Tenker du det fordi de eierne vil røkte selskapet for vekst kontra binde seg et stort BP? Altså en mer langsiktig strategi.
Eller har ledelsen uttalt at de vil satse mer på mindre avtaler?
Tenker du det fordi de eierne vil røkte selskapet for vekst kontra binde seg et stort BP? Altså en mer langsiktig strategi.
Eller har ledelsen uttalt at de vil satse mer på mindre avtaler?
Ledelsen trenger penger for å drive frem prosjekter innenfor andre områder, se på NEX 18 og NEX 20 som er satt på vent fordi selskapet mangler cash.
De har mange muligheter i et utall av indikasjoner, men mangler cash.
Tanken er nok å kjøre prosjektene et stykke på vei før man finner partnere
Har du link til Discorden deres?
Jeg blir altså så kram av dette selskapet, Nanexa kan sitte på nøkkelen til den neste store bølgen innen fedmebehandling. Med Moderna-avtalen i ryggen og data som støtter 3-måneders dosering, er det sannsynligvis bare et tidsspørsmål før en GLP-1 spesifikk avtale blir annonsert.
Mrna
Man kan også spørre seg om hvorfor Moderna valgte Nanexa som partner og ikke Camurus som i dag er verdt drøye 25mrd. Og det har den enkle forklaringen at Mrna allerede er pakket inn med LNP (Lipid nano partikler), og Camurus sin teknologi baserer seg på å pakke inn medisin kandidater med lipider (Fett) som ved overnevnte MRNA behandling kan gi kjemiske interaksjoner eller ustabilitet om de blandes sammen.
Tilbake til GLP-1 segmentet så kjører Camurus også mot månedlig semaglutid (GLP-1) behandling, men det kan virke som at siden fedmebehandling trenger høye doser for effekt, så kan Camurus mest sannsynlig ikke nå kvartalvis dosering pga injeksjonen blir for stor og smertefull. Her stiller Nanexa sin teknologi sterkere ifb med at partiklene “coates” med et tynt skall.
Det at Nanexa sin teknologi også viser mindre bivirkninger som kvalme/oppkast, har mye å si da frafallet fra fedmebehandlinger er så høy som 50%. Refererer til dette bildet fra Nanexa sin fase1 studie som dog forsket på liraglutid (Også GLP-1)
Eli lily har eksklusivitet avtale med Camarus så her burde Novo nordisk kjenne sin besøkelses tid før biosimilars tar førersetet eller mister konkurranse fortrinnet mot Eli lily. Eller kanskje Eli lily tar en bit av Nanexa også ifb med kvartalvis dosering 
Med det sagt, så avslutter jeg med at biotech som vanlig har høy risiko for mageplask.
Samme!
Dette er en finfin mulighet til å bli med på fedme/diabetes bølgen, men indirekte da PharamShell har et utall bruksområder.
Som nevnt så var det suksessen til «Calle»/Calliditas som gjorde at jeg bestemte meg for å ta et lodd her, pluss diabetes/fedme.
Caliditas gjorde en kule med samme prinsipp, bortsett fra at det var mye simplere en PharmaShell og det var heller ingen plattformteknologi, men en «one trick pony». Edit, ca 12 mrd SEK
Anyways, skulle Nanexa få en avtale ala det Camurus har fått, så vil cash upfront kunne være x-antal høyere enn dagens mcap.
Så det bliruhyre spennende å se hva de klarer å få til på partnersiden.
Ser CEO og CBO i Nanexa skal på BIO International Convention i San Diego 22-25 Juni hvor Novo og Eli Lilly er sponsorer sammen med et flust av andre BP.
Blir nok et heftig forventings rally rundt denne konferansen.
Tror dette blir tiden for at én eller flere partner avtaler kommer på plass.
Hold av datoen og tvi tvi 
Har du noen ide hvorfor tilsynelatende teknologier har fått avtaler lenge før Nanexa?
Hvis det du sier om at PharmaShell er bedre enn disse to nevnte teknologier på alle områder, så er jo det et mysterium at BP ikke har kjøpt opp bruket eller unngått en avtale for lenge siden 
Er det muligens et utslag av dealen de inngikk med Novo Nordisk var dårlig sett i retroperspektiv, og at Novo si eksklusivitet og interne problemer har vært en hemsko for Nanexa?
Usikker på hvor novo legger sin strategi for langtvirkende teknologier, men det er ingen fremgang i Ascendis og novo sitt samarbeid enn så lenge og tror hele samarbeidet vil falle i grus nå som Nanexa viser mulighet for kvartalsvis dosering. At eksklusiviteten har gått ut betyr høyere konkurranse for neste Nanexa utlisensiering, jeg håper virkelig den skjulte partneren er Eli lily/Pfizer som vil øke avtale verdien betraktelig. (Styreleder har fartstid i Pfizer også)
Forhørte meg med medlemmene i discorden også om overnevnte, de opplyste om at CEO i Ascendis “hoppet” glatt over et spørsmål om fremgang med Novo.
Ascendis og Novo sitt samarbeid var et red flag for meg helt til jeg så at prosjektet ikke går fremover.
Liraglutid var et feil bet av Nanexa men har nå switchet over til Semaglutid, samt meldingen om kvartalsvis dosering i mars. Tror dette er avgjørende for deal/oppkjøp. Moderna sin validering av teknologien gir også mer kjøtt på beinet nå.
Tar gjerne imot flere innspill om konkurranse situasjonen her 
Kanskje BP på et tidspunkt tenkte at «second best» var godt nok, og at Nanexa sin cutting edge teknologi var mer enn de hadde behov for?
Men så viser seg at det likevel er behov for en mer avansert teknologi.
Ikke vet jeg, bare driver med litt høytjazzing 
Vært innom de samme tankene selv, gjør alt jeg kan for å finne røde flagg
Ascendis kan være et av de. Om ikke styreleder og ceo typ har lovet GLP-1 deal i 2026 hadde jeg kanskje vært mer avstående
Gitt at de har et teknologisk overlegent produkt, og tatt i betrakting avtaler med AZ, Moderna, NN og Novo, de er inne i diabetes/fedme, selskapet er opsjonspriset, så føler jeg dette er som å ha AA på hånden😅
For de som vil lese mer om Pharma Shell og Nanexas GLP-1 prosjekt NEX 22 ( Liraglutid er senere bytter med Semaglutid i prosjektet) :
Nanexa’s ALD approach offers several technical advantages over conventional long-acting formulation methods. The ultra-thin coating means that each microsphere is composed mostly of the active drug, not excipient. Drug loadings as high as 80% have been demonstrated with ALD-coated pharmaceutical powders, allowing a full therapeutic dose to be delivered in a small injection volume.
The ALD coatings are also completely uniform and virtually free from imperfections.² This uniformity ensures a smooth, predictable release of drug, minimizing the “burst release” often seen with biodegradable polymer microspheres (where an initial surge of drug can leak out too quickly). And importantly, because ALD is a gentle, solvent-free process, it can encapsulate a wide range of molecules – including fragile peptides and proteins – without denaturing them.
Bra artikkel, anbefales for alle som ønsker en kjapp innføring i produktet/teknologien.
Drug delivery formulation summit -26 19.mai
PharmaShell® is a high drug load microparticle platform that uses atomic layer deposition to apply an ultrathin inorganic coating onto active substance particles, enabling tunable controlled release with atomic scale precision. In this talk, we will introduce the technology and its release mechanism, then present new preclinical pharmacokinetic data showing that PharmaShell® coated semaglutide can be formulated to support both once-monthly and once-quarterly dosing profiles, supported by modelling and human pharmacokinetic simulations. We will also share clinical proof-of-concept data from PharmaShell® coated liraglutide, where Phase 1 results demonstrate controlled release over a month following a single subcutaneous injection with dose proportional exposure.
https://ddfevent.com/live/en/page/programme-2026?&view-type~0=compact&view-date~0=2026-05-19
Har ikke de en avtale med Camurus da?
Det stemmer, men Camurus tror jeg ikke kan nå kvartalvis dosering pga mengden medisin+deres tech som behøves vil bety flere milliliter, blir som en svulst under huden det. Om det kan forskes frem en mulighet hos Camurus vet jeg ikke, men per nå tror jeg ikke det.
Inntrykket mitt så langt er at PharmaShell svarer på alle utfordringene som EliLilly adresserer, kontra andre leveringsteknologier som har sine begrensinger og ufordringer.
Merk at min kunnskap om caset er begrenset, men PharmaShell virker nesten for godt til å være sant kontra konkurrentene.
Er det ingen kjente baksider med PharmaShell kontra konkurrenter?
Og Acendis sliter og Camurus har sine begrensinger? Høres jo ut som Nanexa sitter med begge beina i en sweetspot når de (tilsynelatende) har det beste produktet i et hot felt som diabetes/fedme