Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Mange har sittet her siden 8kr og lavere, da er jo 30kr ett finfint bud i mine øyne.

Hadde ledelsen vært mer offensive ville nok kursen idag vært 30, og over, uten et bud.

Om Kjetil sier på onsdag at de skal betale ut 1kr/aksje i utbytte for 2020, forandrer det svaret ditt? Hva med 2kr/aksjen? Begge deler er mulig, enn om ikke så veldig sannsynlig.

Adjusted EBITA margin har gått fra Q3 12,9% til Q4 23,1%. Det er greit nok at prisen har gått opp endel, men det har skjedd endel med selskapet og.

Når det er sagt, så blir det spennende å se den fulle rapporten på onsdag. Det kan godt være at «omskrivning» av Keydance har et stort bidrag på resultatet.

Hadde unnet @holmes litt mer enn 30, men antar at dette går gjennom?

2 Likes

Hva om budet var blitt meldt uten anbefaling fra styret idag? Ville kursen gått “bare” 20%?
Kursen gikk allerede 20% i forkannt av dagens melding. Når kom budet, og hvorfor ble det ikke meldt før etter styrebehandling?

Velger å lese det som at det er styret som har tatt initiativ til salg, fremfor hin veien.

Er det bare jeg som tenker at Kappa kanskje kommer med et motbud?

2 Likes

Jeg tipper dette er resultatet av den strategiske prosessen for å finne riktig pris det er snakk om.

Håper jo på det. Spørsmålet er jo om Kappa inngår i de 54.07% forhåndsaksepterte aksjene. Det er nok aksjer uten dem.

Dette er forresten en god del bedre enn analytikere hadde forventet: 62.3/55.9 = 11.4% høyere omsetning og 14.4/8.3 = 73.4% høyere EBITDA i Q4. om jeg sammenligner med Nordea sitt siste estimat.

1 Like

90% av aksjene må takke ja til budet, så nei det er ikke nok uten Kappa.

1 Like

Eneste positive med dagen i dag er vel at vi nå handles over PCIB i kroner per aksje :grin:

Ellers føles dette veldig som Funcom all over again. Ja et greit bud i forhold til hva markedet har priset aksjen til, men ikke noe halleluja stemning akkurat.

2 Likes

Nøyaktig hva jeg hadde tenkt å skrive!

1 Like

Har de finansielle muskler til det? Det budet må jo bli veeeeeldig mye høyere enn det forrige budet.

Det forrige skambudet virker som en ekstrem strategisk tabbe. Eneste de oppnådde med det var å sette natto i spill

1 Like

Kappa har Verdane med seg på laget. De er har jo litt å komme med,

2 Likes

Synes 5 kr aksjen for Kaydence var lite!!!
Er jo tross alt de som sitter med alle patentene og claims på Menaq7💥

Ja, det var dårlig. Har for meg at vi betalte 5 kroner per aksje?

Det var det som var prisen når pharmaco, aka Kaydence, ble skilt ut. Er vel greit nok at prisen er flat mtp at responsen i markedet for å kjøre et pharma løp var litt fraværende.

1 Like

Ja.men hva er Menaq7 uten patenter og health claims???
Må nok opp mye her.
Innsidere har jo kjøpt Kaydence aksjer på 15 kr.!!!