ 95 mill februar 2022, og til $ 70 mill i august 2022.
Jeg burde jo ha skjÞnt at Herr Baack pÞnsket pÄ noe nÄr jeg postet den linken til finansieringsdealen.
Takk for god input som alltid @Struts!
Ja 60-80% av skipsverdiene er forduftet fra toppen, samme med ratene, men MPCC kan operere med normale rater og gÄ litt i overskudd, sÄ det er ikke nÞdvendigvis krise Ä ha det sÄnn. Caset virker Ä ikke vÊre priset til under skipsverdiene lengre da, sÄ det er jo noe Ä vÊre obs. pÄ. Virker som markedet mener MPCC har bedre utsikter framover enn vi trodde de ville. Men som alltid, MPCC reagerer pÄ endringer i markedet og ting som skjer sÄnn 4-5 mnder etter at de har blitt kjent for de som fÞlger selskapet tett
Splash om kjĂžpet. Ser ut til at lomar bruker pengene fra box til bulk:
Ser ut til Ă„ vĂŠre litt i vinden detteâŠ
Ny trend ser det ut til, opp etter utbytte er ikke vanlig i MPCC.
vi ser nok 17 tallet igjen i mellom perioden for neste utbytte
Tror ikke det, ser ut som en helt ny reaksjon dette.
Hvor er det best Ä fÄ en oversikt over frakt rater. Finnes det et sted man kan se det live. Eller er det kun ved Ä mÄtte betale for tilgang