Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Kan den annonserte rep-emien bli avlyst om kursen ligger under emisjonskurs lenge nok? Kan det være at noen store har interesse av å presse kursen ned for å unngå at det blir flere aksjer? Ser det er mye konspirasjonsteorier på HO, men syns mye av det virker litt vel preget av paranoia

Det er mye vi ikke skal forstå i aksjemarkedet. Men i NEL tenker jeg langsiktig og det er ingen tvil om at dette blir en spennende reise oppover! Selv om kontrakten ikke var stor så handler det om å komme seg inn og vise seg frem! Noen millioner her og der, det blir det penger av :smile:
Ser flere analytikere har kursmål ifra 7-10,- i 2017.

LYKKE TIL FOLKENS!! :slight_smile:

Trodde rep-emi gikk til Spetalen og Co.? Eller har jeg misforstått? Fikk de den opprinnelige, og så blir det sendt ut rep-emi til alle andre?

Det var først en rettet emisjon på 65mill aksjer som man kunne kjøpe men da for minst 100 000€

Det ble senere annonsert at 10mill nye akskjer kan bli lagt ut i en reperasjons emisjon, men dette skjer bare om kursen er over emisjonskurs. 2.72

2 Likes

Burde være en del støtte her rundt 2.50, blir spennende å se. Hadde jeg sett etter inngang ville jeg vurdert å kjøpe her rundt 2.50

Håper du har rett, holder seg greit sålangt.
Isen i magen har fått mye juling idag.

Penger på gaten.
Lastet til ripen på 2,50 :blush:

rt. 2,42 - Støtten på 2.50 smadret

hoppet av… ikke en god følelse :\

Ikke bra

Tipper det er en del stop-losser som begynner å bli utløst nå.

Edit: Kjøpte litt mer nå, men nå er det stopp. Har et prinsipp om at ingen aksje skal utgjøre mer enn 25% av porteføljen. Det innebærer forsåvidt at jeg må selge meg ut litt når (merk at jeg ikke skriver hvis :stuck_out_tongue: ) den begynner å stige igjen.

Hvem er UBS selgeren ?
Fristende å kjøpe ett lodd, men redd det kommer negativ mld etter slutt idag, altså mld knyttet til salg

All ære til ledelsen i NEL for å ha fått til en såpass stor emisjon på 2,72 gitt dette chartet:

64,980,000 nye aksjer opp til til sammen 748,658,252.

3 Likes

Begynner jo å bli fristende å gå inn her, men tror jeg styrer unna…

For en dag… Spent på hva som meldes om et kvarters tid!

Er det Spetalen som selger seg ned?

Kun et rykte:

2 Likes

Oj, det var noen hundrelapper… dette ser for meg ut som tidenes kjøpsmulighet. Eller er eg helt ute å kjører? Kunne noen med litt mye erfaring kansje pekt litt rundt og forklart noe? :slight_smile:

Hva vil bunnlinjen være her? Har den noe rocketfuel på lur? Eg tror dette er et short tilfelle og at den vil bounce opp igjen imorgen, men hvor vil den legge seg og hvor stor er sannsynligheten for at salgsignal vil sende den enda lenger ned?

Det kan være tidenes kjøpsmulighet, men også ikke. Denne dagen har vært komplett ulogisk i mine øyne. Jeg har satt penger på kjøpsmulighet forøvrig

1 Like

Nærmere halvparten av aksjene kjøpt i øvre prissjikt på stigningen sist (intervallet ca. 2,55 - 3) synes å være solgt igjen. Kjøpere som kaster seg på og hopper av, kjøper dyrt og selger billig. Denne gang nok med følge av noen som angret seg på emisjonstegning. Derav den kraftige nedgangen.

At man ikke vet hvor mange som har angret seg på emisjonstegning, gjør det også mer enn allminnelig vanskelig å anslå hvor mange av de som kjøpte på oppgang som har solgt igjen.

Den underliggende langsiktig stigende trenden fra tidlig 2014 tilsier solid støtte på 2,7-2,8 først om 1 måned eller 2. Emisjonskursen på 2,72 har ikke umiddelbart fremrykket dette nivået, men bør ha bragt det nærmere.

Holder trenden fra 2014 fortsatt? Bortsett fra usikkerhet rundt oppkjøp / emisjon er det ingen særlig grunn til at den skulle svikte. Stigningstrenden bør heller være konsolidert. NEL har tatt et viktig skritt mot økt omsetning. Oppkjøpet (dessverre ikke bindende) virker også hensiktsmessig.

Aksjen trenger vel litt tid til å “tanke opp” for å skyte fart. Det blir interessant å merke seg 1) hvor lang tid, og 2) fra hvilket nivå. Tidligere har aksjen trengt lange pauser på over et halvår; godt tegn hvis det nå går raskere. Om den tar seg relativt raskt opp igjen fra 2,35 må man ikke glemme at dette også er styrkelse jf. tidligere hvilepuls på rundt 2,0.

Forhåpentlig vil aksjen “summe seg” tilbake først til 2,6 - 2,7 og dernest 2,9. Og så samle krefter til et byks ved neste Good News, kanskje først med et platå rundt 3,2. Men man vet ikke hvor langt ned mot 2 (det veletablerte gamle gulvet) den skal på kort sikt. Normalt ville jeg nok forvente at en noe større andel selger igjen enn det som skjedde i går. Hvis det ikke kommer en mindre, men vesentlig videre nedgang denne uken, er dette også et tegn på at aksjen er iferd med å få økt troverdighet, og en bekreftelse på den stigende lang-sikt-trenden.

Uklarhet rundt ikke-bindende oppkjøp og økt antall aksjer tilsier at aksjen kan somle og virre litt. Vanskelig å si om momentet i aksjen er sterkt nok til å ryste av seg dette med en gang og stake ut retningen. I såfall et veldig godt tegn.

Lykke til.
Og God Natt

3 Likes