Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Natto konverterte jo en del av lånet sitt til Kaydence til aksjer ifjor sommer til en kurs av 5 kr/aksjen, som vel er hvor det tallet kommer fra. (jeg husker ikke noe detaljer på det lånet, om den konverteringskursen var noe som lå inne fra starten.)

17,50 kr/aksjen var vel når Kaydence hentet penger i i slutten av 2018 (?), som er før pharma satsningen ble lagt ned / på is.

Les her Oxion:
https://newsweb.oslobors.no/message/508995

KAYDENCE PHARMA UPDATE
Oslo, Norway (30 June 2020) At the Annual General Meeting (“AGM”) today of Kaydence Pharma AS (“Kaydence Pharma”) it has been decided that NattoPharma ASA (“NattoPharma”) will convert NOK 4 million of its loans to equity in Kaydence Pharma. The loan will be converted at NOK 5 per share giving NattoPharma a total number of 3 000 000 shares representing a 54.15% interest as at 30 June 2020. Following the conversion, NattoPharma´s loan to Kaydence Pharma is NOK 51 million. Further the AGM decided that the Board of Kaydence Pharma has been replaced with Kjetil Ramsøy as Chairman of the Board and Robert Schrama as Director. “The increase in ownership further secures NattoPharma’s claim patents and is therefore in line with our strategy”, says Mr. Ramsøy. Erik Flatmark, the former Chairman of Kaydence Pharma, says: “I am happy that NattoPharma has taken this step in further securing control of Kaydence after the activities had been suspended earlier this year.” Following these two decisions by the AGM, NattoPharma will have a controlling interest and Kaydence Pharma will be part of the consolidated accounts of NattoPharma going forward. The impact of the conversion will be reflected in the Q2 financials.

Liten vilje til å selge tyder kanskje på at de fleste ikke regner med at siste ord er sagt?

1 Like

Grattis så langt @holmes :grinning:
Jeg har vel 1250 aksjer i Kaydence, får en evt oppgjør for de automatisk?
Hadde blitt noen kroneis til ferien😅

1 Like

Solgte litt over halvparten av aksjene mine her i dag. Holder resten i tilfellet Kappa kommer på banen.

1 Like

Dersom budet på NP aksepteres så vil du få et nytt tilbud på dine Kaydence som du kan takke ja til. Blir vel i så fall mars - april en gang

1 Like

Da blir det vel flagging av LESAFFRE i dag? Regner med at der de som ligger og tar aksjer på 29,60

Snart omsatt 1 million aksjer.

Jeg antar at du ikke direkte jubler i dag?
Spennende å se om det blir budkrig😀

Det er så klart blandede følelser, jeg er ikke så rik at jeg kan klage over milliongevinster - men objektivt sett er prisen veldig lav i forhold til det selskapet leverer.

1 Like

JEg forventer egentlig ikke å se lesaffre på lista over de som kjøper. Synes det alltid bare er masse aktører som vil gjøre arbitrasje som handler

4 Likes

Det som er positivt for norsk biotek generelt er jo at dette frigjør nok endel midler som skytes inn i andre biotekselskaper på børs.

I tillegg så vil det nok få endel andre til å åpne øynene for biotek som investeringer, selv om det er stor forskjell på Natto og PCIB/Nano.

Avventer du avklaring @holmes, eller selger du noe nå?

Selger ikke en aksje her nei.

2 Likes

Får håpe det ikke blir en ny “fjord1” :wink: Har foresten ikke solgt jeg heller men frister å selge litt.

2 Likes

Nattopharma har brukt et femsifret millionbeløp på forskning og patentering.
Eks alle produkter som inneholder K2 mk7 og er rettet mot hjerte/kart sykdommer,må bruke Menaq7.
Dete patentet eier Kaydence.
Sammen med alle de andre patentene for Menaq7
Der også produksjon av syntetisk ( pure) Menaq7.
Og Alt dette sier de er verdt 25 Mill​:boom::joy::joy::joy::joy:
Tilbudet på Nattopharma,inkluderer dette også alle Kaydence aksjene,eller vil Bohan og co,lure til seg alle aksjene i Kaydence,og innkassere royalties. For leie av patenter, slik Nattopharma gjør nå???

Her må vi ikke la oss lure, som en nevnte over her.
Flere innsidere kjøpte aksjer i kapitalutvidelsen på 17,5kr

Lesaffre vil nok beholde patentene i selskapet, tviler på at de ønsker å la tredjepart kontrollere dette. Jeg synes godt de kunne gitt en liten premie / rente til de som valgte å satse penger på Kaydence, om man i stedet hadde kjøpt NattoPharma aksjer for de pengene på samme tidspunkt ville man nå ha kommet mye bedre ut av det.

Men Nattopharma priser. Disse til 25 Mill…
Det er jo i patentene verdien ligger!!!

Tror det er like mye kundene/nettverket og varemerket. Husker at noen skrev at f.eks Kappa ikke var spesielt interessert i Kaydence.

Når det er sagt så har de jo satt i gang forskning rundt Covid-19 og K2 og om det bærer frukter, kan nok patentene ha ganske stor verdi.

1 Like

det blir artig å se om kappa har vært ute og handlet litt i dag. de har nok aksjer som det er til å blokkere salget, men om de fremdeles har lyst å kjøpe selskapet gjør de nok lurt i å kjøpe seg opp til negativt flertall. Om de gjør det kommer det nok enten et bud til som er høyere enn Lessafre sitt eller så er de så kalde at de tror at prisen vil gå ned om Lesaffre trekker seg.

1 Like

Veldig spennende fortsatt