Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Inside salg da, mangen som blir varm i toppen på åpning idag da

Har man ledig cash tror jeg muligheten for et lite kupp kommer når spettet selger. Så er det rette veien opp. Mistenker at NEL også holder på evt gode nyheter til etter at spettet er ute.

2 Likes

Ref. Hengar.no

Styremedlem J C Opsahl selger 10.000 sitter igjen med 15.016.292

Er det et spill på gang?

10.000? Nordnet melder at han selger 10M. Så kursen går deretter…

Dallas Asset Management AS AS har i dag solgt 10 000
000 aksjer i NEL ASA. Transaksjonen er gjort på kurs
NOK 2,23 /aksje. Dallas Asset Management AS
eier etter transaksjonen tilsammen 15.016.292 aksjer i
NEL ASA som utgjør 2,2 % av totalt utestående aksjer i
selskapet.

2 Likes

Beklager den der, enten stått opp på feil fot i dag og lest feil, eller så har de editert artikkelen(?)

1 Like

Det har blitt skrevet at anbudet på California sin nye hydrogensatsing (20 stasjoner i første omgang, med maks 60% til én aktør) skulle offentliggjøres i 2016. Det er ikke mange dagene å gjøre dette på. NEL var jo ansett som hete kandidater til å få en bit av kaka.

Har selv tatt et lite lodd, men regner med det blir et lite tapsprosjekt med mindre det kommer saftige nyheter de neste fem dagene.

For øvrig interessant presentasjon fra 20. desember her:

Dette er for øvrig eneste grunn til at jeg er tålmodig med NEL.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=413736

Edit: To store poster på hhv. 356k og 421k aksjer, blokkerer litt for kursutvikling.

2 Likes

Det ser stygt ut for en melding på denne siden av nyåret og dermed vil vel denne gå ned noen prosenter i morgen. Det er vel også ventet at Spetalen vil selge seg ut (om han ikke allerede har gjort det mht. salgsdag vs. oppgjørsdag 31.12).

Når januar kommer, vil nok meldingen dukke opp og aksjen vil nok gå opp mot kursen pre innsidesalg.

Sitter i denne og er min lille gamble for nyåret. Håper også NEL får fart på sakene og blir en vinneraksje i 2017.

TL:DR - Har så mye kjærlighet i denne aksjen at jeg nok kommer til å tape penger på den, men håper den vil betale seg på middels lang sikt.

Edit:

Mulig dette er gammelt nytt, men NEL får innvilget penger fra en pott på 500 mill på nyåret. Det er totalt 55 prosjekter, så om dette fordeles likt, snakker vi ~9 millioner. Ikke utslagsgivende, men fortsatt en kuriosa. Det er ikke godt å si hvor mye de får før dette meldes.

http://www.forskningsradet.no/prognett-energix/Nyheter/Nye_prosjekter_for_miljovennlig_energi_far_en_halv_milliard_kroner_fra_ENERGIX/1254022827057/p1253980140074?d=Touch&m=t

http://docketpublic.energy.ca.gov/PublicDocuments/17-HYD-01/TN215481_20170120T164006_Agenda_for_PreSolicitation_Workshop_on_Implementation_Strategie.pdf

Tror nok Spetalens eierskap ligger som en klam hånd over kursen. Sluttet på 1,90 på fredag. At den brøt 2 kr var ikke teknisk så bra

Jeg følger ikke, men nå begynner det å bli kjøpsanledning? Godt mulig NEL lykkes, en gang…

Min hydrogen-insider seier at det er fordi han ikkje er så interessert i “perioden” NEL er i nå. Han var vist ein person som først var pådriver, så pauser han. Så kjem han vel inn igjen når det er cash å hente ut?

1 Like

Hva tenker dere om Nel fremover da? Denne California avtalen? Er det sagt noe tidspunkt for når den event kommer?

Q1 2017. Avgjørelsen ifbm California kontrakter kan komme når tid som helst.
Så spørs det når tid de vil offentliggjøre avtalen med solaktøren.
Når tid det kommer mer news rundt nikola er mer uvisst.

Ja er noen avtaler der som kan dra Nel til en fin rally periode! Var med på forrige rally men solgte aldri ut på de høydene som var :confused:

Får de en direkte kontrakt i California så vil nok det føre til en spike

Jeg tror nedsiden er begrenset hvis en er rundt 1,9, vil tro det går an å komme seg ut igjen også uten alt for stort tap om det skulle drøye. For meg så er risikoen med å gå inn i Nel på et vis sammenlignbar med Funcom før lansering, men jeg tror nedsiden er mer begrenset i Nel enn hvis CE hadde fått lunken mottakelse.

Frister faktisk litt med noen aksjer, men da som Lotto/gambling.

Jeg satt i NEL uhorvelig lenge i vente på nytt fra California og generelt. Dumpet de nå endelig og flyttet til Funcom. I forrige uke. Jeg har troa på NEL i lengden og jeg planlegger å gå inn i NEL igjen langsiktig etterhvert. Tror nedsiden er liten, og at en skikkelig nyhet kan drive aksjen rimelig bra. 2017 kan bli et morsomt år. Green tech kommer til å vokse, og NEL virker bra posisjonert. Men de er avhengige av både satsning på infrastruktur, pluss satsning fra konsument-siden (hydrogen-biler/ferger/etc). Men når det begynner å komme konkrete nyheter og kontrakter av størrelse så kommer ballen til å rulle fort.

1 Like

Folk blir leie av å vente. De ser jo at andre aksjer går og går. Noen vil nok kaste kortene her og jeg ser for meg at den vil synke ytterligere hvis ingen nyheter