Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Jeg står nok for halve volumet, skulle ha en lyttepost. Umulig å få noe volum uten å gå litt opp.

1 Like

Jeg tenker du har gjort et godt kjøp her, de har jo faktisk levert rundt guidingen den siste tiden. Jeg er veldig spent på hva de klarer å levere i 2019, men det ser jo veldig lovende ut. I motsetning til PHO, så er jo veksten svært kraftig.

Spørs om det var så lurt å midlertidig selge deler av posten før jul, solgte nesten 80% da og tenkte å kjøpe meg inn igjen senere. Etter oppgang i Funcom, sånn går det når man er utålmodig :stuck_out_tongue:

1 Like

Funcom har jo gått opp ca like som Natto fra rundt jul da :stuck_out_tongue:

Joda, men skal jeg kjøpe tilbake her nå flytter jeg jo fort kursen noen kroner nordover!

Pleier å fylles på med selgere etterhvert da :slight_smile: Men liker utviklingen her for min egen del.

1 Like

Fin start på uka dette, 12 spenn sluttkurs

4 Likes

Da er jeg faktisk i pluss her. :partying_face:

3 Likes

Må i 1000,- for at gå i pluss…:joy::rofl:

1 Like

26/02-2019 09:47:39: (NATTO.OAX) Vitamin K2 vs Vitamin K1 paper published in International Journal of Molecular Sciences

Flott når noen kjøper 2 aksjer en halv krone opp så blir holmes 50 000 papirkroner rikere

image

5 Likes

Har du natto aksjer for over millionen? :astonished:

Har akkurat 100 000 aksjer

1 Like

Så du har økt med 10k ?

Det siste ble kjøpt i desember 2017, det var vel 10 000 ja. Har ikke gjort noe på lenge

1 Like

Har du lyst til å komme med et regnestykke som estimerer resultat for 2019 @Holmes? Tipper du har regnet på det selv. :stuck_out_tongue:

Også hvis noen gadd å forklare hvordan earnings er positive, men ebit negativ.
image

Det er en kombinasjon av renteinntekter og noe valutagevinst.

Her fra H2:

Net financial items in the period was positive NOK 2,3 million. NOK 1,4 million was interest income on the loan to Kaydence Pharma AS, NOK 1,1 million in net currency gain and NOK 0,3 million in interest expense and other financial expenses.

Når det kommer til skatt så har de en ikke-regnskapsført utsatt skattefordel med verdi på 45,3 millioner kroner.

Kan se på estimatene når jeg kommer hjem. Har det ikke her :slight_smile:

3 Likes

Jeg er jo en langsiktig investor her så jeg ser ikke veldig nøye på enkeltår, men det er trenden over flere år som jeg først og fremst er i interessert i, og da er vi ved et spesielt spennende veiskille siden det ser ut som om vi går fra en situasjon der vi riktignok de siste årene har fått vekst i omsetning og redusering av underskuddet, men først nå går vi over til økende overskudd og det er jo tross alt en god del mer spennende siden det gir cash inn til selskapet. Når det er sagt så er det svært vanskelig å regne seg frem til bunnlinjen eksakt siden vi vet ganske lite om kostnadsveksten, bortsett fra at den skal være lavere enn omsetningsveksten. Har en skjematisk oversikt i excel, men kommer sikkert til å justere når jeg ser hva Nordea har regnet seg frem til.

07

4 Likes

Har også denne som viser omsetning /varesalg målt mot noen peers, der Nattopharma er det eneste lønnsomme selskapet.

Selskap Resultat FY18 (mnok) Market cap (mnok)
Photocure -36.7 843
Hofseth Biocare -84.7 778
NattoPharma 1.8 227
Biotec Pharmacon -13.8 208
4 Likes

Holmes. Det gleder meg at seriøse og dyktige skribenter, kommenterer Nattopharma.
En aksje som i mange år har vært glemt, og som nå snart virkelig vil komme frem i lyset.
Produktet er utrolig bra, flere titalls mill mennesker i verden trenger dette, og sannsynligvis vil vi se en explosiv vekst!!
Kaydence er en joker!!
Kan bli et bra Utbytteselskap…

2 Likes