Samme her
Er det hit Arnes penger skal?
Songa straks halvveis og Baack selger litt han ogsÄ:
Ser ut til at Her Baack stadig har garasjesalg pĂ„ mindre eldre tonnasjeâŠ
Hvorfor gÄr vi ned sÄ mye idag?
HĂžyt volum - Songa selger resten?
kombinert med Pareto analysen ev. som gjĂžr at en del stop loss ble utlĂžst.
Short ble ogsĂ„ Ăžkt litt igĂ„r pluss generelt surt TC miljĂž for feeders om dagenâŠ
Plukk en eller flere av spekulasjonene over
Eller plukk flere aksjer til billig peng
Noe som er litt rart med den anal-ysen til Pareto. FĂžler jeg da. Rater har falt, ja. Hvem er denne Klemp egentlig?: " Til tross for at selskapet vil betale ut 7 kroner pr. aksje pĂ„ vĂ„re tall ut 2024, og handles under implisitt markedsverdi av flĂ„ten, tror vi det negative inntjeningsmomentet vil trumfe i det korte bildet, sier han." Korte bildet fikk han rett i, bla bla bla ned aksjen fra rundt 17.5-16 (?). Da er kanskje det korte bildet over nĂ„? Videre: âOrdreboken for feeder er langt mindre enn for de store skipene, men vi vil likevel se nesten 10 prosent brutto flĂ„tevekst fra nĂ„ og ut neste Ă„r.â Ja, sĂ„ hva er problemet, for linerne er vel ordreboken pĂ„ over 50%? Og nĂ„ skrapes det en god del (uten at jeg har fĂžrt statistikk over det mĂ„ innrĂžmmes). Og det er de smĂ„ feederenhetene som ender opp pĂ„ skrothaugen nĂ„. Tar uansett et lodd igjen. Hvis det blir 7 kroner i utbytte, sĂ„ er det mer enn rimelig greit for meg (pĂ„ en kurs i overkant av 16.-). Og sĂ„ regner jeg faktisk med at utbyttet er fra driften, vil anta at eventuelle salgsprovenyer fremover av de eldre damene (slik som de rapportert tidligere i mĂ„neden/september) vil gĂ„ direkte inn til innbetaling av nybyggene. Det kommer vel 2 x 5500 TEU enhet for levering 1q neste Ă„r? SĂ„ fĂ„r man bare hĂ„pe at befrakterne (ZIM i Israel mener jeg) gjĂžr opp for seg (det er ganske heftige rater fĂžrste Ă„r), og selv om israelerne sliter med helt andre ting for tidenâŠ
Dere fÄr uansett ha god helg!
Det er ikke uten grunn at de kalles âPiratoâ.
Det Klemp, og mange andre, regner med er at MPCC gĂ„r i konkurs om 2 Ă„r. Ă
tminstone hvis man skall se til bĂžrskursen.
Hvis de kan betele 1,5-2NOK i utbyte /Är ogsÄ etter 2024 sÄ er dagens kurs helt grei. Verdi av stÄlet som bÄtene er laggd av kommer som bonus pÄ det.
Men folk ser mer pÄ kursderivata enn hva man kan tjene pÄ et Är eller 2. FÄ kjÞper aktjer pÄ flere Ärs sikt.
Selv tenker jeg sitte og ruge pÄ MPCC aktjene mine. Jeg tror dette med bÄtfrakt kommer Þke med tiden. Tidshorizont: +10 Är.
Haha, Pirato ja - og fint nick forresten!
Vi har alle vÄre forskjellige tidshorisonter, og slik skal det vÊre!
God helg (og gjerne 10 Är+ ogsÄ)!
Tror nok jeg sitter med aksjen ogsĂ„ etter oppnĂ„dd pensjonsalder for min delâŠ.
⊠sĂ„ lenge det drives sĂ„ solid ogsĂ„ dađ
SkjĂžnt (og i âetterpĂ„klokskapens navnâ) sĂ„ hjelper det ikke akkurat med overskrifter som den Tradewinds har i ettermiddag (nĂ„r det ikke skilles mellom feedere og linere):
Container shipping âcar crashâ predicted in 2024 followed by years of overcapacity
Visst. Men det er ulike i ulike segment. Det kommer mye nytt tonnage med store skip. Ikke sÄ mye nytt inom feed, men det kommer der og.
Det har knappt varit noe skraping de seinste Ären, sÄ en del gammelt junk kommer nok Ä gÄ til skraping ogsÄ.
Dagens rater kommer ikke Ä bestÄ, men det betyr jo ikke at MPCC og andre lessors gÄr i konk om 2 Är. Men det kanskje blir 1,5-2NOK utbyte per Är.
Ok, muligens kjent for dere, men ser fra S&P-ukerapporter at fĂžlgende er rapportert solgt fra MPCC (ingen pris rapportert forelĂžpig):
=AS Carlotta= 37,882 tdw 2006 Germany 2,742 TEU 3 CR 45 - Ocean Network Express (ONE) Singapore
Sist gang jeg selv evaluerte skuta var 20.08.2022, da for $ 41.5 mill, som var ned fra foregÄende verdiansettelse 19.02.22 pÄ rimelig fantastiske (min mening) $ 52 mill.
Har ikke sÄ mange NYLIGE sammenlignbare salg Ä referere til, men vet sÞsterskip gikk for $ 13 i begynnelsen av innevÊrende Är. Nuvel. Prisen kommer vel for dagen etter hvert. Med mindre jeg er pÄ frossen bÊrtur (ikke helt uvanlig) mht bÄde det ene og det andre.
Ser ellers ikke ut som det var en genistrek av meg Ä investere i MPCC da jeg sÄ gjorde (27.10), heller ikke uvanlig. Men; den som lever osv. Og dust som jeg er, sÄ har jeg valgt Ä handle Þrlite mer i stedet. Sukk.
Hei Struts, og velkommen tilbake som aksjonĂŠr
For min del har jeg sittet helt i ro siden 2020, og ser at jeg pÄ noen kontoer nÄ er nede i negativ GAV sÄ jeg blir nok aksjonÊr inntil selskapet blir kjÞpt opp Det aner meg at det blir ett konsolideringsrush i bunnen av denne bÞlgedalen.
Ser man pÄ ZIM (en av de stÞrre kundene) som har negative tall Q for Q, men noen milliarder dollar pÄ konto, sÄ ser ett oppkjÞp av en cash positiv aktÞr som MPCC sÊrdeles fornuftig ut. I min verden ser det ikke usannsynlig ut med ett bud rundt de 35,-
Tiden vil vise.
Ja, vi mĂ„ ha vĂ„re drĂžmmer! Og eksempelvis Olav Hauges dikt âDet er den draumenâ kan vĂŠre fint Ă„ ha i baktankene.
Dwet vĂŠre seg om drĂžmmene blir realisert eller ei
Ja, kanskje vi en morgenstund glir inn pĂ„ en bĂžlge vi ikke visste omđ
Det er vel bare Ä innse at her traff jeg LAAANGT unna planken, med ny innkomst. Draumen ble til marereit (eller hva det heter). Man kan selvfÞlgelig skylde pÄ DNB-anal-ytikere, Investtech osv (skjÞnner egentlig ikke mest av hva noen av dem driver med, bortsett fra at de har markedsmakt). Men har vel bare med egen griskhet Ä gjÞre, etter store fall i kurs ukene fÞr. Uansett, fÄr vel se an presentasjon av q3-tallene 21.11.23 fÞr neste veivalg. Uansett fortsatt god november-dag (selv om den er ganske sÄ grÄ der jeg befinner meg)!
Kjekt Ä ha deg tilbake @Struts ! Selv sitter jeg nÄ med en dÄrligere inngang enn deg etter Ä ha vÊrt helt ute en stund. Sitter nÄ med ca 40% av posten jeg hadde pÄ det meste. Sover greit om natten likevel da jeg her er litt langsiktig og som Arctic tenker at mye er derisket om en velger Ä gÄ inn her nede selv med enkelte spÄdommer om at det vil ta 10 Är fÞr Supply demand balansen gjenopprettes pÄ grunn av alle nybyggene.
Legger forÞvrig merke til at Constantin er pÄ selgeren om dagen og at det tilsynelatende er eldre skip med kommende klassing som gÄr. Godt sjÞmannskap og nedskalking av utgiftene nÄr stormen er i sikte tilsynelatende. SÄ blir kanskje noen skipsverdier Ä regne pÄ for deg om du velger Ä bli litt «langsiktig» ift inngangen din igjen .
- Sjel, vĂŠr trofast til det siste: Seirens seir er alt Ă„ miste. Tapets alt din vinning skapteâŠ.osv osv