Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Hva tenker du på?

Rettigheter dersom du eier over 10 % av aksjene

Dersom du eier over 10 prosent av aksjene får du noen flere rettigheter, men dette er ikke så veldig mange. Blant annet vil du ha innsynsrett i bedriften. Dette betyr at du vil kunne se på viktige dokumenter som er knyttet til selskapets drift. Du har også rett til å få disse utlevert.

Litt kjedelig at kappa får den type tilgang?

2 Likes

Kan NATTO gi et skambud på KAPPA?

Jeg synes forøvrig ikke responsen var så kategorisk avvisende som jeg ville trodd. De vil ha en finansiel rådgiver til å vurdere budet. Betyr det at de er usikre på om det er et dårlig tilbud?

Tror det er først og fremst for å få råd til hvordan de kan beskytte selskapet fra en hostile takover eller å måtte gi tilgang til sensitiv informasjon.

Spørsmålet nå i første omgang er hvor høyt Kappa vil være villig til å gå for å sikre seg 10%, de har i hvert fall under 5% nå siden vi ikke har fått noen flaggemelding. Vil andre aksjonærer kjempe om de samme aksjene for å hindre Kappa i nå 10%. Vi har jo noen eiere med ganske store finansielle muskler.

2 Likes

Tror det heller vil få en tredjepart til å si at fair pris feks er 19kr, så ingen gidder å selge til 12,75.

1 Like

Skal du nå prøve deg, og du må flagge så passer ofte best om den meldingen går ut på newsweb 5 minutter før lørdagen klokker inn. Eller at det blir avglemt noen dager. Og kommer senest tirsdag.

1 Like

Vi kan vel vente oss en ny melding fra styret ganske snart da tenker jeg
Og etter det jeg har sett i ordreboken er det vel bare de 600k ish som har gått til 12,75. Etter meldingen i dag kommer det nok til å ta tid om de vil ha 10% over børs og det blir heller ikke til den kursen.

2 Likes

Om jeg skal tippe hvem disse 50%+ er

Ble ikke så bear candle stick til slutt for mai

4 Likes

Stakkars holmes, sitter her og skriver i tre år uten at en sjel fanger opp selskapet, så er det et skambud som skal til for at folk gjør inngang i aksjen. :stuck_out_tongue:

4 Likes

image

1 Like

Hmm kanskje ikke så usannsynlig at k2 kan ha noe for seg likevel, med tanke på at det kan bidra til mer elastiske og smidige blodårer

Kan det være at kaydence blir jokeren her???
Det er jo de som sitter på Alle patenter og rettigheter til Menaq7!!

Hvordan da tenker du?
mener å huske at Kaydence har lisensiert rettigheter for bruk av K2 som kosttilskudd til NattoPharma (perpetual+ irrevocable) og det er vel helst den biten Kappa er interessert i. (?)
God mulig at de store eierne i Natto er villige til å selge eierdeler av Natto men beholder eierskapet i Kaydence, med de lisensinntektene det vil gi.

Meldepliktig handel for primærinnsidere

For en rar melding. For at den handelen skal gi mening må den enten være basert på en tidligere avtale, eller at meldingen er sendt ut noen dager etter handelen. Om de har solgt for 12,40kr idag, skjønner jeg ingenting.

Når man har sett alle “medlingene” som kommer fra disse så blir jeg faktisk ikke overrasket over noen ting :wink:

joda, men skulle tro at de prøver å maksimere prisen de får for aksjene.

1 Like

Som sagt , når man ser på hva de har gjort tidligere så er jeg sikker på at man kunne plukke en random person på et eldresenter i Norge og de hadde fått like bra pris på salgene som Life science har fått :wink:

1 Like

Stengte på 15 blank :+1:

Stakkars stakkars holmes :moneybag:

3 Likes

Haha nei jeg regner med det er et bra plaster på såret. :smiley:

Faren med å komme med skambud når man vil prøve å kjøpe andre selskaper er at det gir noe av samme effekten som et innsidekjøp når eiere og styre setter seg på bakbena og hånler av den foreslåtte prisen.

NattoPharma kun priset til 291 millioner.

2 Likes