Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Vurderer også direkte salg av den nye ingrediensen:

as this is a new ingredient for us, we are also considering going Direct to Consumer in select markets such as Scandinavia to maximize profitability.

Det gir jo litt større oppside, den nye ingrediensen er forresten ikke inkludert i guiding eller estimater.

Her kan man se presentasjonen

Hva har skjedd med Kaydence? Har en symbolsk post der, men har ikke hørt noe på lenge. Fikk noen brev i posten vedr utvikling i selskapet, men det har blitt stille.

Det som kom frem i dag er vel at de har lagt det på is. Kommer til å ha drifte uten noen videre aktivitet (eller kostnader) på dette tidspunkt.

Dersom du har aksjer i Kaydence og ikke har mottatt info via e-mail fra selskapet bør du sende en mail til info@kaydencepharma.com og opplyse om din e-post adresse.
De sendte ut et skriv i april hvor de orienterte om at de ønsket å sende ut info via e-post.

2 Likes

NattoPharma
TODAY

Commissioned Research: Set for further growth and margin expansion
No Rating

Download
12 pages
Q4 confirmed to us that NattoPharma’s recent strong operational trends are continuing. We also note that the company is stepping up product-development efforts to support continued sales growth. Given improved production efficiency and expectations for continued focus on opex control, we raise our EBITDA estimates for 2020-21 by 25-31%. We raise our fair value range to NOK 17-20 (12-16). Marketing material commissioned by NattoPharma.

Analysts: Oliver Schüler Pisani, Hans-Erik Jacobsen

3 Likes

:+1: fyller på litt idag før den stikker.

2 Likes

Medling

Spørsmålet er hvem som har kjøpt ? Er ikke solgt via børs til den prisen. @holmes

1 Like

Ja, merkelig at de fortsetter å lempe ut. Trenger vel pengene nå? Bør se hvem kjøper er på neste aksjonærsliste.

Forward P/E for 2020 på 13.6 i følge Nordea på kurs 9.35

Screenshot 2020-02-20 14.10.43

Topp 20 i dag så får vi sammenligne med neste oppdatering

2 Likes

De solgte mye i høst også. Siste salget var 26.11.19 - 300 000 aksjer @ 7,10 til PRO AS. De meldte da at nedsalget var over. Men de trengte tydeligvis å omsette mer i likviditet.

Computum

I dag kl 21:2121

Kursmålet forhøyes, 40% oppside iflg Norne:

"4Q results as estimated, strong growth to continue

NattoPharma delivered 4Q19 results in line with our expectations and the company‘s guiding. However, the company had to do a partial write-down of their loan to Kaydence Pharma in an amount of NOK 16m due to spin-off‘s lack of funding. In terms of outlook for 2020, NattoPharma continues to see strong volume growth and guides margins‘ improvement. The target price is increased to NOK 13/sh (prev. NOK 11/sh) and Buy recommendation is maintained as we continue to believe in strong vitamin K2 growth potential, operational improvements and focus on product development." (Norne idag)

1 Like

Spørs det om Det blir salgspress fra Life eller om det er ferdig.
Da kan det jo bli spennende å se om 10 kr kan brytes med litt volum en gang for alle.

1 Like

Som jeg har skrevet over tror jeg i hvert fall 2020 blir gjennombruddsåret for både aksjen og selskapet :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

image

4 Likes

Noen som bare må ut idag :man_shrugging:t3::man_facepalming:

1 Like

Mye annet som stiger og er mer spennende å være med på i dag kanskje?

Det er det jo hver dag :sweat_smile::man_shrugging:t3:?

2 Likes

Helt til det ikke er det lenger :wink:

03.05.2019 kl 11:253176

vestavind skrev ingen som har latt seg imponere av omtalen i finansavisen ser det ut til.

Er redd Natto ikke kommer seg ut av gjørma før neste finanskrise som er rett rundt hjørnet.
“Sist gang rentekurven var så lav, brøt finanskrisen ut få måneder senere. Den amerikanske rentekurven er en av de beste til å spå økonomiske nedturer.”
I mars var 3 måneders rente på statsobligasjoner høyere enn renten på 10-årige. “Dødskrysset” reverserte seg i april igjen, men det er ikke lenge igjen nå til neste krise. Snart begynner nok FED på QE4. Har flyttet alle mine natto-aksjer over i krypto :3

3-4 måneder etterpå kom Repo-programmet (QE4), nå nærmer det seg QE5. Håper ikke dere fortsatt er fullastet. Risikerer jo å bli stående fast uten kjøpere i et konkursbo. Jeg fikk heller ingenting ut av investeringen min i Natto over de årene jeg eide aksjer, trist.