Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Her er det 3 som gjerne vil bytte plass med hverandre :+1:

image

2 Likes

13/02-2019 07:57:16: (NATTO.OAX) NATTOPHARMA ENHANCES OFFERING WITH TECHNOLOGY PARTNERSHIP

13/02-2019 08:00:23: (NATTO.OAX) NATTO: STRONG GROWTH AND POSITIVE RESULT

1 Like

Dette ser veldig bra ut ved første øyekast.

3 Likes

13/02-2019 08:36:16: (NATTO.OAX) NATTO: OPTIONS GRANTED

Skal prøve å summere opp hovedpunktene

  • Nordea skal gjøre oppdragsanalyse for Natto, kommer trolig første oppdatering i mars.
  • Ny ingrediens skal lanseres trolig mot slutten av året, med inntekter forventet fra Q1 2020.
  • Omsetningen runder 100mnok fra varesalg
  • Bruttomargin stiger fra h1 til h2 41.67% til 44.30% forhåpentligvis kan vi se enda høyere bruttomargin i 2019.
  • EBIT (og cashflow og nettoresultat) i pluss for første gang på hvor mange år :partying_face:

Dette kaller jeg stabil vekst (disclaimer: har lagt inn 35% vekst for inneværende år, prøvd å være litt konservativ, men vi har ikke fått noen guiding her enda, blir spennende å se hva Nordea legger seg på)

image

Balansen
Current assets 64 mnok
Current liabilities 22mnok
Net 42mnok

I tillegg har Kaydence et lån på 46 mnok.

I tillegg sitter NattoPharma på 46.41% av aksjene i Kaydence med en antatt verdi på ca 34 mnok.

Dette regnestykket blir jo veldig snodig når mcap på NP er rundt 180 mnok. Trekker man fra disse postene blir det igjen 58 mnok for et selskap som vokser kraftig organisk, selger allerede for over 100 millioner og går i pluss!

3 Likes

Heh, aksjen opp 20% på 177.000 kr i omsetning :stuck_out_tongue:

Sitter på en ikke altfor stor beholdning, har ikke økt på 8-9 tallet og kommer nok til å angre på det, men greit nok. Når er det guiding for 2019 er forventet?

I mars så kommer vi trolig til å få den første analysen fra Nordea, så tenker det blir den beste “guidingen” vi får fremover.

Kan jo være det blir sagt noe her også

The same day, starting at 10:00 am, the company will host a webcast with a presentation of the results, followed by an online Q&A session.
Please follow the below link to join the web-cast, http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97603094

image

1 Like

Sitter i ro med min post :grin:
Endelig løsner det litt

1 Like

13/02-2019 16:30:02: (NATTO.OAX) NATTO: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

1 Like

Golden cross nærmer seg. Får satse på at det kommer mer volum her fremover. I går ble det i hvert fall omsatt for en halv million, ikke allverdens, men ok for Natto. Så langt i dag omsatt for TUSEN KRONER :sweat_smile:

3 Likes

14/02-2019 16:29:49: (NATTO.OAX) MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

2 Likes

Golden cross bekreftet. Neste “trigger” er vel Nordea analysen som kommer senere i februar eller tidlig mars.

5 Likes

Omsetning per aksje vs kursutvikling

2 Likes

Digger illustrasjonen, ledelsen fortsetter å laste opp til lave kurser uten reaksjon heller.

1 Like

Volumet er elendig her, men i tillegg synes jeg dette handelsmønstret ser mistenkelig ut.

image

7500 aksjer ligger åpent på salg på 10.5 :slight_smile:

Følger litt mer på NATTO enn tidligere, men det blir nok kun en lyttepost her for min del.

1 Like

Ja det er fortsatt svært lav interesse for aksjen. Spørsmålet folk har begynt å stille seg tror jeg er om Nordea analyse, kvartalsrapporter og forhåpentligvis økende overskudd for hver rapport kan bedre på dette. Derfor har selgere begynt å krype oppover, tidligere lå de på 8.50, nå ligger de på 10.50, en bedring det da.

De forrige gangene så har aksje falt tilbake etter gode nyheter, folk forventer det denne gangen også. Derfor er det ingen som “tror” på oppgangen denne gangen heller. Har sittet i denne aksjen for lenge, kjøpte den når jeg hadde en annen kjæreste :stuck_out_tongue:

1 Like

Not any more

Det ble den posten spist ja. Tror jaggu det kan være duket for oppgang her. :astonished: