Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Japp

4 Likes

Oppe og snuser på 25 kroner i dag :star:

1 Like

Hvilket av disse selskapene verdsettes til en brøkdel av de andre? :thinking:

Omsetning per år:

2 Likes

Aner meg at kommende uke kan bli spennende. :slight_smile:

Board of Directors of NattoPharma recommends voluntary cash offer by Lesaffre to acquire all shares in NattoPharma

1 Like

Fornøyd @holmes nå er leken igang :grinning:

Intention to launch a cash tender offer to acquire 100% of the shares of Kaydence Pharma AS

30kr/aksjen? Jaja… de har ikke gravd spesielt dypt i lommene da.

1 Like

TRADING UPDATE Q4-2020 FINANCIAL RESULTS

Det er iallfall bedre enn budet fra Kappa :wink:

2 Likes

Omsetning er +68% YoY (62,8/38,5).

FY omsetning også er opp +68% YoY (214,5/127,1)

30kr/aksjen gir en markedspris på rett under 600 millioner, og en PE på rundt 16 (med mindre jeg har tastet inn noe feil). Med 37 mill i overskudd kan jo ikke det første utbyttet være så langt unna.

Budet er definitivt bedre enn Kappa sitt, men det skal søren meg ikke så mye til. Kan ikke helt skjønne hvorfor de går all inn på salg nå, når salget endelig har begynt å ta av.

Heh, har ikke regnet på det, men hvis @FeitaInc har rett og budet er på P/E 16 for et selskap med 68% årlig vekst, så står jeg bare over. :stuck_out_tongue:

Vitamin K2 kan kun ha en effekt mot alvorlig Covid-19 forløp hvis det faktisk gjør det NattoPharma sier den gjør. Mao, de som nå har begynt å ta vitamin K2 kommer til å fortsette. Merker selv at jeg spiser altfor lite av grønnsaker som gir Vitamin K(2), dvs grønnbladede, så jeg burde egentlig ta vitamin K2.

1 Like

Det hadde vært moro å være en flue på veggen hos Kappa idag. Kan ikke skjønne noe annet enn at kaffen må ha kommet i vrangstrupen når pressemeldingene tikket inn.

Kappa har kjøpt bra med aksjer til laaaaaaaaaaaaaangt under 30kr, så de gjør jo en kule på tradingen her. De får tilbake en sterkere konkurrent da. Hvis budet går igjennom. Vet ikke helt om det blir tilfellet?

Sant nok. :slight_smile:

Når det er sagt, om jeg kunne valgt mellom å gjøre 2-3x på en investering eller å ha konsolidert de ledende produsentene i et raskt voksende marked under mitt eie tror jeg nok jeg ville gått for nr to. (Men det er godt mulig Kappa ikke hadde finansielle muskler til å få det til.)

1 Like

Det store spm er om det er noe særlig vits i å sitte med aksjene når kursen er omtrent lik budet og om man heller bør flytte kapitalen til nye jaktmarker?

Styret i Nattopharma har enstemmig valgt å anbefale budet. Samtidig har Lesaffre fått forhåndsgodkjenning av budet fra aksjonærer som sitter på 54,7 prosent av aksjekapitalen.

Verdens største gjærprodusent vil kjøpe Nattopharma for 595 mill. - E24 Aksjelive

Tror nok det er begrenset vits å sitte igjen ja. Det første de gjør er sikkert og overfører IPen til morselskapet. Natto får lov til å produsere på lisens, og lisensavgiften blir satt til et tall som spiser opp mye av overskuddet.

Ledelsen i Natto har små-klaget litt på at de er det eneste K2 selskapet som er på børs. Det problemet er i ferd med å bli løst.

Det er jo veeeeldig langt fra 90% da. :slight_smile:

At kursen ikke blir kjøpt opp langt over budets størrelse tyder vel på at de fleste er fornøyde?

I tilfellet Algeta måtte jo Bayer høyne budet fordi kursen bare gikk og gikk, mener jeg å huske.